NUFFNANG

Thursday 26 November 2009

Inilah Ustaz Yang Akan Gantikan Nik Aziz Sebagai MB Kelantan?

Inilah Ustaz Yang Akan Gantikan Nik Aziz Sebagai MB Kelantan


Ustaz Nik Amar. Di sangat pertembungan hebat antara klik Husam dan klik Ariffahmi di Kelantan, sebenarnya orang tidak tahu yang ada klik ke-3 yang sedang membuat keuntungan daripada pertelingkahan tersebut. Pasukan tersebut diketuai oleh Ustaz Nik Amar. Disokong kuat oleh Nasharuddin Daud (Speaker Dewan Undangan Negeri Kelantan), Takiyuddin Hassan, Ustaz Zaki Ibrahim dan Ustaz Latif Rahman.

Klik Husam diketuai oleh Kickdefella sendiri dengan sokongan kuat dari YB YB yang pro pada Anwar Ibrahim yang sudah lama menyelinap masuk dalam PAS. Kamaruddin Jaafar sebagai funder terbesar. Saifuddin Nasuiton sebagai perancang kerja-kerja jahat Husam untuk jatuhkan Nik Aziz termasuklah pendedahan kes tajaan haji untuk cepatkan proses Nik Aziz turun sebagai MB. Orang dalam yang melakukan semua ini, mengeledah ofis dan membekalkan butiran terperinci kepada UMNO adalah Annual Bakri sendiri, SU Politik Nik Aziz.

Nik Aziz terpaksa bergantung harap pada anak dan menantunya untuk terus memimpin Kelantan. Ariffahmi dan Nik Abduh menjadi kepercayaan Nik Aziz daripada terperangkap dengan kerakusan kuasa Hussam Musa. Nik Abduh dan Ariffahmi sedang melatih seorang lulusan muda dari UIA untuk menjadi agen mereka di pihak Hussam. Memang sudah lama, Ariffahmi tidak mempercayai Husam. Semuanya berlaku ketika Husam memangku jawatan MB ketika Nik Aziz sakit. Di peringkat pusat, Nik Abduh kena berharap kepada Salahuddin Ayub yang memihak kepadanya dan amat benci kepada Hussam dan Anwar Ibrahim. Salahuddin kena ikut klik Ariffahmi kerana nak menang di Kubang Kerian. Dia orang Johor, kalau tidak ikut, alamatnya lingkup.

Di pihak Anwar Ibrahim dan Hussam, rancangan sulit Zaid Ibrahim untuk meletakkan Nik Aziz sebagai penasihat Pakatan Rakyat dilihat sebagai satu ancaman kepada Anwar sendiri. Nik Aziz dan Zaid Ibrahim amat percaya Anwar Ibrahim terlibat dengan liwat. Malah Anwar sedaya upaya memujuk Najib melepaskannya daripada tuduhan menggunakan salah seorang pengasas universiti swasta di Cyberjaya. Tapi tidak berjaya. Hadi Awang, Nik Aziz dan Zaid percaya Anwar bakal masuk lokap. Mereka menyediakan Nik Aziz untuk menjadi Perdana Menteri Malaysia dan dalam diam diam menyediakan Nik Amar menjadi MB Kelantan. Ariffahmi dan Nik Abduh hanya dijadikan kambing hitam untuk selamatkan imej Nik Aziz yang tercalar. Liciknya.

No comments: