NUFFNANG

Wednesday 10 June 2009

Siri-Siri Keraguan Anwar..... Siri 1-6 : Dengan 13 Keraguan

Siri 1: 2 Keraguan Kononnya Ulangan 1998 & Ancaman Bunuh
Keraguan 1
Anwar kata kes liwat kali ini adalah ulangan tahun 1998. Betul ker?

1. Kes liwat Anwar kali ini nampak macam simple. Langsung tak komplikated. Ceritanya Mohd Saiful Bukhari, remaja berumur 22 tahun buat laporan polis mendakwa diliwat oleh Anwar. Itu saja tak sentuh isu lain. Tak mungkin diulang cerita bodoh macam cerita Hindustan yang boleh diulang-ulang dua tiga kali. Dah tu kenapa Anwar heboh timbulkan isu konspirasi, agenda politik, entah apa-apa lagi. Nasib baik bapa Saiful buat press statement desak Anwar beri kerjasama dengan polis beri DNA, kalau tidak habis ditipu kita bulat-bulat. Nampak sangatlah kes liwat ini tidak ada kena mengena dengan ulangan kes tahun 1998 politik ke dan sebagainya.

2. Dari satu segi, kata orang kalau tidak ada angin masakan pokok bergoyang. Kalau gentlemen jawab jelah dakwaan tu, tak payah ajak orang ramai-ramai yang tak tahu menahu hujung pangkal. Tipu Allah S.W.T boleh minta ampun direct bila-bila pun, tapi tipu manusia susah beb macam mana nak minta maaf. Berjuta orang terlibat.

Keraguan 2
Anwar kata nyawanya terancam kerana ada orang nak bunuh dia. Sebab itu dia cepat-cepat menyorok di kedutaan Turki. Betul ke?

3. Sejak dibebaskan dari penjara pada September 2004 sampai sekarang tak pernah sekalipun kita dengar nyawa dia diancam. Ke hulu ke hilir pagi petang siang malam melalak bagi ceramah satu Malaysia pegi tipu orang Melayu, Cina dn India, pergi oversea balik oversea pun ok je. Cerita tentang Anwar dapat ancaman bunuh timbul sebaik saja Saiful buat laporan polis. Kenapalah nak buat-buat tipu orang melalui SMS, kononnya dapat ancaman bunuh. Ingat Anwar beri SMS kepada orang kanannya kata beliau diancam bunuh. Pelik bin ajaib, Tengok.! Sampai sekarang tak ada satu laporan polis pun dibuat. Amende ye ancaman bunuh tuh. Anwar memang kuat berbohong. Yang kita tahu lepas bebas dari penjara, Anwar melalak tipu orang satu Malaya langsung tak timbul cerita nyawanya terancam.

4. Anwar pernah kata, dia tak mahu pakai baju kalis peluru yang dibekalkan polis. Sebab katanya, jika orang nak bunuh dia macam-macam cara boleh dibuat termasuk tembak kepala, atau gunakan bom atau sebagainya seperti yang berlaku di luar negara. Di luar negara biasa berlaku bunuh orang tembak kepala atau pakai bom macam kat Lebonan tapi di Malaysia “Yikleek”. So, tak perlulah Anwar reka-reka cerita. Itulah tanda-tanda orang takut dengan baying-bayang sendiri. Betul tak. Tapi yang paling pelik Duta Turki pun dah mengaku dengan kerajaan yang Anwar datang ke Turkey Embassy tanpa jemputan daripada mereka. Tak ke haram jadah penipu namanya.

GM: Keraguan demi keraguan akan GM utarakan di dalam beberapa siri mendatang. Ini kerana manusia munafik ini sudah terperangkap dengan drama yang diciptanya sendiri. Semoga kebenaran memihak kepada Saiful.

Siri 2: 3 Keraguan iaitu Pembantu Khas, Telus dan Hak.?

Gambar ini tiada kena mengena dengan 'anu' Anwar yang panjang menikam.
o:smarttagtype namespaceuri="urn:schemas-microsoft-com:office:smarttags" name="State">


Keraguan 3

Anwar kata Mohd Saiful Bukhari bukan pembantu khas cuma pembantu sementara. Betul ke?


Tak kiralah pembantu khas ke, pembantu am ke, pembantu tak peribadi ke yang jelas Saiful Bukhari memang bekerja dengan Anwar. Yang pelik, kalau si mamat tu cuma pembantu sementara macam yang Anwar cakap tak kan sampai nak bawa pergi ke hulu ke hilir ke luar negera. Mestilah kalau tak pembantu khas, koman-koman pun pembantu istimewa. Gunakan otak kalau nak cover line, betul tak.


Keraguan 4

Anwar kata orang lain buat salah besar dan patut kena tindakan undang-undang. Betul ke?


Yang jadi persoalan sekarang bukan kes orang lain, tapi dakwaan liwat terhadap Anwar. Habis tu kenapa nak babit-babitkan kesalahan orang lain? Kenapa pula masa sekarang nak timbulkan isu orang lain pun buat salah juga. Jawab dulu ke atas diri sendiri. Senang cerita.


Keraguan 5

Anwar kata semua orang mesti telus dan menghormati hak asasi manusia. Betul ke?


Apa yang Anwar cakap memang berasas. Habis tu kenapa kes liwat dia tak telus dan tak hormati hak asasi Saiful Bukhari. Asyik bercakap hak dia saja, habis tu mana pergi hak Saiful sebagai mangsa liwat? Bila kena batang hidung sendiri mula buat lawak bodoh bang Nuar ye..!



Siri 3: 2 Keraguan, Sakit Pinggang dan Jungle Law

Raut muka Anwar ketika Malaikat Maut memberi peluang kepadanya untuk bertaubat. Berkatalah benar walaupun pahit.
Keraguan 6
Anwar kata Polis zalimi dia sampai sakit tulang belakang dan makin teruk sebab kena tidur atas simen masa ditahan Polis. Betul ke?

Piiraahhh..! sakit pinggang konon. Amboi..! pergi berkempen terlalak-lalak dari pagi sampai malam tak sakit, pergi round satu Malaya tak sakit, ronda ke Sabah dan Sarawak tak sakit. Tapi baru Polis tahan tak sampai 24 jam mengadu kononnya pinggang sakit. Macam cerita Hindustan, penipu betullah Bang Nuar. Lepas nie tah sakit apa pulak yang akan dijaja. Pandai berlakon pulak tuh, pakai neck guard, pakai bengkung pinggang. Lebik elok balut satu badan macam The Mummy bukan cerita anak mami kembali bolehlah dapat Best Actor Award. TAK GITU ANWAR YE..!

Keraguan 7
Anwar kata sistem kehakiman Malaysia tak boleh dipercayai. Jungle Law..! hakim kononnya tidak melaksanakan tanggungjawab dan tunduk kepada kehendak pemimpin kerajaan. Betul ke?

Kalau tak percaya dengan mahkamah dan kehakiman Negara, kenapa failkan saman keatas Saiful Bukhari di Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur. Sebelum ini pun Anwar ada juga saman Tun Dr. Mahathir di mahkamah. Itu yang dapat gantirugi berjuta ringgit daripada Hakim Hishamuddin dalam kes “Buku 50 Dalil Mengapa Anwar Ibrahim Tidak Boleh Jadi Perdana Menteri” tulisan Khalid Jeffry tu sapa.? Bukan ke Anwar Ibrahim namanya. Maknanya, si peliwat nie percaya jugalah dengan institusi kehakiman kita, kalau tak tidaklah dirujuk kes dia ke mahkamah. La nie cerita “50 keraguan pasal Anwar Ibrahim” tulisan GM. Cuma yang jadi masalah bila kena batang hidung sendiri mulalah buat alasan-alasan bodoh dan cerita nujum pak belalang. Kalau dah kaki temberang, temberang juga gamaknya. Lagi satu Anwar pun dah saman Anifah Aman pasal kononnya fitnah ke atasnya. Beliau guna juga mahkamah kat Malaysia ini. Tidakkah dikatakan haram jadah namanya. Dah cakap ‘JUNGLE LAW’ masih dok pakai mahkamah kat Malaysia juga.


Keraguan 8: Siasatan Polis

Mana satu pilihan Anwar? Yang memandang atau memalingkan muka


Keraguan 8

Anwar kata Polis tidak layak menyiasat kes liwatnya. Betul ke?


Sejak bila pula Polis Malaysia ni dah tak layak menyiasat. GM rasa selama ni dan beribu-ribu kes siasatan telah pun dijalankan oleh Polis. Tak da masalah pun..!pendakwaraya terima, mahkamah terima, penjenayah terima, mangsa jenayah terima, penjara pun terima. Maknanya siasatan Polis sebelum ini diterima rakyat sebagai salah satu proses dalam sistem keadilan negara kita. Tak ada yang pelik. Jadi siapa Anwar ni yang nak komen Polis layak atau tak layak buat siasatan kes jenayah. “Who the hell are you”.


Bila rumah dia kena pecah GM rasa dia cari bomoh dan tak cari Polis. Dia lebih percaya bomoh daripada Polis. Macam dia jumpa Tun Pak Lah di Hulu Langat dengan harapan boleh gula-gulakan Tun P.Lah. Jangan tak tahu 3 perkara Anwar cakap dalam rumah ketika berbincang dengan Sheik Al-Mahmud dan Tun P.Lah. Pertama minta Tun P.Lah sambung jadi PM, kedua gugurkan kes liwatnya dan yang terakhir dan paling beliau takut sekali iaitu DS Najib sebagai PM. Bukan kerana DS Najib keras tetapi kecerdikan DS Najib dalam berpolitik. Anwar bimbang kerana salah seorang think tank yang hendak di set-up jika takdir jadi PM 12 tahun dulu adalah DS Najib will be in the list. He will be the second man. Itulah impian Anwar, manusia bermuka syaitan dan berhati iblis.


Baru sekarang peliwat ni nak pertikaikan Polis tidak ketika dia jadi orang No. 2. Sebabnya satu, sekolah berasrama Sg. Buloh dok tunggu Anwar selalu. Kalau Polis tak boleh siasat kes liwat tu siapa yang layak. Takkan nak suruh Perdana Menteri. Dahla PM teruk di ‘damage’ kan imej oleh Anwar dengan tuduhan gila PM menjalankan hubungan seks dengan Altantuya sepertimana dalam SD P.Balasubramaniam. Astagfirullah..Teruk benar fitnah yang dibuat Anwar. Najib tu dah masuk 3 kali bersumpah “Wallahi, Wabillahi, Watallahi” dengan sepenuh hati. 3 kali Anwar bukan 1 sekali macam Saiful buat dengan rela hati. Hang punya turn bila pula Anwar.? GM rasa bila malaikat maut dah senyum-senyum melambai-lambai kat hang pun belum tentu hang nak insaf.


Siri 5: Polis, Ulama Dan Karier Politik

Antara helah cerita Tamil Anwar hendak alih perhatian rakyat adalah dengan mengadakan Pilihan Raya Kecil. Tahukan anda, Kak Wan sangat berdukacita apabila kes Liwat suaminya meletup kembali dan mahu mengambil Permatang Pauh daripada gengaman Kak Wan


Keraguan 9

Anwar kata Polis tak boleh dipercayai kerana jadi alat kerajaan. Betul ke?

Kalau tak percaya dengan Polis buat apa laporan Polis terhadap KPN dan Peguam Negara. Anwar memang pandai main politik. Dia selalu kata Polis jahat, lepas tu dia lapik. Dia kata, bukan semua Polis jahat cuma yang atasan saja. Maknanya, dia percaya juga dengan Polis tapi untuk kepentingan diri dia juga.



Keraguan 10

Anwar kata semua ulama kerajaan tak boleh dipercayai. Betul ke?



Habis tu yang pergi buat laporan dengan Jabatan Agama Islam Wilayah Persekutuan (JAWI) tu buat apa? Nak suruh JAIS gunakan Hukum Qhazaf pada Saiful Bukhari. Dia nak JAIS paksa Saiful kemukakan 4 saksi yang boleh sahkan Anwar liwat dia. Kalau gagal, Anwar minta JAIS hokum Saiful atas kesalahan buat dakwaan palsu. Ini semua trick bangang. Manalah nak cari 4 saksi yang nampak perbuatan terkutuk tu. Sampai kiamat pun takkan ada. Sebabnya, ‘projek’ tu bukannya ditepi-tepi jalan, di taman bunga, di bawah pokok atau dibus stand. Kalau ada pasti dah masuk pasaran youtube seluruh dunia dengan kecanggihan telefon berkamera 3G hari ini.


Hello nyah..! ini bukan kes rogol. Liwat dengan rogol mana sama. Rogol antara lelaki dengan pompuan, zina pun antara lelaki dengan pompuan tetapi ini liwat antara lelaki dengan lelaki. Dey..dey..dey takkan konfius..itu pun tak faham ke? Apa yang GM faham dan kurang cerdik ini hokum Qhazaf khusus untuk kesalahan “lian” iaitu apabila suami menuduh isterinya berlaku curang iaitu berzina dengan orang lain. Wallahu a’lam.


Keraguan 11

Anwar kata kes liwatnya kali ini adalah konspirasi politik untuk menjahanamkan karier politiknya. Betul ke?


Karier politik amende? Ketika kes tu meletup pun Anwar bukan wakil rakyat, Ketua Pembangkang Dewan Rakyat lagi la tak pernah terfikir Anwar nak sandang. Inikan pula nak jadi PM. Menyalak-nyalak dalam ceramah boleh la. Anwar ni bukan sapa-sapa, kenapa pula kerajaan nak buat konspirasi. Setahu GM karier politiknya dah lama jatuh merudum 12 tahun dulu dan di buang daripada UMNO oleh Tun Dr. Mahathir. Maknanya sudah jelas, tak timbul soal orang nak gunakan isu liwat untuk jatuhkan karier politik yang diciptanya sendiri. Tanyalah Mat Sabu siapa manusia yang buka cerita kes main bontot Anwar dulu, bukankah depa lebih tahu sebelum kerajaan tahu. Karpal Singh yang OKU dan lemah syahwat lagi la tahu kisah dalam selimut Anwar sebab itu beliau tak ambil kes Anwar dan Anwar tak ajak Karpal jadi peguam kes liwat 12 tahun dulu. Anwar dah terlajak, sejarah homoseksualnya sudah digenggam oleh rakan-rakan Pakatan Rakyat. Jika dikaji, Anwar sangat menyayangi rakan-rakan dalam DAP daripada PAS.



Siri 6: 2 Keraguan Lagi

Yang terdesak tu sapa.? Anwar atau kerajaan? Anwar ni macam orang gila talak. Kerajaan mana boleh terdesak, yang terdesak tu Anwar. Sebab itu dia asyik menipu, kononnya wakil rakyat BN berlumba-lumba nak lompat masuk PKR. Kalau tak esok, lusa kalau tak lusa tulat, kalau tak tulat tunggenglah. Alih-alih dia yang tertunggeng. Sebab tu dia menggelupor bila Saiful Bukhari buat laporan Polis mendakwa dia kena liwat dengan Anwar. Kesian wartawan terkejar-kejar buat liputan di pejabat dia dekat PJ pada 23 Julai 2008. ingatkan nak umumkan masa atas bumbung Toyata Wish nama Ahli Parlimen Bn masuk PKR, tup tup rupanya kucing kurap bekas Ahli Parlimen Kuantan yang memang dah tak laku satu sen pun dalam politik dan tak boleh beri apa-apa kesan kepada kerajaan. Ciit poodaahh…press statement gus menampakkan Anwar “confirm” seorang POLITICAL DESPERADO yang terdesak akibat ramalan bahlol sendiri. Now you know “GOD IS GREAT”.


Keraguan 13

Anwar kata Polis guna kekerasan melampau masa tangkap dia. Betul ke?


Hello..! dia tu sapa. Anwar perasan ingat dia tu Timbalan Perdana Menteri. Sampai nak suruh Polis sembah suruh datang bagi statement. Jantanman la skit bro. Isunya simple, bila ada aduan jenayah, Polis kena siasat, itu saja. Dari 28 Jun sampai 15 Julai, berapa hari kalau dikira menggunakan jari kaki dan tangan? 18 hari.! Lebih dari patut kena sigai dengan Polis. Lepas tu, dia cakap tangkapan dilakukan secara tidak professional. Dia rasa seolah-olah macam Osama Ben Laden. Lain kali kalau Polis panggil datang saja, jangan buat alasan..alasan dan alasan.


Anwar jangan ingat dia saja alim, yang baik, yang bersih, yang tak buat dosa, yang tak ambil rasuah, yang tak sapu bini orang..ooppss. orang lain boleh dianggap tunggul kayu boleh disepak-sepak, tunjal-tunjal. No manner punya syaitan, tak hormat undang-undang tapi dakwa Polis tak pakai undang-undang. 1 Julai nanti tahu la langit tinggi ke rendah..!



source : garamanis.blogspot.com


kzso - kita tungguuuuuuuuuuu keraguan-keraguan anwar lagi selepas ini...

No comments: