NUFFNANG

Thursday 25 July 2013

PRK K Besut: Cina tidak sensitif terhadap PAS

PRK K Besut: Cina tidak sensitif terhadap PAS


Kalau PAS nak cari sebab kalah, ini pun mungkin sebabnya.

Pengundi Cina di Kuala Besut hanya 140 lebih orang saja. India dalam 14 ke 15. Oleh itu, isu disina 100% adalah isu berkaitan dengan pentadbiran, kepentingan Islam dan Melayu, dan bila takde modal nak main, main isu nasional.

Konon atas kesepakatan dan muafakatan PR, datanglah pompuan cina tua yang kelihatan masa Bersih. Yang menjadi lucu dan gilanya dia adalah dia ke sana kemari dengan lamcang salib.



Otak dia ni ke mana bila ke sana ke mari dengan lambang salid terpampang di dada. Tak tahu lah berapa undi PAS yang mungkin terlepas kerana ia menjadi persepsi undi PAS = unci Cina gila berlambang salib = undi Kristian.

Bukan nak persoal Kristian di sini, gunalah akai skitttt.... Sensitif dan pekalah di atas orang Melayu dan Islam luar bandar.

Kluang Today SINI menyiarkan berikut gambar aktivis Bersih di hari pembuangan undi:


pengundi-hantu-pr

Malah nak ulas panjang-panjang, baca Kluang Today tu...

Cuma nak cakap, gimik macam gini adalah gimik yang sesuai di kawasan bandar dan dikalangan kaum cina atau kaum lain, bukan kaum Melayu Islam. Kalau ye pun, apa langsung 140 lebih pengundi CIna akan undi PAS atas gimik begini ke?

Ini hanya menunjukkan kaum Cina yang mahu dia difaham tak mahu faham cara dan sopan santun Melayu.  Dia buat derk dia saja dan mahu orang Melayu yang membiasakan dengan cara mereka.  Kambing dan lembu ini semua mahu mengembek dan menguak.

Anak dari ibubapa tak mandi wajib ni semua tak mahu menghormati dan memahami kebuadayaan bangsa asal negara ini yang merupakan majoriti.Konon perjuang orang asli dan mahu reka istilah orang asal. Sedarlah semua orang asal melainkan kamu yang pendatang.

Tak  taulah apa muslihat. Nampanya ini hanya nak rosakkan minda orang luar bandar.

PAS sedar kerana masa Lim Kit Siang hadhir di hari pencalunan, orang PAS ada yang menyebut kenapa natang ni datang. OLeh kerana mereka ni lebih akur dan bersetiakawan dengan komunis dan dajal Tomor ni, maka terima saja ....

Teruskan begini. senang kita menang.
source : the unspinners

No comments: