NUFFNANG

Saturday 1 June 2013

URGENT ! Umno Wajib Wujudkan Cabang Baru - PEMUDA UMNO dan satu lagi cabang err ..

URGENT ! Umno Wajib Wujudkan Cabang Baru - PEMUDA UMNO dan satu lagi cabang err ..

Wednesday, May 29, 201334comments

Hampir semua parti mempunyai cabang Pemuda mereka. Orang muda ni panas baran, terlebih testosteron jadi mereka perlukan satu platform yang tersendiri supaya dapat bergerak dengan bebas. Pantang orang muda kalau suara atau pergerakan mereka disekat2 oleh orang tua, kan ?

Parti2 pun bukalah cabang Pemuda  ..... maka seronoklah orang muda bila diberi peluang untuk bergerak bebas dan buktikan kemampuan mereka kepada orang tua.  Kita boleh lihat sendiri cabang2 Pemuda pada parti2 pembangkang ..... siapa tak kenal KP Pas ? Sorang2 dia berani diperbodohkan oleh Karpal tahun lepas dalam isu Hudud-Langkah-Mayat-Karpal-Dah-Bertaubat-Tapi-Sebenarnya-Tak-Berubah-Pun .

Tapi apakah itu melemahkan semangat beliau ? Tidaaaaaakkk .... sikit dia tak kisah. Dia terus juga berjuang kerana dia membawa semangat pemuda Pas dalam dirinya.... dan akhirnya dimana beliau sekarang ? Dah jadi wakil Parlimen setelah mengalahkan Professor Orang Muda BN ....kononnyalah, tapi adakah beliau sudah berpuas hati dan duduk diam ? Tidaaaaaaakkkkk ....

Siapa tak kenal Ketua AMK ? Errr ....  Haaa.... itu baru betul contoh PEMUDA.

Sejak dua menjak ni pelbagai isu melanda senario politik kita dan Umno ternyata lesu.... balik2 orang tua juga yang kena jawab. Masalahnya Umno TIDAK ADA CABANG PEMUDA ! Macamana Pemuda Umno nak aktif berjuang, membuktikan keperkasaan mereka kalau mereka tidak diberikan platform yang sepatutnya. 

Pasti orang muda Umno jaki dengan pemuda2 parti pembangkang kan ? 

Jadi disini saya berharap sangatlah Najib dan kepimpinan Umno supaya mempertimbangkan dengan serius kewujudan satu cabang PEMUDA UMNO dengan segera.

Pastikan cabang baru ini diketuai oleh barisan pemuda2 yang GANAZZZZZ .... supaya dapat menyaingi kegarangan Pemuda2 lawan. 

Memandang jauuuuuh ke depan, saya juga ingin sarankan ditubuhkan juga satu cabang lagi - PONDAN UMNO. Payah saya nak hujahkan keperluannya sekarang, tapi rasa2nyalah.... satu hari nanti kena ada cabang ni. 

Kalau tidak diasingkan dari sekarang, takut akan membiaklah pondan2 dalam barisan Umno ketahap kronik dimana kepondanan akan menjadi satu trend baru dalam Umno. Kalau tak pondan, bukanlah Umno namanya ..... aaauuuwwwwww ....

source : din turtle

No comments: