NUFFNANG

Friday 14 June 2013

Tangkap situa bangsat!!! Komunis penghasut rupanya!

Tangkap situa bangsat!!! Komunis penghasut rupanya!


SPR adalah badan bebas yang dilantik oleh DYMM Seri Paduka Baginda Yang Dipertuan Agong. Sesiapa yang menuduh SPR tanpa ada bukti yang sahih dan boleh diterima oleh mahkamah ada serupa menuduh kerajaan dan perlantikan Agong.

Seksyen 3 Akta Hasutan 1948 mendefinasikan hasutan sebagai kecenderungan untuk: 

(a) to bring into hatred or contempt or to excite disaffection against any Ruler or against any Government
(b) to excite the subjects of the Ruler or the inhabitants of any territory governed by any government to attempt to procure in the territory of the Ruler or governed by the Government, the alteration, otherwise than by lawful means, of any matter as by law established;
(c) to bring into hatred or contempt or to excite disaffection against the administration of justice in Malaysia or in any State;
(d) to raise discontent or disaffection amongst the subjects of the Yang di-Pertuan Agong or of the Ruler of any State or amongst the inhabitants of Malaysia or of any State;
(e) to promote feelings of ill-will and hostility between different races or classes of the population of Malaysia; or
(f) to question any matter, right, status, position, privilege, sovereignty or prerogative established or protected by the provisions of part III of the Federal constitution or Article 152, 153 or 181 of the Federal Constitution.

Apa yang bekas pengerusi DAP, Chen Man Hin kata terhadap SPR ketika berkempen pilihanraya baru-baru ini?


Ini bukan lagi kecenderungan tapi jelas adalah hasutan untuk membenci kerajaan berdasarkan tuduhan yang tidak dapat dibuktikan dan ketika itu SPR masih sedang menjalankan tugas tapi sudah disimpulkan sebagai salah.

Memang ada asas untuk dakwa si tua bangsat Dr Chen man Him atas kesalahan hasutan. Umur bukan sebab untuk polis jalankan tugas sepatutnya. Maka tiada sebab untuk Lim Guan Eng mempersoalkan pihak berwajib untuk soal siasat Dr Chen. Shut the f___k up!!

Baca The Star di SINI

Lagi pun Dr Chen mempunyai sejarah sebagai pesalah dan kaki hasut. Hasutan adalah modus operandi yang diguna oleh Komunis untuk rampas kuasa. Bintang Tiga dahulu sudah tunjukan mereka mahu kuasai Malaysia.

Blogger DET mendedahkan Dr Chen yang dilahirkan di Komunis China adalah seorang Communist!!!

Born in China and shipped out to Malaya at tender age. 1946: Enrolled at King Edward VII Medical College in Singapore. Graduated in 1952.


Baca sepenuhnya mengenai Dr Chen di DET SINI

Pada tahun-tahun itu, wujud pergerakan komunis di Singapura dalam trade union. Lee Kuan yew ada bersekongkol dengan komunis dan sebaik dia berkuasa, dia membenteras semua komunis ini untuk menjadi Diktator Cina Cauvanis.

SOURCE : THE UNSPINNERS

No comments: