NUFFNANG

Sunday 20 July 2014

PANASSS !!! AG, MENTERI KDN, PDRM DAN PM SEGERA JAWAB !! Kiki didakwa segera kerana Melayu, tapi Cina India tak siasat dakwa

Kiki didakwa segera kerana Melayu, tapi Cina India tak siasat dakwa




Berita yang kita dengar pasal kisah awek yang mengamuk dekat tempat parking depan bangunan UTC Kuantan tu akan didakwa di mahkamah Temerloh Isnin ini.

Katanya kes awek tu masih disiasat mengikut Seksyen 427 Kanun Keseksaan (Khianat) dan Seksyen 506 Kanun Keseksaan kerana mengugut.

Video awek tu mengamuk sambil mengetuk - ngetuk bonet kereta seorang lelaki Cina sebelum ini menjadi viral dan hangat diperkatakan dilaman media sosial.

Sebelum ini, Kiki atau nama sebenarnya Siti Fairrah Ashyikin Kamaruddin telah ditahan oleh pihak Polis untuk diambil keterangan pada hari Khamis.
"Dia yang ditahan pada jam 4 petang Khamis lepas di Ibu Pejabat Polis Daerah Kuantan dibebaskan dengan jaminan lewat malam hari yang sama. Kiki dibebaskan selepas pihak polis berpuas hati dengan keterangan yang diberikannya," jelas Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Negeri, Datuk Zakaria Ahmad.
Nah!!! Sekarang orang mula mempersoalkan, kenapa tindakan Biadap Si ADUN Celaka di Pulau Pinang tu sampai hari ni masih tidak diambil tindakan yang sewajarnya?

Kenapa pada hari dia perlu didakwa dimahkamah, ada pulak 'Arahan' dari pejabat Penasihat Undang  -Undang Negeri supaya membatalkan pendakwaan tersebut?

Sehingga hari ini, Peguam Negara sendiri pun tidak tampil untuk menjelaskan perkara tersebut kepada rakyat yang ternyata terguris dengan tindakan tersebut.

Baca seterusnya di Semut Hitam SINI



Nampaknya dalam negara ini, Cina RBA, India dan DAP boleh hasut dan hina sesiapa mereka mahu sebab ada 'permit khas' dari pejabat Perdana Menteri, Peguam Negara, SKMM dan mungkin Ketua Polis.



Lihatlah bagaimana segera Peguam Negara dakwa President ISMA manakala pemimpin DAP dan PKR yang menghina dan menhasut untuk membenci kerajaan DYMM Seri Padukan Baginda Yang DIpertuan Agong hingga memfitnah dan menghalang perjalanan kerajaan pun satu helai rambut tak dicuit..



Khalid Samad yang mempersoalkan kuasa Sultan dalam mendapatkan nasihat dari MAIS menurut undang-undang tubuh negeri pun tak boleh buat apa=apa.


Orang yang tuntut nak pecahkan negara ini yang merupakan pengkhianatan terhadap Yang Dipertuan Agong pun tidak ada tindakan.

Orang yag belot terhadap negara dengan bersekongkol dengan Suluk pun tidak kena tali gantung.

Perasuah dan pencuri diesel langsung tak diambil peduli malah ada kontrak RM250-300 juta mahu diberi pada kroni bersabit kad petrol.


Korporat CIna yang tidak bayar cukai disanjung dan tidak putus-putus di beri kontrak macam anak emas padahal sumbangan mereka kepada negara seperti nila setitik.

Peguam India pembangkang dan penyokong kerajaan diberi kerja oleh GLC-GLC, jawatan tinggi dalam kerajaan dan boleh kuasai Astro Awani.


Banyak lagi kisah dan hal orang asal negara ini didiskriminasi oleh kerajaan yang mereka sendiri pilih dan dokong. 

Akibat sindrom nasi lemak tidak bertelor
source : the unspinners

No comments: