NUFFNANG

Friday 28 November 2014

Ucapan Najib PRESIDEN UMNO YANG Paling Lemah Dalam Sejarah!

Ucapan Najib PRESIDEN UMNO YANG Paling Lemah Dalam Sejarah!

Kalau ditolak sorakan mengenai Akta Hasutan, rasanya ucapan Najib Razak kali ini layak dikategorikan sebagai ucapan Presiden UMNO paling lemah, tidak wibawa dalam sejarah. Itu hakikat.
Perkara ini bukan dikhabarkan oleh satu dua orang. Malahan kalangan ahli UMNO di PWTC sendiri terpinga-pinga dan mengharapkan akan ada sambungan.
Selain merepek bab gunung ganang, hutan hujan, banjaran; ucapan Najib kurang isi dan tidak ada umpphh seorang Presiden parti.
Kalau ucapan Muhyiddin diberikan markah 9/10 oleh ramai perwakilan. Ucapan Najib nak lepas angka 5 pun payah. Huru hara. Tak ada fokus. Tak ada daya untuk menyusun UMNO yang lebih padu.
Nampak gaya, sahihlah Najib memang sudah tahap tidak ada idea lagi untuk UMNO. Kalau setakat idea ‘JIIL UMNO’ yang diberikan oleh Fathul Bari – rasanya tak ke manalah juga UMNO ini.
Sementara 6 tahun dahulu Najib sudah bersedia nak menyusun strategi UMNO, rasanya kebelakangan ini Najib sudah hilang fokus dan tidak mampu lagi nak merencana strategi masa hadapan.
Tepuk dada tanyalah iman? Masih relevankah lagi?

Source : gelagat anwar

No comments: