NUFFNANG

Sunday 16 March 2014

Tanpa peranan diberi, Tok Lebai PAS syuh tengok amoi dedah peha dan perut

Tanpa peranan diberi, Tok Lebai PAS syuh tengok amoi dedah peha dan perut



Nasib baik ada lebai-lebai PAS hadhir untuk duduk di meja depan dalam majlis DAP. Kalau tak tu, majlis DAP kelihatan kosong lengang disebababkan pengundi menyampah dengan politik berlebihan di Kajang sejak PKR berkempen sebulan lebih dahulu.

Ada segelintir masyarakat cina Kajang lantang menganggap PRK kajang ini tidak perlu kerana PR sudah menang di situ dan tidak perlu nak tukar orang.

DAP pun menyedari keadaan undi kaum cina bakal merosot dari 32% dari jumlah undi cina yang diperolehi. Maka Lim Kit Siang sudah keluarkan arahan supaya pastikan BN hilang deposit dengan DAP dapatkan 90% undi cin auntuk PR.

Bunyinya gah tapi sebenarnya menutup kerisauan DAP kerana undi cina buat PR dah merosot ke 70%.


Tok Lebai PAS seolah-olah tak sedar bahawa majlis yang mana mereka dijemput secara token tapi sebenarnya disasarkan pada kaum cina.Mungkin mereka sedar tapi saja buat-buat tak sedar kerana tarikan amoi dedah peha dan petur di atas pentas.

PAS pun ambil acuh tak acuh kepada PRK kajang ini. Ada pihak memboikot kerana kisah saman pil kuda terhadap Prersiden PAS oleh ahli-ahli PKR. Selain itu, PKR pun agak tidak mempercayai untuk beri PAS lebih peranan keranan ditakuti mereka lebih berpengaruh dan alhirnya menuntut jawatan MB.

Sebenarnya pihak PAS memang tidak berapa kisah pun. PAS dilihat membantu tapi sebenarnya hanya pihak PAS Wilayah Persekutuan hanya tertumpu bahagian parlimen Hulu Langat dan mengemaskinikan data dalam sistem semakkan daftar pemilih (SSDP)  sebagai persediaan awal menghadapi pru 14.


Tanpa ada sangat kerja untuk dibuat, puak PAS ambil can untuk menjamu mata dengan rancangan politik DAP yang diiringi dengan rancangan hiburan DAP. Dah ada disitu bukan sengaja nak lihat amoi dedah aurat. PAsti ada fatwa ustaz PAS akan memakruhkan melihat peha dan perut putih berahi amoi atas dasar kesetiawanan.

Kah kah kah .... tulah namanya hukum PAS Piss Pus ... Hukum sesat sesetengah orang PAS begiitu korot dan jijiknya iman mereka telah dinoda oleh politik hingga menyerupai kencing yang bernanah!

source : the unspinners

No comments: