NUFFNANG

Saturday 19 July 2014

#MH17 TRAGEDY : TERKINI ! VIDEO RAKAMAN DALAM KABIN #MH17 SEBELUM BERLEPAS & JATUH DITEMBAK

TERKINI ! VIDEO RAKAMAN DALAM KABIN #MH17 SEBELUM BERLEPAS & JATUH DITEMBAK

Portal berita Mail Online hari ini telah menyiarkan video yang didakwa rakaman di dalam pesawat MH17 sebelum berangkat daripada Lapangan Terbang Amsterdam Schiphol.



Video ini di dakwa telah dirakam oleh salah seorang penumpang MH17 warganegara Malaysia dan dimuat turunkan ke dalam instragram penumpang tersebut sebelum pesawat tersebut berlepas dari lapangan terbang tersebut.

Baca laporan Mail Online : Klik Sini

Lihat video di bawah :


Kita tidak pasti kesahihan laporan dan video di atas.

Tetapi kenyataan di bawah adalah benar tetapi masih lagi diputar belit oleh media-media pro-pembangkang.

Di bawah adalah kenyataan terbaru MAS tentang protokol penerbangan MH17 yang dijadikan bahan untuk menyalahkan MAS dan kerajaan Malaysia.
A. Flight plan 
MH17’s flight plan was approved by Eurocontrol, who are solely responsible for determining civil aircraft flight paths over European airspace. 
Eurocontrol is the air navigation service provider for Europe and is governed under ICAO rules. 

The route over Ukrainian airspace where the incident occurred is commonly used for Europe to Asia flights. A flight from a different carrier was on the same route at the time of the MH17 incident, as were a number of other flights from other carriers in the days and weeks before. 
Eurocontrol maintains records of all flights across European airspace, including those across Ukraine. 
In April, the International Civil Aviation Organization identified an area over the Crimean peninsula as risky. At no point did MH17 fly into, or request to fly into, this area. At all times, MH17 was in airspace approved by the ICAO. 
B. Altitude
MH17 filed a flight plan requesting to fly at 35,000ft throughout Ukrainian airspace. This is close to the ‘optimum’ altitude.
However, an aircraft’s altitude in flight is determined by air traffic control on the ground. Upon entering Ukrainian airspace, MH17 was instructed by Ukrainian air traffic control to fly at 33,000ft.
Sebelum ini, DS Najib Razak juga telah menerangkan dengan jelas :
a. The aircraft’s flight route was declared safe by the International Civil Aviation Organisation. 
b. International Air Transportation Association has stated that the airspace the aircraft was traversing was not subject to restrictions.
Samantha Power, ambassador US di Pertubuhan Bangsa-bangsa Bersatu juga mengeluarkan kenyataan yang tidak menyalahkan MAS :
She says its speed, altitude, route, flight plan and tracking were all ordinary: "there was nothing frightening or provocative about MH17."
Eurocontrol juga mengeluarkan kenyataan bahawa pesawat MH17 telah terbang mengikut protokol ketinggian (altitude) penerbangan yang dibenarkan.


MAS tidak bersalah. Begitu juga kerajaan dan rakyat Malaysia. So, stop all this idiotic blaming games. 

Kita patut bersama-sama bangkit menyatakan kecewa dan marah kita terhadap mereka yang tidak berhati perut dan kejam kerana menembak jatuh pesawat MH17.

Itu yang penting.

Laporan-laporan berita luar negeri sudah menunjukkan kemungkinan-kemungkinan yang telah MiM nyatakan sebelum ini iaitu kuasa-kuasa dunia saling menunding jari dan salah menyalahkan sesama mereka.

Anda baca : Klik Sini

Kita ini ibarat 2 gajah bergaduh, kancil mati tersempit di tengah-tengah.

Yang terbaru ialah dakwaan bahawa black box MH17 telah dihantar ke Russia oleh puak pemisah Ukraine yang pro-Russia.



Akhirnya, tidak ada pihak yang akan mengaku bersalah dan MH17 bagi mereka hanya casualties of war. Full stop.

Damn to all this people !

source : dr mim

No comments: