NUFFNANG

Monday 24 March 2014

ANALISA PRK DUN Kajang,  NENEK 'DOLL' MENANG dalam  keadaan meMALUkan sebenarnya..

ANALISA PRK DUN Kajang, 

NENEK 'DOLL' MENANG dalam 

keadaan meMALUkan sebenarnya..

ASSALAMUALAIKUM dan SALAM SEJAHTERA..

Walaupun puak-puak PKR dan SAMM menyalak sakan atas keMENANGan PRESIDEN mereka semalam, TIDAK RAMAI yang TAHU bahawa KEPUTUSAN semalam CUKUP meMALUkan untuk baginya.. Kenapa? Apa KATA kalau kita TELITI perkara berikut..


Kita SEMUA sedia maklum bahawa PRK DUN Kajang ini SENGAJA diadakan demi memenuhi NAFSU dan keBODOHan si 'PenJUBOR' itu sahaja.. ANALISA kita untuk PRK ini ialah:

- Semasa PRU-13, ADUN PKR iaitu si B*BI TONYOK yang sebelah KIRI itu dapat 19571 UNDI..

- Pada PRK semalam, NENEK 'DOLL' yang jugak BINI kepada 'PenJUBOR' dan PRESIDEN PKR dapat 16741 UNDI, merosot 1445 UNDI MAJORITI..

- Kita TAHU ADUN sebelum ini si B*BI TONYOK itu bukan ada JAWATAN apa pun dalam PARTI berBANDING si NENEK 'DOLL' yang menjadik PRESIDEN PKR..

- TIDAKkah keputusan seperti di atas itu meMALUkan sedangkan SEMUA maklum bahawa PRK ini diadakan sebab si B*BI TONYOK itu yang SENGAJA mengosongkan DUN tersebut?

Oleh itu, 

APAKAH SEBENARNYA YANG INGIN DICAPAI OLEH PKR DAN 'PENJUBOR' DENGAN KEPUTUSAN PRK INI?

TIDAKkah BODOH NAMAnya mengadakan PRK yang TIDAK sepatutnya pun diadakan tetapi HASILnya meMALUkan BINInya sendiri sebagai PRESIDEN PARTI? Patutlah 'PenJUBOR ini MASAM aje semalam.. Orang dah tak KISAH dah walaupun BINInya menangis AIR MATA DARAH sekalipun.. 


IRONInya, RAKYAT Selangor sendiri terlalu BODOH untuk meNILAI bahawa UNDI mereka langsung TIDAK berHARGA dan diBAZIRkan kepada orang yang TIDAK AMANAH pun.. Kita akan NYATAkan lebih LANJUT pasal ini dalam 'POSTING' berikutnya..

Dalam KONTEKS ini jugak, RAMAI yang TIDAK TAHU apakah yang TERSIRAT di sebalik KEPUTUSAN PRK ini.. Kita TAHU bahawa UNDI KAUM 'AH-Beng' sentiasa 'SOLID' untuk PR.. Malah, kita dah SEBUT bahawa sehingga 3 GENERASI pun KAUM ini TIDAK sesekali akan mengUNDI BN lagi.. BerDASARkan ANALISA dalam GAMBAR di atas jugak, anda sepatutnya TAHU bahawa jika CALON itu KAUM 'AH-Beng', UNDI yang akan diBERIkan oleh KAUM ini BESAR tetapi jika CALON itu bukan KAUM 'AH-Beng', maka dapatlah UNDI macam NENEK 'DOLL' itu dapat semalam..


IRONInya lagi, UNDI KAUM Melayu/BUMIPUTRA pulak terlalu TIDAK ada NILAI kerana diBAZIRkan begitu sahaja.. Ini kerana KAUM ini TIDAK BIJAK untuk semasa mengUNDI dan memang KAUM ini KHUSUSnya di Selangor ini seUMPAMA KATAK bawah TEMPURUNG walaupun HIDUP di NEGERI yang KONONnya paling MAJU.. Jika UMNO/BN mahu kembali menguasai Selangor, ianya amat mustahil dalam PRU-14 nanti.. RAKYAT Selangor jauh lebih DUNGU berBANDING RAKYAT Kelantan dek kerana terlalu diMANJAkan dengan segala macam pemBANGUNan yang meROSAKkan..

Wallahualam..

No comments: