NUFFNANG

Wednesday 19 March 2014

#MH370 MSTERY : #MH370: STOP POLITICIZING THIS INCIDENT O ‘MACAI POLITIK’

#MH370: STOP POLITICIZING THIS INCIDENT O ‘MACAI POLITIK’

English Version
It has been days that I have observed that some Malaysians that so into politics have been politicizing this incident. Worse, even after the political inclination of the captain being known and “fully capitalized” by them. Be it BN or PR, some parts of both sides try to play and spin issue to the max they can, even as simple as in their article title. 
Of course, there was an issue when DS Anwar denying knowing his in-laws, which also proves to me, to certain extent, even family member can be “unknown” and “unrecognized”.
Just a simple important note to “macai politik” out there and the media that potentially making a meal of politics out of this – this is not a political issue. Even from day 1, the PM DS Najib and BN as ruling government DO NOT treat this matter as political. Even from Day 1, they (including the investigation and Search and Rescue team) do not specifically pin-pointing this issue to anyone yet. The investigation done is taking all angles possible.
Therefore, I urge Malaysians, especially the ‘macai politik’ (those who love to politicize things even it is not) STOP POLITICIZING this incident.
Kindly note this line from DS Hishamuddin’s press conference yesterday:
I would also like to state that the search for MH370 is bigger than politics. I urge all Malaysians to put our differences aside and unite during this difficult time as we focus on finding the aircraft and the 239 people on board.
I hope you take note. Have a heart o ‘Macai Politik’

Versi Bahasa Melayu
Telah beberapa hari saya dapat perhatikan terdapat sesetengah rakyat Malaysia yang gemar mengikuti perkembangan politik mempolitikkan insiden ini. Lebih teruk apabila kecenderungan politik kapten pesawat itu diketahui dan “dipergunakan sepenuhnya” oleh mereka. Sama ada BN atau PR, terdapat mereka dari kedua belah pihak cuba memutarkan isu ini sehabis mungkin, biarpun hanya dalam tajuk artikel.
Semestinya, terdapat satu isu bila mana DS Anwar mengatakan beliau tidak mengenali kapten tersebut sebagai ahli keluarga, yang mana memberitahu saya, dalam politik, ahli keluarga pun boleh menjadi tidak dikenali.
Hanya satu mesej yang ringkas dan mudah kepada macai politik dan media yang berpotensi menjadikan ini isu politik – Jangan jadikan insiden ini satu isu politik. Dari hari pertama, DS Najib dan BN sebagai kerajaan yang memerintah TIDAK menjadikan insiden ini isu politik. Tidak sekali-kali beliau dan sidang media menuduh atau mengaitkan sesiapa lagi sesiapa dalam perkara ini. Siasatan dijalankan mengambil pelbagai kemungkinan.
Oleh itu, saya menyeru agar ‘macai politik’ (mereka yang mahu mempolitikkan isu biarpun ianya tidak) HENTI MEMPOLITIKKAN insiden ini.
Sila ambil perhatian daripada kenyataan DS Hishamuddin semalam:
Saya juga ingin menyatakan bahawa usaha mencari MH370 adalah lebih penting daripada politik. Saya menggesa semua rakyat Malaysia untuk mengetepikan perbezaan kita dan bersatu dalam waktu sukar ini tatkala kami menumpukan usaha untuk mencari pesawat itu dan 239 orang di dalamnya.
Sila ambil perhatian, wahai macai politik. Semoga terbuka hati.
source : on da street 

No comments: