NUFFNANG

Wednesday 31 July 2013

Najib mula sedar lepas tembak menembak di Kepong

Najib mula sedar lepas tembak menembak di Kepong




Alhamdulillah, Najib baru sedar akibat silap batakkan EO.

Menurut laporan Berita TV3 jam1:30 semalam, Dato Naib telah menyatakan kesediaan memberi apa sahaja kepada PDRM termasuk membentangkan undang-undang di Parlimen bagi mengembalikan keyakinan rakyat berikutan situasi semasa jenayah berat yg berlaku di negara.

Elok kalau polis dibenarkan lokap saja Penasihat-Penasihat yang cadangkan EO dan ISA dimansuhkan. Tak juga dapat undi Cina pun.  

Kalau lah malu nak letak balik ISA dan EO, buatlah satu undang-undang menyerupai RICO di Amerika untuk hadapi penjenayah.  

Syukur Dato Najib sedar kerana semalam pukul 2 pagi ketika anggota Balai dan CPJ Kepong telah buat tugas road block di hadapan Desa Kompleks Kepong KL, seorang lelaki Cina telah keluar dari  sebuah kereta Toyota Vios no WRJ 789 dan melepaskan 3 das tembakan kearah anggota CPJ.

Tapi tak kena, lalu dia kemudiannya melarikan diri lebih kurang 50 meter kehadapan dan tahan satu lelaki Melayu yang sedang rehat dalam sebuah van ditepi jalan sebagai tebusan.

Anggota polis telah bantu selamatkan lelaki Melayu itu. Berlaku pergelutan dalam van, dimana lelaki Cina telah melepaskan tembakan pada anggota polis. Berlaku tembak menembak hingga lelaki Cina itu ditembak dan dapat ditangkap.

Lelaki Cina itu rupanya memang muka wanted di Kuala Kedah,Bekas tahanan Ordinan Darurat serta memiliki 20 rekod jenayah mati. Memang pukiak punya cina.

source : the unspinners

No comments: