NUFFNANG

Thursday 10 July 2014

P Ramasamy Bakal Terlepas Seperti Rayer Kerana AG Tak Bertelur Dan Double Standard!

P Ramasamy Bakal Terlepas Seperti Rayer Kerana AG Tak Bertelur Dan Double Standart!

P Ramasamy Bakal Terlepas Seperti Rayer Kerana AG Tak Bertelur Dan Double Standard!

RSN Rayer menghasut dan provokasi hingga membangkitkan kemarahan ramai. Rayer tahu sistemperundangan tidak akan mengambil apa apa tindakan kerana para pemimpin pembangkang punyai imuniti dan kekebalan .
Maka mereka bebas memperkatakan apa saja hingga menyentuh perkara yang amat sensitif dan maki hamun dianggap seperti makan nasi sahaja.
Puluhan laporan polis,demo dan bantahan dibuat namun sehingga sekarang Rayer hanya mampu gelak besar terhadap bangsa melayu.
Namun Presiden ISMA, Abdullah Zaik Abdul Rahman telah didakwa di bawah Seksyen 4(1) Akta Hasutan 1948 pada 18 Jun 2014 kerana menyelar RSN Rayer yang memprovokasi UMNO CELAKA sebelum itu dalam sebuah ceramah pada PRK Bukit Gelugor.
Jika Abdullah Zaik boleh dikenakan tindakan kerana kononnya menghasut setelah provokasi yang dilakukan oleh RSN Rayer, hanya kerana 42 laporan polis yang dibuat oleh DAP, mengapa RSN Rayer yang menerima berpuluh-puluh laporan polis yang lain dan P.Ramasamy yang sedang dan bakal menerima laporan polis berpuluh-puluh juga, tidak boleh dikenakan tindakan yang serupa?
P Ramasamy sudah pasti diberi jaminan oleh Rayer bahawa beliau pasti tidak akan dikenakan apa apa tindakan memandangkan didalam pejabat AG dikhabarkan tidak bertelur.
Kerajaan harus tegas dan jangan dilihat amat lemah,malah tindakan pihak AG yang dilihat double standart mencerminkan kerajaan lebih takutkan kritikan dari pembangkang daripada menjaga penyokong kerajaan.
Realitinya sekarang apabila mana mana batang tubuh melayu yang kritik dan pertahankan bangsa agama mereka akan dituduh sebagai rasis malah mereka ini dituduh sebagai penghasut.
Apakah sekarang ini kerajaan tidak mahu bangsa melayu pertahankan maruahnya?Apakah undang undang dinegara ini tidak membenarkan melayu untuk marah apabila diprovokasi?
Pisau kata ” jika melayu bercakap soal hak bangsa agama sendiri akan dituduh rasis”
source : pisau

No comments: