Boikot Cina DAP akan perkasakan ekonomi Melayu!
FAKTA ... Selama 56 Tahun Orang Cina TELAH MEMULAUKAN perniagaan Orang Melayu.
Menarik LIBASAN (bukan kupasan) yang dipaparkan oleh blogger GAP. Artikel selanjutnya, klik GAP
Puak-puak KIASU sebenarnya semakin PANAS BONTOT dengan kempen BOIKOT BARANGAN CINA (BBC(D)). Tidak menghairankan apabila peniaga-peniaga KIASU ini mula mengugut dan melancarkan kempen yang sama terhadap barangan keluaran ORANG MELAYU.
Sejak kempen yang dilakukan oleh beberapa NGO Islam, Persatuan Pengguna Islam Malaysia (PPIM), bloggers dan facebookers; puak-puak KIASU ini mula menuduh cadangan ini bersifat PERKAUMAN dan mampu memberi kesan kepada EKONOMI NEGARA.
Khas untuk ORANG MELAYU, jangan percaya dengan RETORIK puak-puak KIASU ini ...
Ini 'reverse psychology' untuk ORANG MELAYU yang lemah dan kurang berfikir. Ini juga 'reverse psychology' agar KANTUNG puak-puak KIASU masih terus bernyawa dengan SIFAT MURAH HATI ORANG MELAYU.
KANTUNG inilah yang digunakan untuk menghancurkan KUASA POLITIK Orang Melayu dan Bumiputera dengan cara MENGGULINGKAN Kerajaan yang ditadbir oleh ORANG MELAYU.
Lihat, analisa dan kaji carta Bancian Penduduk dan Perumahan Malaysia 2010 dibawah ini sebagai rujukan. Fakta dan angka tidak akan berbohong dan tidak mampu berbohong.
1) Anggaran 61.3 peratus (17.35 juta orang) adalah ORANG MELAYU dan BUMIPUTERA yang beragama Islam merupakan penduduk di negara ini. Berapa besar KUASA MEMBELI (purchasing power) ORANG MELAYU dan BUMIPUTERA di Malaysia ?
2) 17.35 juta ORANG MELAYU dan BUMIPUTERA yang beragama Islam membeli barangan dari puak-puak KIASU pada tahun 2010. Berapa banyak barangan yang dibeli dari puak-puak KIASU sejak 56 tahun yang lalu ?
Baca semua 10 hujah-hujah yang menyokong Boikot Cina DAP akan perkasakan ekonomi orang Melayu/Bumiputera di Gelobang Wangsa Maju SINI
source : the unspinners
Boikot Barangan Cina, Buy Chinese Last ... ORANG MELAYU, BUMIPUTERA KENA AGRESIF DAN SERIUS
FAKTA ... Selama 56 Tahun Orang Cina TELAH MEMULAUKAN perniagaan Orang Melayu.
Melayu mahu pemimpin ada telur. Melayu mahu pemimpin punyai yang berani melunyai Ah Beng. Ah Beng perlu di ajar. Melayu mahu pemimpin berkurang ajar dengan mereka yang kurang ajar. Melayu mahu pemimpin yang berani katakan TIDAK. Melayu mahu pemimpin yang tak pandang lagi tuntutan melampau para Ah Beng.
Menarik LIBASAN (bukan kupasan) yang dipaparkan oleh blogger GAP. Artikel selanjutnya, klik GAP
Puak-puak KIASU sebenarnya semakin PANAS BONTOT dengan kempen BOIKOT BARANGAN CINA (BBC). Tidak menghairankan apabila peniaga-peniaga KIASU ini mula mengugut dan melancarkan kempen yang sama terhadap barangan keluaran ORANG MELAYU.
Sejak kempen yang dilakukan oleh beberapa NGO Islam, Persatuan Pengguna Islam Malaysia (PPIM), bloggers dan facebookers; puak-puak KIASU ini mula menuduh cadangan ini bersifat PERKAUMAN dan mampu memberi kesan kepada EKONOMI NEGARA.
Khas untuk ORANG MELAYU, jangan percaya dengan RETORIK puak-puak KIASU ini ...
Ini 'reverse psychology' untuk ORANG MELAYU yang lemah dan kurang berfikir. Ini juga 'reverse psychology' agar KANTUNG puak-puak KIASU masih terus bernyawa dengan SIFAT MURAH HATI ORANG MELAYU.
KANTUNG inilah yang digunakan untuk menghancurkan KUASA POLITIK Orang Melayu dan Bumiputera dengan cara MENGGULINGKAN Kerajaan yang ditadbir oleh ORANG MELAYU.
Lihat, analisa dan kaji carta Bancian Penduduk dan Perumahan Malaysia 2010 dibawah ini sebagai rujukan. Fakta dan angka tidak akan berbohong dan tidak mampu berbohong.
1) Anggaran 61.3 peratus (17.35 juta orang) adalah ORANG MELAYU dan BUMIPUTERA yang beragama Islam merupakan penduduk di negara ini. Berapa besar KUASA MEMBELI (purchasing power) ORANG MELAYU dan BUMIPUTERA di Malaysia ?
2) 17.35 juta ORANG MELAYU dan BUMIPUTERA yang beragama Islam membeli barangan dari puak-puak KIASU pada tahun 2010. Berapa banyak barangan yang dibeli dari puak-puak KIASU sejak 56 tahun yang lalu ?
3) Andaikan 17.35 juta ORANG MELAYU dan BUMIPUTERA membeli barangan puak-puak KIASU pada tahun 2010 dalam anggaran RM 100 dalam sebulan. Dalam tempoh sebulan sahaja ORANG MELAYU dan BUMIPUTERA berjaya memenuhkan KANTUNG puak-puak KIASU ini sejumlah RM 1.7 bilion. Dalam tempoh setahun ? RM 20.4 bilion.
4) Andaikan 17.35 juta ORANG MELAYU dan BUMIPUTERA membeli barangan daripada kedai ORANG MELAYU dan BUMIPUTERA. Kantung ORANG MELAYU dan BUMIPUTERA boleh dipenuhi RM 20.4 BILION setahun.
Sudah nampak KUASA MEMBELI ORANG MELAYU dan BUMIPUTERA yang beragama Islam di negara ini. Atau masih samar-samar lagi.
5) Andaikan setiap peniaga ORANG MELAYU dan BUMIPUTERA ini MEMBAYAR zakat perniagaan pada kadar 2.5 peratus. RM 500 juta MAMPU DIJANA untuk membiayai dan membantu penduduk Islam yang memerlukan bantuan yang sewajarnya.
6) Kerajaan AKAN TETAP menerima jumlah CUKAI PENDAPATAN dan CUKAI PERNIAGAAN YANG SAMA dari kuasa membeli ORANG MELAYU dan BUMIPUTERA.
"Keadaan tidak menentu dalam pasaran telah pulih semula selepas pilihan raya umum ke-13 kerana kerajaan penyandang telah menang dan kami menjangka kaunter terus meningkat dengan perlahan-lahan," kata Ketua Penyelidikan Inter-Pacific Research Sdn. Bhd., Pong Teng Siew.
7) Kempen BOIKOT BARANGAN CINA (BBC) Perkauman ? Pelabur Lari ? Jumlah PELABURAN yang masuk dan diterima oleh Kerajaan adalah hasil dasar dan polisi yang dilaksanakan. TIDAK ADA KENA MENGENA dengan kempen BOIKOT BARANGAN CINA (BBC). Pelabur bukan melihat KAUM sebagai pra-syarat untuk membuat pelaburan.
Tidak ada salahnya dengan kempen BOIKOT BARANGAN CINA (BBC). Atau yang terbaru yang dianggap lebih efektif kempen BUY CHINESE LAST (BCL).
KANTUNG yang masuk ke dalam kocek ORANG MELAYU dan BUMIPUTERA lebih selamat daripada digunakan untuk oleh puak-puak KIASU menghancurkan KUASA POLITIK Orang Melayu dan Bumiputera dengan cara MENGGULINGKAN Kerajaan yang ditadbir oleh ORANG MELAYU.
ORANG MELAYU KENA AGRESIF DAN SERIUS ...
8) Orang Melayu dan Bumiputera perlu serius BERDIKARI dalam bidang ekonomi dan perniagaan dalam memenuhi KEPERLUAN penduduk Islam di negara ini.
9) Orang Melayu dan Bumiputera perlu serius MENGUASAI bidang-bidang yang telah dikuasai oleh puak-puak KIASU di negara ini.
10) Secara tidak langsung, PEMILIKAN EKUITI ORANG MELAYU dan BUMIPUTERA akan meningkat. Secara tidak langsung juga membantu usaha Kerajaan dalam meningkatkan pemilikan ekuiti ini. ORANG MELAYU dan BUMIPUTERA tidak perlu lagi bergantung harap kepada Kerajaan semata-mata.
Gerakan ini perlu dilakukan secara agresif dan serius. Bukan sekadar lafaz dimulut sahaja. Tidak ada masa lagi untuk retorik 'tanam tebu ditepi bibir' ... Sorry Brader, Time To Get Dead Serious !
Kesan jangka panjang ? Gerakan ini MAMPU MEWUJUDKAN rangkaian dan dan pengkalan perniagaan untuk umat Islam di Malaysia.
Sudah nampak KUASA MEMBELI ORANG MELAYU dan BUMIPUTERA yang beragama Islam di negara ini. Atau masih samar-samar lagi.
Dalam hal ini, Kerajaan jangan pula MAIN LEPAS TANGAN.
Perlu diingatkan, SOKONGAN dan UNDI ORANG MELAYU, BUMIPUTERA dan ORANG INDIAyang telah membolehkan Barisan Nasional MEMBENTUK kembali Kerajaan. Jangan lupa TUNAIKAN SOKONGAN yang diberikan. Terlalu banyak bentuk bantuan yang Kerajaan mampu lakukan.
Boikot Barangan Cina, Buy Chinese Last ... ORANG MELAYU, BUMIPUTERA KENA AGRESIF DAN SERIUS.
Persoalannya ... Sanggupkah Kita, Beranikah Kita.
Jangan terlalu banyak sangat komplen dan rungutan kalau TIDAK BERANI BERUBAH. Bila lagi NAK AJAR puak-puak KIASU ni ...
No comments:
Post a Comment