NUFFNANG

Thursday 5 November 2009

Anwar Atarturk dah lama rancang nak kenakan Dr.Asri?

Anwar Atarturk dah lama rancang nak kenakan Dr.Asri

Politik negeri Selangor akhir-akhir ini tidak lekang dengan pelbagai isu, dari isu bogel Exco kerajaan negeri , isu jualan alkohol hinggalah isu pertelagahan sesama komponen didalam parti Pakatan Rakyat yang memerintah Selangor. Tidak cukup dengan itu kejadian tanah runtuh di Bukit Antarabangsa juga mengusik rakyat di negeri Selangor.

Kini isu yang melibatkan Dr. Maza yang cukup mengemparkan dan memalukan umat islam juga berlaku di negeri Selangor. Timbul persoalan adakah benar Selangor selepas diperintah Pakatan Rakyat semenjak tahun 2008 merupakan kerajaan yang patut kepada syariat Allah seperti yang didakwa beberapa pihak. Ini kerana sebaik sahaja Pakatan Rakyat naik di negeri Selangor, maka berkatalah beberapa pihak bahawa kini islam akan didaulatkan sepenuhnya di Selangor.

Natijahnya islam di Selangor kini sebenarnya semakin hari dipandang sinis oleh beberapa pihak. Disebabkan islam, pihak DAP dan PKR tidak berkenan cara Dr. Hasan Ali menyuarakan pandangan. Jesteru itu adakah dapat kita katakan bahawa isu Dr. Maza ini sebenarnya ada kaitan dengan usaha-usaha untuk menjatuhkan Dr. Hasan Ali dan juga agama islam dinegeri Selangor sendiri.

Persoalan siapa yang mengarahkan Dr. Asri ditangkap dan dihalang dari menyampaikan ceramah kian hangat diperkatakan, dari si polan ini hingga lah ke polan itu dikaitakan. Antara yang menjadi sasaran awal ialah Dr. Hassan Ali Pesuruhjaya PAS Selangor dan juga Dr. Nakhai mantan Yang Dipertua YADIM. (walaupun umum mengetahui setakat mana pengaruh badan ini terhadap JAIS)

Menurut Dr. Maza sendiri seperti yang dinyatakan kepada Sayuti Omar, bahawa beliau tidak mempunyai masalah dengan sesiapa sahaja yang berada UMNO dan PAS, malah pemimpin kedua parti ada menghubunginya termasuk Tun Dr. Mahathir dan Tun Abdullah Ahmad Badawi, begitu juga dengan sokongan Tok Guru Nik Aziz terhadap dirinya dengan mengkritik kejadian penangkapan tersebut .

Dari situ adalah jelas Dr Asri tidak menyebut pun nama PKR, malah memberitau hanya Anwar sahaja yang tidak menghubungi dirinya berbanding tokoh politik lain.

Sehingga kini Anwar masih berdiam diri begitu juga dengan Wan Azizah, yang memeningkan lagi motif YB Zuraida dan YB Saari Sungib ( kedua-duanya bekas aktivis JIM-Pro Anwar) berada di rumah tersebut dan cuba menghalang tindakan jabatan Agama Islam Selangor (Jais) pada malam tersebut, seolah-olah seakan sudah dirancang dan hanya lakonan sahaja.

Suatu fakta yang menarik Anwar dan PKR sebenarnya tidak berapa selesa dengan cara Dr. Asri memberikan pandangan perihal kes liwatnya, hingga menyebabkan Badrul Amin Timbalan Pengerusi PKR Selangor didalam laman internet cuba berdebat dan berhujah dengan saranan yang dikemukan Dr. Asri. Dan ramai mengetahui bagaimana Badrul Amin cuba membela habis-habisan Anwar dalam isu Liwat hingga Ramlang Porigi pun diperdayakannya atas arahan Anwar.

Yang kedua Saari Sungib juga mempunyai demdam peribadi kerana disingkirkan dari jawatan PAS Selangor bersama dengan Khalid Samad, kelompok penentang Hassan Ali di dalam PAS Selangor ini seolah sedang melancarkan perang-habis habisan memerangi Hassan Ali.

Dari situ adakah mungkin isu yang membabitkan Dr. Asri ini juga adalah cara untuk memusnahkan kredibiliti Peseruhjaya PAS Selangor, memandangkan bidang kuasanya didalam Kerajaan Negeri melibatkan perihal hal ehwal agama islam dan berkaitan dengannya.

Dengan niat untuk menjatuhkan Dr. Asri dan Hasan Ali, sebenarnya perkara seperti ini tidak mustahil dilakukan didalam politik, dan yang pasti Anwar mampu melakukannya.

Dengan bilangan pegawai Jais yang membuat serbuan pada malam tersebut, seolah membayangkan JAIS sudah lama untuk meneliti tindak tanduk pergerakan Dr. Asri. Adalah mustahil YB Zuraida dan Saari Sungib sedikit pun tidak mengetahui apa yang akan berlaku pada malam tersebut.

Kerana kebiasaanya ahli politik ini merupakan yang paling cepat mengetahui sesuatu hal samada dimaklumkan oleh jabatan atau pihak berkuasa, untuk memudahkan dirinya berhadapan situasi yang tidak dijangkakan. Dalam kes ini ia melibatkan pihak berkuasa dibawah Kerajaan Negeri Selangor, dan kedua YB berkenaaan adalah sama sebakul dengan parti pemerintah di Negeri Selangor.

Apabila Khalid Samad cuba mengkabinghitamkan UMNO didalam hal ini, dan bloggers Pakatan Rakyat yang pro Anwar menyalahkan UMNO, kita dapat melihat seakan nada mereka hampir sama. Dan adalah tidak mustahil permainan ini merupakan satu lagi perancangan licik oleh Anwar dan suku sakatnya. Seperti mana tindakan Anwar yang cuba memanipulasikan imej Saiful Bukhari berkaitan kes liwat.

GEMPAR!! Nizar Dr Asri: Pendedahan Dalang Konspirasi Penangkapan Dr Asri

Posted On 11/04/2009 04:47:00 PM by pisau.net |

Dalam artikel sebelum ini Pisau ada menyatakan Anwar Ibrahim terlibat dalam isu penangkapan Dr Asri.klik sini

Untuk pengetahuan anda, maklumat yang terbaru Pisau terima,Anwar Ibrahim dan beberapa pemimpin pakatan haprak,telah bersepakat dengan menggunakan Dr Asri sebagai kambing hitam untuk meraih simpati rakyat agar kembali menyokong pakatan haprak,yang jelas ketika ini Umat melayu sudah menjauhkan diri pakatan songsang ini. Anwar dan pakatan haprak dalam keadaan amat terdesak sehingga sanggup membuat apa saja demi mahukan sokongan orang melayu.

Rancangan menangkap harus dilihat ketika para pemimpin pakatan haprak ada bersama dengan Dr Asri,agar dilhat oleh rakyat dan umat islam kerajaan UBN telah berlaku tidak adil dan menghalang majlis majlis agama kononnya UBN adalah sekular dan berlaku kejam terhadap ulamak. Dengan cara ini mereka akan mendapat sokongan dan simpati daripada rakyat.

Taktik manipulatif ,meraih simpati palsu & penuh tipu daya ini dalam masa yang sama untuk mendiversikan isu kes liwat anwar terhadap saiful.

Buat masa sekarang apa yang pisau dapat katakan, dalang disebalik tindakan ini selain daripada Anwar Ibrahim , salah seorangnya adalah exco negeri selangor dan pegawai JAIS,nantikan pendedahan selanjutnya selepas ini.


Apa yang pisau dapat katakan PAS bakal mendapat coleteral damage hasil kerja kotor anwar ibrahim .Terus terusan bergulamang dalam selingkuhan bersama Anwar bakal menghancurkan PAS.

Pisau kata " Awas dengan sesumpah anwar berahi, hidup anda aman tanpa anuwar"

source : pisau.net

NIZAR HARAMI! ANWAR KENAKAN DR ASRI DAN HASSAN ALI!?

Apa yang aku nak ceritakan ini adalah sesuatu yang sebenarnya dah ramai yang boleh agak, aku panggil benda ini 'teori harami', teori ini telah dimainkan oleh pakatan haram dengan begitu tak real sekali, ibarat macam drama murahan yang tak cukup 'budget' punya la!

Sejak kebelakangan ini ramai orang melayu dah mula sedar yang fuckatan riot ni sebenarnya hanya indah khabar dari rupa saja, mereka pandai 'complaint' je tapi bila nak buat kerja, haram tak reti, apa yang mereka tahu nak sapu duit je...

Jadi bila mereka sudah nampak keadaan ini, maka si peliwat tegar al juburi waliwati telah menggunakan satu taktik baru untuk menarik orang melayu sokong fuckatan riot balik, caranya mudah saja, mereka hanya perlukan seseorang di'kambing hitam'kan dan bukannya susah nak cari kambing hitam dalam pakatan haram ni..memang ramai...he he he

Sedang semua mata memandang Hassan Ali di kala ini, pemimpin-pemimpin dari fuckatan riot sedang resah gelisah dan mencari jalan untuk mengenakan Hassan Ali, jadi AnuWAR telah mendapat satu akal dan menggunakan kesempatan ini untuk mengenakan Hassan Ali kaw-kaw punya!

Jadi dia pun menggunakanlah tiga pelawak dan pencacai suruhan dia untuk menjemput Dr Asri untuk memberi ceramah, lepas tu AnuWAR bersama-sama dengan gang dia yang sudah merancang dari awal penangkapan ini mula menjalankan operasi jahanam mereka, tup tup Dr Asri kena tangkap, supaya tak nampak ini kerja haram mereka maka 3 pelawak murahan tahap pencacai najis tadi pun memulakanlah drama mereka...

Zuraidah Bontot Besar, Saari kena Sungkit dan Rodziah 375K yang nak kena rogol hari tu pun mulakan lakonan mereka seolah-olah ini adalah kerja jahat BN, kalau dilihat ada cameraman upahan yang menunujukkan seolah-olah polis teramat la jahatnya, pergh drama mereka ni nampak sangat murahan!

Macam yang aku kata dulu, JAIS adalah di bawah kerajaan negeri Selangor, bila masa pulak kerajaan Malaysia nak arahkan supaya ditangkap Dr Asri ni, lagi satu korang fikir la dengan cara logik, kebanyakan kenyataan Dr Asri selalunya menyakitkan pakatan haram bukannya UMNO mahupun BN!

Dr Asri selalu mempertikaikan keputusan PAS dan Bekas mufti ini juga pernah mencabara supaya si peliwat yang bernama ANuwar supaya bersumpah membuktikan dia tak bersalah, MSO dalam blognya juga ada menyatakan yang Dr Asri memberitahu beliau semua orang dah call dia dan mintak dia bersabar dan akan cuba bantu dia, ini termasuklah mantan PM Dr Mahathir dan juga Pak Mertua KJ yang kuat tidor tu, anehnya Anwar je tak call dia lagi!

Jadi dari cerita ini pun kita dah tahu dah yang ini adalah kerja-kerja harami, Anuwar, Kalid Gagap bekas kekasih ELI dan pegawai-pegawai dari JAIS! Kalau masih ada yang percaya kat ANUWAR AL JUBURI WALIWATI ni tah la, aku tak tau nak cakap apa lagi!

Jelas disini yang Anuwar mahu mengenakan kedua-dua tokoh agama ini, Dr Asri pulak melompat, baca disini dan sini sekali, itu yang Anuwar cukup gembira, ibarat perangkap yang mengena mangsa la katakan! Hassan Ali juga telah menafikan, dia telah menyatakan dia tidak pernah megarahkan mana-mana pegawai JAIS untuk menangkap Dr Asri!

Kalau dilihat bloggers pembangkang cuba menyalahkan kerajaan dan mereka juga seolah-olah mahu menunjukkan yang kononnya Hassan Ali telah membantu UMNO BN untuk mengenakan Dr Asri! Takkan la korang ni bodoh sangat wahai penyokong fuckatan riot oi! Jangan la berlakon buta, kang betul-betul buta baru tau!

Inilah dianya aku panggil 'TEORI HARAMI'

Fikir-fikirkanlah ya...jangan asyik kena tipu je dengan kaki-kaki drama dari FUCKATAN RIOT ni ya....



Saham Dr Asri Naik Melambung
"Cuma Anwar Yang Belum Hubungi Saya"

TINDAKAN pegawai Jabatan Agama Islam Selangor (Jais) menyerbu bekas Mufti Perlis, Dr Mohd Asri Zainul Abidin yang sedang menyampaikan kuliah agama di sebuah rumah di Taman Sri Ukay, Ampang kemudian membawa beliau ke balai polis Hulu Klang tengah malam tadi benar-benar menggemparkan negara.

Malam ini semua saluran televisyen menyiarkan berita serbuan yang dianggap kurang sopan itu sebagai berita utama. Media massa cetak hari ini pula turut sama 'memainkan' kejadian itu sebagai laporan muka depan. Dalam sekelip mata sahaja 'saham' Dr Asri naik melambung.

Sehingga kini orang ramai masih terpinga-pinga untuk mengetahui apakah tujuan dan maksud di sebalik kejadian malam tadi. Kini timbul berbagai-bagai telahan dan spekulasi termasuk juga andaian politik. Kes serbuan oleh Jais itu telah menjadi isu politik.

Sebelum ini bukan tidak ada tangkapan terhadap individu yang menyampaikan kuliah agama tanpa tauliah di Selangor. Sudah banyak. Tetapi kenapa kes membabitkan Dr Asri menjadi gempar dan perhatian negara ialah kerana cara Jais membuat serbuan sampai membawa 30 orang pegawai disertai dengan berpuluh anggota polis.

Isu penangkapan Dr Asri juga turut sama diperkatakan di parlimen hari ini. Sementara Dr Asri sendiri telah dihubungi berbagai jenis orang bertanyakan keadaan beliau. Masing-masing melahirkan rasa terkejut, hairan, ganjil, pelik dan aneh dengan kejadian itu.

Saya sendiri yang terlepas berita panas ini malam tadi, mencari ruang terbaik untuk berjumpa dengan Dr Asri bagi mendapat gambaran sebenarnya. Alhamdulilah kira-kira jam 7:50 tadi (malam ini) saya berjumpa dan bersalam dengannya di rumah yang beliau digiring malam tadi di Taman Sri Ukay, Ampang, Selangor.

Bukan itu saja, Dr Asri juga sudi memberi penjelasan serta menjawab beberapa persoalan yang saya timbulkan. Rakaman perbualan saya dengan beliau dirakam oleh video. Saya juga sempat merakam audio visual percakapan beliau ketika menjawab persoalan saya. Di sini saya postkan sebahagian audio visual itu untuk tontonan penjenguk setia blog ini.

Saya tidak dapat mengulas lanjut berhubung apa yang berlaku dan menyimpulkan penjelasan atau pun pertikaian Dr Asri mengenai serbuan pihak Jais itu. InsyaAllah esok selepas membuat sedikit kajian dan tinjauan saya akan ulas dan memberi beberapa pandangan berhubung kejadian itu.

Persoalan yang berbingkai dalam kepala orang ramai ketika ini apakah kejadian itu ada motif politik? Kalau ianya bermotif politik siapakah yang memainkan peranannya dan untuk apa?

Sedangkan menurut Dr Asri dia diterima oleh semua orang dan semua parti politik. Umno, PAS, DAP, badan bukan kerajaan dan lain-lain turut atau pernah menjemput beliau memberi syarahan agama. Jika dilihat kepada undangan ini bermakna tidak ada parti politik atau pihak yang kurang senang atau irihati dengan beliau.

Sebelum saya menyarung kasut untuk pulang, Dr Asri baru hendak menjamah makan malam bersama beberapa orang sahabatnya yang juga merupakan pengikutnya. Sebagai kata-kata pengiring kepulangan saya, sekali lagi Dr Asri menjelaskan hampir semua golongan yang mengenalinya termasuk orang politik dan kedua bekas Perdana Menteri, Abdullah Badawi dan Dr Mahathir Mohamad menghubunginya dan memberi kata-kata semangat. Katanya kedua bekas PM itu akan cuba menyelesaikan isu berkenaan dengan bertanya khabar pihak teratas mengenai hal ehwal agama di Selangor.

Cuma menurut Dr Asri seorang saja yang tidak bertanya khabar mengenainya setakat ini, iaitu Anwar Ibrahim. "MSO seorang sahaja yang belum menghubungi bertanyakan hal saya, Anwar Ibrahim," begitulah jelasnya sambil ketawa.

"Boleh saya blogkan?" tanya saya. Dr Asri hanya mengangguk memberi keizinan. Harapnya selepas membaca catatan di blog ini, Anwar akan segera menghubungi Dr Asri untuk bertanyakan khabar dan penjelasan ringkas agar Anwar tidak akan dikelirukan berhubung insiden semalam. [wm.kl. 10:50 pm 02/11/09]


video

Nizar OII!! Keluar Kenyataan : Khalid Gereja Kantoi Bersekongkol Dengan Anwar Atartuk !


Isu yang timbul berkaitan dengan penangkapan Dr Asri oleh JAIS kini bertiup kencang di atmosfera dunia blog. Blogger daripada kedua-dua belah pihak kini saling membalas cerita. Blogger anti Anwar kata dalangnya Komplot Pembangkang terutamanya Anwar Ibrahim serta Blogger Pro Komplot Pembangkang pula kata ini adalah semuanya disebabkan UMNO.

Berikutan itu pemimpin PAS yang 'opportunist' Khalid Samad proksi kepada Husam Musa dan Anwar Ibrahim mengeluarkan kenyataan bahawa diri beliau pun tidak diberi tauliah mengadakan ceramah oleh JAIS dan menyalahkan UMNO serta merta. Perkara ini menyebabkan Anwar Ibrahim,Husam Musa dan Khalid Samad 'kantoi' sekali lagi kerana perkara ini jelas membuktikan ada sesuatu di sebaliknya kerana tiba-tiba Khalid Samad mengeluarkan kenyataan secara tiba-tiba.

Umum sudah mengetahui Khalid Samad dikatakan sedang cuba menjatuhkan Hassan Ali berikutan tindakan Hassan Ali yang tidak melantik semula Khalid Samad sebagai Timbalan Pesuruhjaya tidak lama dulu. Khalid Samad turut dikatakan sama pendirian dengan Husam Musa yang menuduh Ustaz Nasa dan Hassan Ali mempunyai hubungan dengan UMNO.

Jadi jelas kelihatan jika Khalid Samad memberi kenyataan bahawa JAIS mempunyai kaitan dengan UMNO berikutan beliau yang tidak mendapat tauliah dan penangkapan Dr Asri. Kenyataan ini turut menghala kepada Hassan Ali yang beliau katakan mempunyai hubungan baik dengan UMNO dan apatah lagi Exco yang menguruskan hal ehwal agama di Selangor adalah Hassan Ali sendiri.

Perkara ini pada Kumbang adalah jelas menunjukan penangkapan Dr Asri dan termasuk kenyataan Khalid Samad ini sebenarnya adalah usaha terancang gerombolan Anwar Ibrahim,Husam Musa dan Khalid Samad sendiri untuk menyingkirkan Hassan Ali yang pro ulamak PAS.

Tahniah pada Khalid Samad yang 'bijak' membuat kenyataan dan membuktikan bahawa semua ini ada kaitan dengannya.

Tentang Dr Asri Kumbang tak mahu ulas, tapi apa yang penting. Anwar Ibrahim pasti tidak menyukai beliau kerana mengeluarkan kenyataan secara sinis yang seakan-akan menggesa Ketua Umum PKR itu untuk bersumpah. Klik sini untuk melihat kenyataan beliau.

PAS fikir-fikirkanlah... Yang pasti Hassan Ali akan tersenyum membaca tulisan Kumbang ini.

sila lihat sini : kenyataan khalid samad tentang kes ustaz asri, tauliah jais, kelayakan dia dalam islam untuk berceramah dan jais

source : analisis ringan

DR. ASRI, AnWAR DAN WAHABI

Ustaz Ubaidillah@Abdullah Yasin
1. Cerita Dr. Asri bekas mufti Perlis masih panas. Dr. Asri pun suka ianya dipanjangkan nampaknya. Mungkin beliau suka akan kontroversi yang melonjakkan namanya. ‘Market’ beliau makin naik. Sebagai seorang sahabat, saya suka mengingatkan Dr. Asri agar berhati-hati. Pelanduk boleh melupakan jerat, tapi jerat tidak pernah melupakan pelanduk. Jika benar JAIS punya agenda, tentu saudara juga punya agenda.

2. Bermula dari tangkapan oleh JAIS, salah satu agensi kerajaan Negeri Selangor, kini saudara diheret konflik dengan JAKIM dibawah kerajaan pusat. Imbas saja kes Ustaz Ramlan Poringi yang tiba-tiba mempertikaikan sumpah Saiful Bukhari walhal Mufti Wilayah Persekutuan mengakui Ustaz Ramlan tidak berkebolehan membaca kitab-kitab agama dalam bahasa Arab. Namun penyokong pembangkang bersorak gembira!

3. Begitu juga dalam kes saudara, masakan seorang Penolong Pengarah di Institut Latihan Islam Malaysia boleh mempertikaikan kelulusan saudara. Penyiasatan salahlaku perisytiharan ijazah palsu ini dikendalikan oleh satu jawatankuasa di peringkat jabatan, bukannya oleh seorang individu! Maka itu saudara tidak perlu melenting. Tidak mustahil keadaan pegawai tersebut juga sama situasinya dengan ituasi Ustaz Ramlan Poringi yang telah dimanipulasi.

4. Saudara banyak berceramah tentang hikmah dan kesabaran. Saudara juga membidas pengagungan berlebihan kepada pemimpin. Kini tiba masanya saudara diuji. Akhlaq ulama’ diikuti oleh pengikutnya. Seharusnya saudara yang memimpin pengikut malam saudara ditangkap agar tidak agresif serta memberikan kerajasama, bukannya menuruti arahan pengikut bersembunyi dalam bilik lebih setengah jam!

5. Banyak kekeliruan di sini. Saranan saya saudara harus lebih tawadhu’, menuruti sifat Rasulullah yang bijak menangani situasi tanpa berkompromi dengan kawan atau pun lawan. Saudara bisa mengatakan tindakan saudara ini untuk pertahankan maruah diri namun jangan sampai masyarakat menilai saudara juga seperti ahli politik, bersilat sana sini bagi menghalalkan tindakan. Atau apakah mungkin saudara menjurus kearah itu?

6. Berbalik ke soal AnWAR, beliau juga berdamping rapat dengan Ustaz Abdullah Yasin yang tidak pernah mendapat pengiktirafan serta tauliah untuk mengajar di negara ini. Ustaz Abdullah Yasin berkelulusan dari Arab Saudi dan mendapat taraf penduduk tetap negara ini semasa AnWAR berkuasa dalam kerajaan. JAKIM dan Ustaz Ahmad Awang (tika Presiden Persatuan Ulama’ Malaysia) pernah mempertikaikan Ustaz Abdullah Yasin.

7. Yang dipertikaikan ialah pembawaan Ustaz Abdullah Yasin menjurus kearah Wahabi. AnWAR sering mengarahkan JAKIM tidak mengganggu Ustaz Abdullah Yasin. Ustaz Abdullah tinggal di Malaysia, Indonesia dan Arab Saudi, serta punya tauliah untuk mengajar Indonesia dan Arab Saudi. Ustaz Abdullah sering memberi kuliah di rumah-rumah mewah sekitar Bukit Damansara yang punya hubungan dengan AnWAR dan Wan Azizah.

8. Saya bersetuju bahawa ilmu agama yang diajar itu tidak bergantung kepada tauliah atau tidak, namun sebagai manusia tentunya kita terikat dengan undang-undang. Kita terikat dengan hubungan kepada Allah dan hubungan kepada manusia. Maka JAWI perlu menyiasat perkara ini, jangan biarkan ia terlepas pandang. Jangan biar AnWAR mencatur dan mengheret golongan agama yang dihormati mengikut nafsu dan selera politiknya.

Kepada Ustaz Asri, “ular menyusur akar tetap berbisa”. Tidak rugi kita merendah diri dan jangan terlalu mabuk dengan publisiti. Golongan seperti saudara seharusnya memimpin kerana golongan seperti saudara melangkaui batasan ‘glamour’ dan politik…..

Sekian.
source : x-pkr

Gempar nizar ! Isu Penangkapan Dr Asri, ! 1Malaysia Ditipu

Tahukah anda ada cerita disebalik penangkapan Dr Asri yang langsung tidak dapat dihidu oleh blog dan massa.

Kesemuanya terikut dengan rentak permainan skrip yang dimainkan oleh penulis skrip tersohor pembohong besar Anwar Ibrahim.

Pisau tidak mengulas langsung sebelum ini tentang isu penangkapan Dr Asri kerana ingin melihat sejauh mana skrip pembohongan besar ini dapat memperdayakan masyarakat dan umat islam seluruh negara.

Kenapa Dr Asri ditangkap,pelbagai andaian kononnya kem Dr Hassan Ali yang mengarahkan agar tangkapan dibuat, ada juga andaian semberono menyatakan UBN terlibat. Namun mereka atau anda sendiri terlupa atau terlepas pandang dari satu lagi sudut ada seorang pendajal politik sanggup membuat apa saja demi menghalalkan cara.
Ya,maklumat dari dalam,masih segar dan terkini Pisau terima, Anwar Ibrahim terlibat dalam konspirasi penangkapan Dr Asri. Sesumpah Anwar berahi mengarahkan beberapa pemimpin pakatan haprak agar mengadakan pertemuan bersama Dr Asri untuk menganjurkan ceramah ,selepas dipersetujui Dr Asri dijemput untuk memberikan ceramah.Turut berada di ceramah tersebut ialah Ahli Parlimen Ampang dari Parti Keadilan Rakyat (PKR), Zuraidah Kamaruddin dan Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Hulu Kelang, Saari Sungib.

Kenapa beliau ditangkap? kenapa begitu ramai anggota JAIS datang menyerbu ditempat kejadian bersama anggota polis,sedangkan mereka jelas batang tubuh yang dikatakan tidak mempunyai tauliah adalah seorang bekas mufti .

Beliau sememang boleh berucap dimana mana saja kerana sudah diperakui malah mempunyai slot rancangan sendiri di TV dan Utusan. Kononnya ada fitnah yang dimainkan oleh persatuan peguam syarie menyatakan Dr Asri menolak Sunnah Wal Jamaah.Ada yang menyatakan proksi PAS terlibat kerana tidak bersetuju tentang pelantikan Dr Asri di YADIM.

Anwar Ibrahim menggunakan isu tangkapan Dr Asri hanyalah semata mata untuk mengdiversikan tentang isu perbicaraan kes liwat saiful. Skrip pembohongan ini hanyalah untuk menarik simpati agar kerajaan UBN dilihat terlibat dan berlaku kejam,kerana ketika itu terdapat beberapa pemimpin pakatan haprak bersama Dr Asri,ini bertujuan agar dapat menagih simpati rakyat untuk turun memberi sokongan kepada Anwar kerana beliaulah akan keluar menjadi hero untuk mempertahankan Dr Asri.

Seorang pegawai JAIS telah memberi maklumat ini,beliau menceritakan segalanya ini adalah permainan Anwar Ibrahim,dan pegawai ini terlibat secara langsung untuk memainkan isu penangkapan agar PAS berbalah sesama sendiri dan Anwar akan keluar menjadi pendamai keatas kedua belah pihak .Dan dalam masa yang sama turut menghancurkan imej pesuruhanjaya pas selangor dr hassan ali.

Plot permainan konspirasi kotor ini dilihat agak lemah dan amat jelas pembohongan ini begitu sukar untuk mengaitkan Umno dan BN terlibat,kerana hubungan kerajaan dan Umno terhadap Dr Asri amat baik.Untuk mengaitkan isu ini terhadap Hassan Ali juga agak lemah,kerana Hassan Ali tidak akan sama sekali membuat tindakan yang bodoh untuk menangkap Dr Asri kerana jika dilihat dari sudut politik cukup ramai yang tidak mempunyai tauliah berucap diatas pentas dimajlis agama.

Pisau kata " aku nantikan pertemuan bersama pegawai JAIS yang terlibat"

source : pisau.net


No comments: