NUFFNANG

Friday 4 July 2014

Masaalah menimbun hingga Anwar rela pulang ke Sg Buloh


Masaalah menimbun hingga Anwar rela pulang ke Sg Buloh


Pergelutan dalaman PKR nampaknya bakal memudahkan pengembaraan Anwar Ibrahim ke Sg Buloh hingga Anwar rela pulang ke Sg Buloh sebab banyak sangat masaalah. 

Memetik dari Selangor Chronicle berikut:

PKR tidak nampak semakin aman. Pelbagai percaturan dibuat pada penghujung usia PKR, menyaksikan parti yang diwujudkan semata-mata untuk Anwar Ibrahim itu sedang kucar-kacir angkara perbuatan ahli-ahli dan para pemimpin parti itu sendiri.

Paling ketara ialah pertembungan dan perebutan jawatan Timbalan Presiden PKR antara Khalid Ibrahim dan Azmin Ali sedang menyaksikan Azmin Ali dan konco-konconya menggunakan semua kuasa dan kelebihan yang ada pada mereka untuk MEMADAMKAN Khalid Ibrahim daripada jawatan tersebut selain merampas jawatan Menteri Besar Selangor yang sangat diidam-idamkan oleh Azmin Ali.

Kekecohan dalam pemilihan PKR yang dituduh oleh Anwar Ibrahim, telah disabotaj oleh UMNO dan samseng-samseng upahan UMNO, menyaksikan yang digantung dan dipecat oleh lembaga disiplin parti itu adalah anggota-anggota dan ahli-ahli parti itu sendiri.

Mesyuarat Biro Politik bertarikh 1 Julai yang dipengerusikan oleh Wan Azizah, Presiden PKR dan dianggotai oleh ahli-ahli Biro Politik yang lain menyaksikan beberapa orang ahli telah dipecat dan digantung keahlian semata-mata untuk menutup kebobrokan yang berlaku dalam parti tersebut.

Baca seterusnya di SINI 

JPP yang menguruskan pemilehan parti telah disaman. 

Khabar memberitahu usaha bersungguh-sungguh untuk menjatuhkan Khalid untuk digantikan sebebal dan koya Dr wan Azizah bagi jawatan Menteri Besar tidak menjanjikan kejayaan lagi. Ini telah mengambilkira Khalid telah kalah di kawasannya sendiri.

  • Satu, untuk dilakukan ianya mesti mendapat sokongan parti yang mantap. Nampaknya PKR dah serupa Parti kian reput.
  • Kedua, perlantikan Wan Azizah perlu perkenan Sultan. Khalid kkamcing dengan Sultan
  • Ketiga, Anwar sudah mula lemah dan kurang upaya untuk mencari satu lagi medan peperangan baru. Lama-lama penjenayah seks bersiri macam anwar pun akan akhirnya letih
  • Keempat, Khalid dijangka akan cuba menghalang atas dasar prinsip tertentu. Apa dia? 
Jeng jeng keng .... suspen tak boleh cakap dulu. Yang nampak buat masa ini, PAS tidak bersama Anwar dalam menggantikan Khalid dengan Wan Azizah.
Jika Anwar tidak boleh serahkan segera masaalah dalam parti dan penggantian Khalid, lain-lain masaalah baru akan timbul hingga membuat dia lemah dan letih. Yang kami dengar ia mungkin melibatkan mahkamah dan kali ini reputasi Anwar akan jatuh macam nangka busuk.

Adakah ianya keputusan rayuan di Mahkamah Persekutuan? 

Hehehe ... belum boleh cakap lagi. Pastinya Anwar akan rela masuk penjara dari berdepan dengan masaalah yang tidak boleh diselesaikan disebabkan parti PKR menunggu hendak pecah berderai.

source : the unspinners

No comments: