NUFFNANG

Thursday 25 July 2013

Lihat Red Bean Army Beraksi Live Dalam Isu Makan Di Tandas

Lihat Red Bean Army Beraksi Live Dalam Isu Makan Di Tandas

Mynewshub – Ingat lagi pada malam pengundian Pilihan Raya Umum ke-13 ketika isu blackout mula kecoh, tidak sampai setengah jam sebuah video klip bagi menyindir kejadian itu siap dimuat naik ke Youtube.
Bayangkan….dalam setengah jam…boleh siap cari ilham, shoot dan edit dan ada budak bodoh mengaku lulusan IT cakap semua itu boleh dibuat setengah jam….yelah tu samdol.
Klik Kantoi Terbesar Cybertroper DAP Pasca PRU-13! … berita yang ditulis Mynewshub mengenai tindakan Red Bean Army Cina DAP yang merancang isu blackout itu dengan gambar dan video berhari-hari sebelum kejadian berkenaan didakwa berlaku.
Kali ini, mereka buat lagi. Isu Sekolah Kebangsaan Sri Pristina di Sungai Buloh dijadikan isu yang begitu hangat dan hanya beberapa jam selepas ia panas, parodi mengenainya tersebar. Tonton parodi itu dipenghujung rencana ini.
Modus operandi yang sama digunakan Ah Beng Ah Beng Red Bean Army nampaknya.
Sebenarnya, isu melibatkan SK Sri Pristina sudah terbukti sebagai salah faham dan berpunca daripada tindakan melulu ibu bapa yang tidak membuat sebarang usul periksa sebelum meletakannya ‘kemarahan’ mereka di media sosial.
Atau mungkin ia dimulakan Red Bean Army sendiri…. Akaun Guneswari Kelly yang mula-mula menghangatkan kejadian itu walaupun meletakan beberapa gambar keluarga India, sebenarnya ia adalah akaun palsu. Banyak kandungan akaun itu yang boleh dipertikaikan.
Mereka nampak ada ruang untuk mewujudkan masalah dalam isu SK Sri Pristina, maka mereka atur langkah dengan begitu licik sekali.
Apa pun, kes di sekolah itu mula dimainkan dari sudut perkauman kononnya pelajar India disuruh makan di tandas. Terbukti ia bukan tandas sebaliknya bilik persalinan yang tidak digunakan dan sudah diubah suai.
Ia digunakan sejak Mac lalu, bermakna di luar Ramadan, pelajar Islam atau Melayu pun makan di situ.
Di kalangan masyarakat India, ramai yang pada asalnya marah kemudian boleh menerima apa yang berlaku itu.
Cuma yang menjadi pertikaian seterusnya ialah takkan sekolah tak boleh sediakan tempat yang lebih baik.
Timbul juga pandangan bodoh mengapa tidak makan di perpustakaan atau bilik darjah.
Sekolah itu dah sedia kala mempunyai jumlah murid yang terlalu ramai, kalau perpustakaan dijadikan tempat makan, macam mana bebudak nak belajar dengan aman. Kalau bilik darjah mula dijadikan tempat makan, kat mana bebudak nak menuntut ilmu.
Kebetulan ada bilik persalinan yang dilihat sesuai, pengetua dan guru-guru yang ada merasakan ia boleh digunakan untuk pelajar makan di situ, bukan untuk budak India tetapi semua budak yang ada.
Lembu buta pun tahulah niat pengetua tu baik. Sebab kantin tak cukup luas, daripada makan tepi longkang atau bawah panas matahari, makanlah di bilik persalinan yang sudah diubah itu.
Simpati betul niat guru besar berkenaan disalah ertikan. Mungkin beliau pun tidak terfikir bilik persalinan boleh jadi isu besar sedangkan guru-guru sekolah berkenaan pun siap buat bukak puasa di bilik itu.
guru pun makan
Isu berkaitan di mana budak sekolah berkenaan asalnya dapat dibincangkan dengan baik sehinggalah puak Cina DAP mula masuk campur dan menjadi batu api.
Memang impian jadi nyata untuk puak Red Bean Army kalau mereka dapat melagakan orang Melayu dan India. Benci kepada orang Melayu akan diterjemah sebagai benci kepada kerajaan. Benci kepada kerajaan akan menguranngkan undi masyarakat India kepada Barisan Nasional dalam pilihan raya umum akan datang. Itu sahaja matlamat mudah yang hendak dicapai.
Dalam isu makan di tandas ni, ada dua kumpulan Red Bean Army Cina DAP yang memainkan peranan.
Satu yang menggunakan nama Guneswari Kelly yang mula menghangatkan isu ini.
Kedua, watak seperti Wen Xin Hu dan Chan Wei See yang secara tiba-tiba muncul dan mula menghambur kata-kata perkauman.
batu api
(Klik untuk besarkan saiz gambar – Lihat, asalnya semua mahu mengelak bercakap dari sudut perkauman dan tiba-tiba muncul watak Wen Xin Hu yang mula memainkan sentimen kaum dan merendahkan masyarakat India yang tidak mahu mengutuk orang Melayu)
Lagi bukti;
chan wei seewen xin hiu
Akaun-akuan palsu menggunakan nama masyarat India pula mula digunakan kemudiannya…berakhir dengan ia mula menjadi isu perkauman antara masyarakat Melayu dan India.
Kalau anda lihat printscreen di bawah, ternyata masyarakat India sendiri pasal asalnya meminta perkara itu diselidik dan tidak dijadikan perkara perkauman.
Masyarakat Melayu juga seperti itu….kemudian, datanglah puak-puak Red Bean Army mula memainkan isu perkauman. Dari status yang merbahaya kepada komen-komen yang menyakitkan hati sehingga kepada klip parodi disusun dengan baik sekali.
Soalnya sekarang…sampai bila kita akan terus diperbodohkan puak-puak Red Bean Army Cina DAP ni semua? Dari sebelum pilihan raya hingga kini, kumpulan itu memainkan peranan dalam memecah belahkan rakyat negara ini.
Dari isu kaum…kini isu agama pula…takkan kita sebagai rakyat akan diam dan menerima tindakan orang memperbodohkan kita!

source : AIDC

No comments: