NUFFNANG

Wednesday 15 April 2015

[DEMI MASYUK DAN WAYANG KELAS TINGGI, PEMUDI UMNO TERUS BERSANDIWARA!]... Andai Hisham Buat Benda Yang Sama Seperti KJ Sekitar Tahun 2008/09. KJ Pertahan Najib Untuk Kepentingan UMNO atau Peribadi? Pemuda Dan Pendirian Jaga PUNGKOK.

[DEMI MASYUK DAN WAYANG KELAS TINGGI, PEMUDI UMNO TERUS BERSANDIWARA!]... Andai Hisham Buat Benda Yang Sama Seperti KJ Sekitar Tahun 2008/09. KJ Pertahan Najib Untuk Kepentingan UMNO atau Peribadi? Pemuda Dan Pendirian Jaga PUNGKOK.


Screen shot 2015-04-14 at 9.15.52 AMPergerakan Pemuda UMNO menyatakan sokongan tidak berbelah-bahagi serta taat setia kepada Presiden, Datuk Seri Najib Tun Razak untuk meneruskan kepemimpinan beliau.
Ketuanya, Khairy Jamaluddin berkata, sokongan itu dibuat bersandarkan merit terutama selepas mendengar sendiri penjelasan Perdana Menteri mengenai isu berbangkit terutama yang diketengahkan Tun Dr. Mahathir Mohamad.
————–
Ada kalangan Pemuda yang hadir semalam mengatakan, sememangnya ada arahan agar Pemuda UMNO – MENJULANG Najib dalam pertemuan dengan Presiden tersebut.

Apabila ditanya apa keperluan untuk melakukan sedemikian?
“Chief suruh! Kalau nak elaun kau kekal. Buat! Jangan banyak tanya!!!”

Mudah nak faham permainan politik ini. Walaupun KJ mengarahkan untuk Najib dijulang, ada kekesalan di minda KJ kerana rakan-rakan dalam Pemuda UMNO sekitar tahun 2008/09 enggan melakukan perkara sama kepada Pak Lah. Bayangkan, ketika mana Pak Lah diserang, satu-satunya organisasi yang mempertahan Pak Lah – Rangkaian Sahabat.

Pemuda UMNO tidak pernah buat pendirian kerana Ketua-nya pada ketika itu seorang Pondan. Bukan Pemuda tidak didesak dan diminta buat pendirian, tetapi kedudukan dalam Exco Pemuda UMNO pada ketika itu tidak membenarkan keputusan JULANG MENJULANG dibuat pada ketika itu.
Barisan Exco Pemuda 2009!
KETUA PEMUDA Datuk Hishammuddin Tun Hussein (menang tanpa bertanding)
NAIB KETUA Khairy Jamaluddin (menang tanpa bertanding)
EXCO
1. Datuk Mukhriz Tun Mahathir (694 undi)
2. Datuk Pirdaus Ismail (682 undi)
3. Reezal Merican Naina Merican (618 undi)
4. Datuk Subahan Kamal (591 undi) (P)
5. Mohd Hasnol Ayub (587 undi)
6. Datuk Azimi Daim (496 undi) (P)
7. Shamsul Najmi Shamsuddin (473 undi) (P)
8. Idris Haron (468 undi)
9. Shamsul Anuar Nasarah (461 undi)
10. Datuk Abdul Azeez Abdul Rahim (443 undi)
11. Mohd Ikhsan Samsudin (437 undi)
12. Ahmad Ikmal Ismail (437 undi)
13. Kamarulzaman Kamdias (426 undi)
14. Azizul Nizam Bidin (407 undi)
15. Marzuki Yahya (394 undi)
16. Md Jais Sarday (391 undi)
17. Johan Abd Aziz (380 undi)
18. Harrison Hassan (379 undi)
19. Suhaimi Mohd Ghazali (350 undi)
20. Mohd Anis Hisham Abd Aziz (346 undi)
Ramai di dalam Exco Pemuda pada ketika itu hanyalah level Pak Turut dan Yes Men kepada permintaan Ketua Pemuda pada ketika itu. Habis Pak Lah dilanyak, tanpa ada usaha Pemuda untuk MENJULANG Perdana Menteri pada ketika itu.
KJ tidak mahu buat kesilapan yang sama. Setelah dicalculate, Tun Mahathir bukan lagi membawa threat politik seperti dahulu. Andai Tun M ada kuasa, KJ sendiri tidak akan berada dalam senarai kabinet.
Dalam usaha balas budi, KJ JULANG NAJIB setinggi langit. Jangan cakap pasal MERIT bro, orang tahu dalam hati kamu macamana sebenarnya.
KJ tahu, jika Najib terus lemah, dia ada peluang melonjak ke atas. Syaratnya, gelombang tak boleh datang dari Pemuda.
Kalau dah majoriti Exco yang ada cari makan daripada tangan KJ, apa harapan mereka nak suarakan isi hati rakyat.
Ini zaman jaga pungkok. KJ jaga pungkok sendiri. Jaga pungkok pun kena ada strategi.

Source : gelagat anwar

No comments: