NUFFNANG

Saturday 26 July 2014

LAGI BERITA "PANAS" BUAT WAN AZIZAH!!!


Jika semalam kita dah dedahkan keTIDAK-MAMPUan Si Wan Omega tu untuk menjadi seorang pemimpin yang baik. Sama ada dalam parti atau pun kepada rakyat. (Klik Sini)

Apa yang pasti, Si Wan Omega tu hanya terjun dalam gelanggang Politi atas dasar keTERPAKSAan yang disebabkan oleh suami dia sendiri. Bukan dengan kerelaan hati dia.

Hakikatnya, suami dia yang sengaja cari pasal. Tapi dia pulak yang kena tanggung. Suami dia yang Gila Main Bontot, dia pulak yang TERPAKSA cuci. Itu je perumpamaannya.

Realitinya, Si Wan Omega tu memang TAK LAYAK nak jadi pemimpin sebab dia sendiri pun tak tau apa - apa. Setakat jadi MANGSA SURUHAN suami dia je.

Jadi, tak pelik la kalau ada dikalangan pengundi dan penduduk di kawasan DUN Kajang tu sendiri mula merungut dengan kemampuan yang ditonjolkan oleh Si Wan Omega ni.

Bagi Fateema Begum dari Sungai Jelok, Kajang, apa yang dijanjikan oleh Si Wan Omega tu dalam Pilihan Raya Kecil sebelum menang memang manis-manis belaka.
 “Dia datang jumpa kami pengundi di Kajang dengan senyuman dan kipas di tangan. Kami bukan nak tuntut janji pembangunan tetapi nak tanya, tak nak datangj jumpa kami di Sungai Jelok ini?

“Dulu kata senang nak jumpa dia sebab akan tinggal di Kajang tetapi di mana rumah Wan Azizah? Kami nak juga jemput datang ke majlis kahwin anak atau kenduri kendara di rumah,” katanya.
Menyifatkan Wan Azizah sama seperti pemimpin lain, dia amat mengharapkan Presiden PKR itu lebih mendekatkan diri dengan rakyat selepas menang di Kajang.

Pandangan Fateema turut disokong oleh Sarah Hasnan dari Sungai Chua, Kajang yang mahukan Wan Azizah memperbanyakkan masanya untuk rakyat di Kajang.
 “Bulan puasa ni, dia tak datang pun ke tempat kami. Kalau di tempat lain saya tak pasti tetapi saya masih ingat lagi janji dia akan mengadakan satu majlis berbuka puasa dengan penduduk di sini pada bulan Ramadan.


“Tapi nampaknya janji itu hanya tinggal janji. Puasa pun dah nak habis. Kita tunggu raya di mana dia akan buat rumah terbuka nanti sama ada di dewan atau pun di rumahnya di Kajang yang tak tahu di mana duduknya,” katanya.
Nah!!! Itu baru jadi ADUN beb. Pun dia TAK MAMPU nak tunaikan janji yang telah dibuat dalam Pilihan Raya Kecil yang lepas. Kalau dia jadi Menteri Besar macam mana pulak? Takkan la dia nak kena angkat sumpah untuk tunaikan semua akujanji jugak kot!!!

source : semut hitam

No comments: