NUFFNANG

Monday 17 November 2014

Masuk tahun 2020, satu suku penduduk Asia Tenggara akan beragama Kristian

Masuk tahun 2020, satu suku penduduk Asia Tenggara akan beragama Kristian

Desmond Tutu
Hanya 6 tahun lagi …
Hannah black tudung litup
Hannah Yeoh

Apasal Yahudi Yeoh asyik nak usik orang Islam?

Menteri Agama Islam, Jamil Khir Baharom semalam menegur orang politik bukan Islam yang terlalu ghairah menyalahgunakan tempat ibadah umat Islam seraya memberi peringatan supaya jangan bertindak naik turun masjid dengan sewenang-wenangnya.
Cuba anda lihat dengan biji mata sendiri gerakan Occupy Mosque yang dijalankan mereka-mereka itu – gambar bawah.
must not visit mosques without reason

Isma: Pilihan syair atau pedang, terserahlah

Naib presiden (I) Isma Muhammad Fauzi Asmuni pernah memberi amaran tegas kepada pelampau Kristian agar tidak meneruskan provokasi mereka yang terancang dan memang disengajakan.
“Jika sekiranya mereka mengutuk Islam dengan bersyair, dengan kaedah Islam kita juga akan bersyair. Tetapi sekiranya ada pihak yang menjatuhkan Islam dengan berpedang, maka Islam juga akan menggunakan pedang.
“Melihat kepada realiti di Malaysia, jika sekiranya bertoleransi dengan toleransi yang cukup baik pun, tetap akan ada jugak orang yang akan mahu merosakkan Islam.”
Ia mustahil untuk orang Islam mampu melawan balik selagi hanya mengambil sikap redha.
Ustaz Fauzi berpandangan bahawa Muslim “perlu lebih agresif dari sekarang” and menurut beliau, wasilah yang bersesuaian diperlukan untuk menangkis segala serangan ke atas Islam.

Yang Berhormat-Yang Berhormat evangelista DAP yang berpolitik di masjid

EvangelistaMasjidPoster2

Melayu-Melayu liberal

Tidak berapa lama dahulu, Khairy Jamaluddin telah membuat kunjungan ke Damansara Utama Methodist Church (DUMC) untuk melancarkan buku karangan seorang pastornya Denison Jayasooria – gambar bawah.
KJ yang mesra Kristian sebenarnya tidak kisah kalau orang pejabatnya Dapster ke, Scissorati ke biarpun evangelista.
Bagi gereja-gereja evangelis, perkara politik dan hal agama sering dicampur-adukkan. Umpamanya DUMC – lihat tweet bawah – yang ‘Dream Center’nya pernah diserbu Jabatan Agama Islam Selangor (Jais).
Our FirstLady Speaker berceramah politik di DUMC; Mujahid Yusof Rawa sampaikan tazkirah di gereja Full Gospel Tabernacle, Subang Jaya
DUMChannahSpeak
Hannah Yeoh on Twitter- At DUMC for the launch of Datuk Dr Denison Jayasooria's book by @Khairykj http---t.co-AvhpeiBIf1 2014-09-03 23-19-51
Twitter - mparitbuntar- Just made my point on the issue ... 2013-10-16 10-59-58

‘Bertolak-ansur’ tiada dalam khazanah kata mereka

Puak Yahudi Yeoh tidak mungkin menghargai pendekatan atau layanan yang lembut dan bersopan-santun.
Sudah banyak amaran diberikan sama ada kepada para pemimpin pembangkang apalagi penggiat sosial, politik atau agama pelampau Kristian tetapi ia ibarat mencurah air ke atas daun keladi.
Utusan: Nyanyian-nyanyian yang menyebut kalimah Allah diselitkan dalam program ‘Keluarga Allah’
Utusan Malaysia
Majlis keagamaan dihadiri kira-kira 200 orang yang digambarkan di atas telah dianjurkan oleh penganut Kristian di sebuah hotel di Klang, Selangor pada penghujung tahun lepas.
Latar pentas dewan di mana berlangsungnya majlis tersebut ada tertera dengan perkataan “International Full Gospel Fellowship Keluarga Allah Satelit Nilai dan Satelit Puchong” … Dari dalam gelap akan terbit terang.

Ustaz Fauzi: Provokasi demi provokasi

Ketika diminta reaksinya oleh AntaraposUstaz Fauzi Asmuni menyifatkan provokasi demi provokasi yang dilakukan oleh puak evangelista hanya akan mengundang ketegangan.
“Apabila mereka menuntut sesuatu yang bertentangan dengan konsep negara dan sensitiviti umat Islam, mereka bertindak melakukan sesuatu yang mengguris dan mencetuskan satu suasana yang tidak harmoni,” ujar beliau.

KELUARGA ALLAH

Nativity Story1
Hannah Yeoh (hannahyeoh) on Twitter
Mary

Isma batu penghalang kepada agenda DAP

Sejak dua menjak ini, ada di kalangan evangelista memandai-mandai mengajar Islam kepada orang Melayu.
Dalam pada itu, Isma sudah banyak mendedahkan kaedah pintu belakang yang digunapakai evangelista.
Kempen Selamatkan Ummah oleh Isma telah mengenalpasti Kristianisasi sebagai ancaman kepada Muslim di Malaysia serentak ‘Kalimah Allah alat kristianisasi‘.
Aduan kepada polis yang dilakukan terhadap presiden Isma oleh ahli Parlimen evangelis DAP atas tuduhan menghasut adalah suatu perbuatan parti itu untuk membalas dendam.
“NGO Islam sebelum ini telah menentang agenda Evangelist, agenda golongan liberal, tuntutan IFC, tuntutan Comango dan lain-lain usaha DAP dan sekutunya untuk mengubah perlembagaan negara.”

Isma cop Marina sebagai “hipokrit”

Peminat dan penyokong tegar Sister in Islam Marina Mahathir kebanyakannya penganut Kristian beserta orang Cina.
Setahun lepas (15 Nov 2013), Ustaz Fauzi meluahkan buah pendapatnya di bawah tajuk ‘Marina tipu dalam pujuk‘.
Katanya:
“Apabila saya membaca kenyataan balas Marina Mahathir terhadap Isma dihttp://www.projekdialog.com berkait isu Comango, saya mengucap panjang. [...]
“Yang menjadikan saya mengucap panjang adalah kerana keberanian luar biasa beliau di dalam menafsirkan apa itu Islam, apa itu kehendak Allah, membacakan dalil-dalil lalu menafsirkannya secara liar untuk menjustifikasikan perjuangan beliau.”
MarinaFlower

Evangelista berjaya mengKristiankan kaum Cina

Meskipun the People’s Republic of China pada namanya komunis tetapi hari ini negara tersebut mempunyai seramai 67 juta penganut Kristian – lihat meja bawah.
China mempunyai 18.2 peratus sahaja penganut agama Buddha berbanding 5.2 peratus penganut Kristian, mengikut satu tinjauan oleh projek Pew-Templeton Global Religious Futures.

 PewChinaChristians

Manakala pada tahun 2010, puak evangelista Kristian yang bermastautin di benua Asia adalah sebanyak 54,787,000 orang. Angka ini merupakan peningkatan yang amat mendadak – daripada 9,145,000 evangelista Kristian orang Timur dalam 1970, ia dijangka akan melonjak menjadi sampai 67,247,000 umat menjelang 2020.
Mengikut sebuah kajian oleh Center for the Study of Global Christianity, golongan Kristian diunjurkan mencecah sesuku (23.4%) jumlah penduduk di Asia Tenggara pada tahun 2020.
Hannah Yeoh berada di pentas tatkala pelancaran bangunan gereja Subang Jaya City Harvest Church
Mama Dapster on stage during Subang Jaya City Harvest Church building launch

Pengaruh City Harvest Church di Singapura dan Subang Jaya

Hari ini, satu daripada setiap lima (20%) orang Singapura keturunan Cina adalah Kristian. Sebelum itu pada tahun 2000, sebanyak 17 peratus Cina Singapura mengaku Kristian (sumber: Banci penduduk 2010, Banci penduduk 2000).
Singapura tergolong di antara negara teratas dunia – Top 20 countries – di mana agama Kristian berkembang dengan paling pesat. Dalam tempoh satu setengah dekad akan datang, jumlah Kristian di negara jiran kita itu dijangka akan melipat ganda.
Hakikatnya jurujual Cina yang rata-rata ketandusan etika memang pandai berdakwah. Licik sungguh dan lidah tak bertulang.
Unsur-unsur budaya Cina yang sedia ada (konsep ‘contextualization’) telah diperalatkan oleh pendakwah evangelista, misalnya angpow Tahun Baru Cina dicetak dengan ayat Bible dan diedarkan Hannah Yeoh semasa sambutan perayaan CNY.
Rise up and take Subang for Jesus! Subang Interschool Christian Fellowship Rally
iiSRJy2011

Isma: “Mereka mencabar itu, mencabar ini”

Presiden Isma Ustaz Abdullah Zaik memberi amaran kepada pelampau Kristian dan evangelista DAP supaya berhenti daripada berterusan melakukan provokasi ke atas sensitiviti agama umat Islam.
Ustaz Fauzi pula bertanya, “Jika sekiranya mereka tidak menghormati perlembagaan, mereka nak hormat apa sebagai warganegara di Malaysia?”
Sambung beliau, “sekiranya jika kita kumpul dalam masa setahun sahaja, kita akan dapat ratusan artikel yang mereka pertikaikan Melayu adalah pendatang, mereka mempertikai kedudukan Sultan” dan bermacam-macam lagi terutamanya selepas PRU13.
“Apabila mereka merasakan mereka ada kuasa tertentu dan mereka berani mempertikai,” tambah Ustaz Fauzi, “kita hanya respon sebahagian daripada apa yang mereka pertikaikan selama bertahun-tahun.”
TunkuAzizLeave Malays Alone

Asakan demi asakan oleh keluarga Dapster

Mama Dapster, Papa Dapster & Grandpapa Dapster

Evangelista juga semakin giat mendekati golongan belia dan remaja Melayu.
Bak kata Hannah Yeoh, “believe in empowering the young” adalah falsafah evangelista DAP. Melentur buluh biarlah dari rebungnya.
Maklumlah DAP sekarang sudah menguasai sumber dan peralatan dua buah kerajaan negeri. Sebanyak 41 orang kakitangan bertugas di pejabat Ketua Menteri Pulau Pinang sebagai pegawai khas Lim Guan Eng.

Papa Dapster

YUCKS! >>> Geli ... <<<

Grandpapa Dapster

KitSiangDyana

Mama Dapster

DAPloveMalays
Sesumpah menanam tebu di tepi bibir

Berwaspada lah wahai Melayu!

Sudahpun orang Melayu sekarang ini digelar “pendatang” di tanah air sendiri.
Ustaz Fauzi menyebut bahawa golongan pelampau Kristian bukan sahaja mempertikai kontrak sosial, kedudukan Islam dan ‘kedudukan istimewa’ Perkara 153 bahkan tanah rizab Melayu pun disentuh mereka.
Desmond Tutu

No comments: