NUFFNANG

Monday 29 July 2013

BIAR HATI MELAYU LUKA KERANA MENJAGA HATI CINA

BIAR HATI MELAYU LUKA KERANA MENJAGA HATI CINA

Akibat takut pengundi Cina tidak mengundi BN maka filem "Tanda Putera" disekat dari tayangan di pawagam. Filem "Tanda Putera" menjadi mangsa kebimbangan pemimpin BN sebelum pilihanraya yang takut jika ditayangkan pengundi Cina tidak akan mengundi BN dalam pilihanraya kerana konon ada elemen rasis dalam filem tersebut. 
Jaga punya jaga atau kata Mat Kedah ‘pedo punya pedo’ takut Cina tak undi BN akhirnya apabila keluar keputusan pilihanraya memang betul pun mereka tidak undi BN walaupun filem "Tanda Putera" tidak ditayangkan. Menjaga hati Cina akhirnya hati Najib terguris luka tanpa berdarah kesan hirisan tsunami Cina. 
“Do the Chinese voters care?” tanya seorang sahabat dan beliau sendiri menjawab “They don’t give a damn!”. 
Hari ini dalam diam sebuah filem yang mengagungkan penganas Komunis, “The New Village” terbitan Astro-Shaw pula telah berjaya menyusup keluar di celah kelangkang Finas untuk ditayangkan di pawagam. 
Tanpa angin tanpa ribut tiba-tiba filem ini dalam diam mendapat kelulusan segera berbanding filem Tanda Putera yang sudah 2 tahun bergelut untuk memdapatkan kelulusan tayangan. 
Hati Melayu kini disakiti lagi. Menjeruk luka di atas tanah milik orang. Kini Komunis bukan lagi berperang dalam hutan tapi sudah berperang di pawagam. 
Pengerusi Finas harus bertanggung jawab dalam hal ini kedudukan sebagai Pengerusi yang dilantik atas tiket politik harus lebih berperanan.

No comments: