NUFFNANG

Wednesday 7 October 2009

perkara yang tersirat dari kejadian gempa bumi di indonesia

perkara yang tersirat dari kejadian gempa bumi di indonesia

1. Gempa di Padang berlaku jam 1716
surah 17
ayat 16
surah al-isra' ms 283
"dan jika Kami hendak membinasakan suatu negeri, maka kami perintahkan kepada orang yang hidup mewah di negeri itu (agar menaati ALLAH), tapi bila mereka melakukan kedurhakaan di dalam (negeri) itu, maka sepantasnya berlakulah terhadapnya perkataan (hukuman Kami), kemudian Kami binasakan sama sekali (negeri itu)"

2. Gempa susulan jam 1758
surah 17
ayat 58
surah al-isra' ms 287
"dan tidak ada suatu negeri pun (yang durhaka penduduknya), melainkan Kami membinasakan sebelum hari Kiamat atau Kami siksa (pendudukna) dengan siksa yang sangat keras. Yang demikian it telah tertulis di dalam Kitab (Lauh Mahfuz)"

3. Gempa esoknya 0852
surah 8
ayat 52
surah al-anfal ms 183
"(keadaan mereka) serupa dengan keadaan pengikut Fir'aun dan orang-orang sebelum mereka. Mereka mengingkari ayat-ayat Allah, maka Allah memyiksa mereka disebabkan dosa-dosanya. Sungguh, Allah Maha Kuat lagi sangat keras siksaNya"

Semoga ALLAH SWT tidak menurunkan balaNya kepada kita disebabkan kemungkaran kita semua, permusuhan sesama Islam, tidak menegakkan hukum Allah sebab nak menjaga hati rakan parti komponen yang lain, matlamat menghalalkan cara, menghina dan memaki sesama umat Islam, menggalakkan penjualan arak yang berleluasa, berpecah belah hanya disebabkan berlaina warna bendera, tidak bersatu..........

No comments: