NUFFNANG

Thursday 22 October 2009

Tian Chua Pernah Gigit Elizaberth Wong?

Tian Chua Pernah Gigit Elizaberth Wong

Kalau Tian Chua boleh gigit anggota polis, sudah tentu dia pun menggigit Eliza. Gambar sekadar hiasan. Tidak ada orang mati digigit sebab itulah Doktor dari Negara Thai tidak memberitahu Hock mati digigit.



PADA 2007, Tian Chua telah mencipta satu rekod sejarah baru dan layak digelari 'Ahli Parlimen Gigit'. Kalau di dalam PKR macam-macam ada- Gagap, telanjang, perasuah, meliwat dan katak lompat, kini sudah ada ahli PKR yang 'profesional' menggigit.

Tian Chua lah yang abe MIE maksudkan dan merupakan ahli Parlimen dari parti PKR yang telah menggigit seorang anggota polis sehingga menyebabkan kecederaan. Rasanya lucu kalau bersembang mengenai gigit menggigit apatah lagi dilakukan orang dewasa yang sudah akil baligh.

Tian Chua bukan sebaya Nicol David atau budak-budak dalam Akademi Fantasi (AF) atau masih remaja lagi. Usianya pun mencecah pertengahan 40-an, kira dikatakan matang dan boleh berfikir dengan waras.

Tidak perlulah nak gigit orang sehingga menyebabkan anggota polis yang bernama Rosyaidi mengalami kecederaan yang serius. Kira gigi Tian Chua memang tajam lah. Lain kali Tian Chua perlu memberitahu cara-cara menjaga dan menggosok gigi dengan betul. Gigi yang kuat akan menyebabkan gusi yang sihat. Gigi yang kuat bukan sahaja menyenangkan untuk mengunyah daging babi, malah boleh menggigit tulang dan ekor babi dengan mudah.

Persoalannya, kat mana Tian Chua gigit Rosyaidi? Kenapa Rosyaidi benarkan dirinya digigit oleh Tian Chua. Sedap ke masa kena gigit. Kalau sedap jangan buat repot polis macam kes Elizaberth Wong.

Kalau Helmi, dia gigit Elizaberth Wong kat tengah-tengah pusat. Tujuannya untuk menimbulkan rasa keghairahan sehingga terlupa menanggalkan cermin mata dan tidur terlentang. Sebelum keghairahan, Eliza akan ketawa dan terbatuk-batuk sebab terlalu geli. Lepas adegan gigit-menggigit, Helmi dan Eliza akan bermain robot sehingga 'bateri habis'. Lupakan pasal Helmi dan Eliza.

Masalahnya, pernahkah kita terfikir yang Tian Chua pernah menggigit Eliza! Mungkin dia pernah gigit Eliza sebab itulah dia boleh gigit Rosyaidi. Dah lama tak jumpa Eliza, jadi sesiapa yang dia (Tian Chua) jumpa, semua digigitnya. Biasalah dah gian. Tak pastilah Tian Chua pernah menggigit atau digigit oleh Anwar Ibrahim. Sakit looo...

Kena ingat, kalau gigit tak tentu pasal boleh dikenakan hukuman di bawah Seksyen 332 Kanun Keseksaan. Ini bukan main-main sebab kalau digigit nyamuk, kita boleh mati kena demam denggi. Kalau digigit oleh penagih dadah yang ada penyakit HIV, kita akan terkena penyakit berkenaan. Jika disabitkan kesalahan, Tian Chua akan di penjara selama tiga tahun atau denda atau kedua-dua sekali. Jika ini berlaku, pilihan raya akan diadakan di kawasan Parlimen Batu.

Kalau ini berlaku, betul-betul 'batu' PKR kena gigit pula. Hendak mempertahankan majoriti bukannya mudah kerana rakyat dah muak dengan janji air liur Pakatan. Yang berjaya memerintah hanya Nik Aziz sahaja sehingga mendirikan patung Buddha tertinggi di Asia mengalahkan negara Thailand.

abe MIE terfikir, kenapa Tian Chua tidak menumbuk sahaja Rosyaidi atas alasan 'mempertahankan diri'. Lagipun Bapak Karpal Singh boleh bela.

Dan juga kenapa Tian Chua tidak menggigit di bahagian 'batu' Rosyaidi memandangkan Tian Chua merupakan ahli Parlimen Batu! WWE dan WWF pun kadang-kadang menendang 'batu' untuk mengalahkan musuh, apa salahnya Tian Chua meniru aksi berkenaan. Bahkan dalam aksi Jackie Chan pun tendang 'batu' untuk melepaskan diri dari penjahat.


abe MIE- Jangan tendang 'batu' Nik Aziz sudahlah nanti orang tua tu akan masuk hospital dan tidak mampu menerajui Kelantan dengan Gemilang dan Terbilang untuk 19 tahun akan datang.


source : abe MIE

No comments: