NUFFNANG

Wednesday 21 August 2013

DAP NAK POLIS JANGAN BALAS TEMBAKAN BILA TANGKAP PENJENAYAH ??

DAP NAK POLIS JANGAN BALAS TEMBAKAN BILA TANGKAP PENJENAYAH ??

by Generasi Pejuang Bangsa
 

DAP , parti yang sering  menjadi pembela penjenayah kelmarin   telah berjaya menghasut keluarga penjenayah  mendesak kerajaan agar  menubuh inkues tentang insiden   Polis P.Pinang berjaya menembak mati 5 anggota kongsi gelap 04 . 

Alasan utama DAP yang menjadi master mind ini ialah Polis menembak 5 orang penjenayah ini tak mengikut SOP dan menembak ala2  filem Hollywood iaitu sebanyak 30  das tembakan  .

DAP parti perkauman ini memang tidak pernah menghargai tugas Polis yang menggadai nyawa mereka demi keselamatan awam bagi menumpaskan penjenayah . Kalau zaman dulu komunis yang membenci Polis kini alaf baru adalah DAP .

Apakah DAP nak Polis BUAT BODOH  biar je pembunuh upahan ni je dok tembak bertubi2 ? Atau menjerit kepada mereka yang bersenjata supaya menyerah diri ??

Sepatutnya usaha polis membanteras jenayah harus disokong tetapi tidak kepada parti Dap yang lebih membela penjenayah terutaman bukan Melayu .

Polis menerima empat laporan daripada keluarga lima suspek yang mati ditembak polis dalam satu kejadian berbalas tembakan di sebuah pangsapuri dekat Jalan Pantai Jerejak, Sungai Nibong, di sini semalam.

Ketua Polis negeri, Datuk Abdul Rahim Hanafi berkata, empat laporan itu dibuat oleh keluarga mangsa untuk mengadakan inkues atas kematian ahli keluarga mereka yang didakwa ditembak tanpa mengikut prosedur operasi standard (SOP) yang ditetapkan.

"Polis telah menjalankan tanggungjawab sebagai pasukan keselamatan serta mengikut SOP yang betul malah kita juga memperkenalkan diri sebelum membuat serbuan.

"Suspek yang melepaskan tembakan dahulu kemudian baru anggota kita membalas demi keselamatan mereka. Dakwaan yang mengatakan sebanyak 30 das tembakan dilepaskan polis adalah tidak benar. Kita lepaskan beberapa das tembakan sahaja," katanya.

Beliau berkata demikian kepada pemberita selepas majlis perjumpaan dengan anggota-anggota Op Selamat 3 di sini hari ini.

Dalam perkembangan sama, Abdul Rahim menafikan khabar angin mengenai saki-baki anggota kongsi gelap itu merancang untuk menyerang polis berikutan ingin membalas dendam atas kematian lima suspek terbabit.

"Setakat ini kita tidak terima apa-apa maklumat berkaitan kejadian menyerang pihak polis dan saya percaya itu adalah khabar angin," ujarnya.

Mayat lima suspek yang mati ditembak polis semalam telah dituntut ahli keluarga masing-masing hari ini.

source : House PK

No comments: