NUFFNANG

Thursday 13 March 2014

MH370: Video buat badigol baru tahu dan rasa pakar tapi komen ikut bontot

MH370: Video buat badigol baru tahu dan rasa pakar tapi komen ikut bontot


Sana sini masing-masing nak komen dan kritik MAS dan kerajaan tentang usaha mencari kehilangan pesawat penerbangan MAS MH370.

Konon kerajaan nak "cover-up" kerana untuk jaga keuntungan MAS, tak mahu dedahkan kematian dan pelbagai teori konspirasi. Tiba-tiba masing-masing macam bagus dan pakar dalam ha imu "aviation"... tak kira, baik penyokong kerajaan atau yang dijolok kerana duduk atas pagar atau paling ketara pembangkang.

Yang faham... semua teori dan pandangan serta kritikan menyerupai mereka yang cakap melalui mulut yang dah serupa lubang bontot 


Pelbagai tuduhan tak munasabah dilakukan. Alhamdulillah pihak MAS dan Dato Hishauddin cekap menangani krisis ini. Kali ini, Unspinners mengucapkan tahniah dengan MAS dan Dato Hishamuddin tetapi yang penting adalah keselamatan.


PIhak Amerika perakui professionalimsa Malaysia jadi lubag-lubang jubor ni semua boleh tak sumbat mulut masing-masing kalau tak mahu disumbat Anwar Ibrahm.

Perlu diingat bahawa dalam mengurus krisis, pihak berkuasa tak boleh sewenang-wenang memberi atau melepaskan makumat atas sebab-sebab tertentu samada keselamatan atau kelicinan kerja.

Paling pentting, tak mahu kaki sibuk berkeliaran di tempat mereka beroperasi seperti Malaysiakini, Malaysia Insider, The Star dll portal dan akhbar pro pembangkang yang hanya nak cari salah dan buat provokasi.


Belum apa-apa dah ada DUA EKOR BOMOH BADIGOLL yang saja nak tarik perhatian untuk melariskan perkhidmatan menipu orang ramai. Dato Jamil Khir pun sama badigol melayan bahalol-bahalol begini yang memalukan negara.

Lojiklah sedikit ... MAS bukan Anwar Ibrahim yang ada bomoh baiyi, orag asli dan Melayu tiga orang yang sentiasa berada di mahkamah Tinggi ketika perbicaraan liwatnya. Ada ke salahkan kerajaan? Yang tuduh bbodoh. Yang percaya lagi bodoh.

Bagi bebal yang banyak komen tapi tak tahu apa dan hanya baru nak tahu sedikit sebanyak pasal hal-hall aviation termasuk blogger-blogger yang jadi tukang sebar teori bodoh-bodoh untuk kejar ranking dan dapatkan perhatian untuk blog mereka, lihat imej dan video berikut....


Ada faham badigol-badigol?


Bagi mult-mulut yang macam jubor tu, tutup dan ikat jari-jari dari kerja-kerja menghasut dan mengelirukan keadaan.

Cara demikian tak membantu ....malah buat orang benci

source : the unspinners

No comments: