NUFFNANG

Sunday 16 March 2014

PANASSS !! Kapt Zaharie: Guna isu moral alihkan pendedahan tapi salahlaku seks Nurul terdedah

Kapt Zaharie: Guna isu moral alihkan pendedahan tapi salahlaku seks Nurul terdedah


WASHINGTON - Laporan terbaharu tentang perubahan laluan penerbangan pesawat MH370 menunjukkan kemungkinan penglibatan individu profesional yang mahir dalam sistem penerbangan, kata pakar.



Ketua editor majalah Flying yang juga juruterbang pesawat komersial, Robert Goyer berkata, ''hanya juruterbang profesional yang boleh mengubah haluan penerbangan selepas petunjuk baharu mendedahkan penerbangan pesawat MH370 menuju ke Lautan Hindi''.


Kemungkinan pesawat itu dikawal oleh sekumpulan pakar dengan sekurang-kurangnya seorang juruterbang yang terlatih atau seorang daripada juruterbang MH370 mengawal program untuk mengubah haluan melalui sistem pengurusan penerbangan," katanya kepada CNN. - AGENSI

******************

Laporan di atas hanya menimbulkan lagi sangkaan bahawa juruterbang yang mempunyai condongpolitik kepada PKR dan mempunyai simulator di rumah mungkin sekali telah merancang dan mengendalikan penukaran haluan pessawat MH370.


Difahamkan blog MIK SINI ada mendedahkan keluarga Kapt Zaharie telah meninggalkan rumah. Kapt Zaharie sudah berpisah dengan isterinya walaupun masih duduk satu rumah.


Peliknya isteri dan anaknya tidak kelihatan muncul ketika krisis ini walaupun dia fahamkan mereka ada menerima sumbangan dari MAS. Ada pihak berkata anak isteri sudah lari ke Australia.


Pendedahan dua akhbar Britain betul membuat dua pemimpin PKR yang pernah dikaitkan dengan penceroohan Lahad Datu oleh pengganas Suluk panik.

Blog Rakyat  di SINI memetik reaksi pemimpin PKR tentang pendedahan akhbar Britain berikut:

--------------------

Riuh satu dunia kini bahawa ada orang yang dikatakan bersimpati dengan Anwar yang dijatuhi hukuman penjara lima tahun kerana meliwat, dilaporkan mengambil tindakan ‘rampas kapal terbang’.

Kita tidak mahu mempercayainya namun pertanyaan kalau betul, di buat dengan rela hati atau ‘disuruh dan dirancang’, kita tidak tahu.

Semalam riuh satu Malaya, pemimpin PKR marah kepada akhbar Britain berkenaan.

Harakahdailyonline membawa tajuk "PKR bidas The Mail, tidak relevan kait dengan Anwar” kerana media antarabangsa The Mail mengaitkan kapten Zaharie Ahmad Shah, juruterbang pesawat MAS MH370, dengan Ketua Umum, Datuk Seri Anwar Ibrahim.

 Naib Presiden PKR, Tian Chua pada sidang media memberitahu adalah tidak relevan untuk mengaitkan insiden itu dengan Anwar.

Beliau mendakwa maklumat yang disiarkan itu tidak benar dan hanya bersifat tanggapan yang tiada bukti kukuh.

"Ini isu keselamatan MAS, tidak releven langsung untuk dikaitkan dengan Anwar atau PKR," katanya di Bilik Gerakan Utama Pilihan Raya Kecil (PRK) Kajang. Baca juga Semut Hitam SINI




Ahli Parlimen Subang Sivarasa Rasiah mengakui bahawa Kapten Zaharie adalah ahli PKR, namun tidak wajar untuk dikaitkan insiden tersebut dengan PKR.

Beliau bagaimana pun berkata bersedia untuk memberi kerjasama jika dipanggil oleh pihak polis. "Zaharie sama seperti ahli yang lain, beliau menyertai PKR pada Januari tahun lalu di Cabang Subang. Isu ini tidak boleh kaitkan dengan PKR," tegasnya.

Setiausaha Agung PKR PKR, Datuk Saifuddin Nasution Ismail pula berkata walaupun Zaharie merupakan ahli seumur hidup parti itu, perkara ini mustahil berlaku kerana ia melibatkan nyawa ramai manusia yang tidak bersalah dan ini merupakan satu teori konspirasi politik yang tidak masuk akal.

-------------------


Usaha-usaha begini adalah usaha untuk "playdown" pendedahan akhbar-akhbar Britain tersebut. Namun susah nak dinafikan bahawa Anwar cuba memperbodohkan keadaan dengan bomoh-bomoh yang pernah dibayar untuk meramalkan kemenangan PR sebelum PRU13.


Jari jemari Anwar kelihatan sana sini.

Selain jawapan sedemikian, kedua-dua pemimpin PKR mencuba lakukan suatu deviation tactic dengan mendedahkan gambar anak-anak pemimpin berikut:


Padahal mereka bukan terlibat dengan politik. Yang lebih releven adalah anak pemimpin yang terlibat dalam politik:


Wahai Tian Chua dan Sivarasa ... Janganlah nak main isu moral kalau parti sendiri bergelumang dengan taik. Bila Nurul Izzah nak buat penafian atau komen tentang hubungannya dengan Anas Alam Fazli?

Sejak didedahkan bloggers, Nurul hanya buat don't know saja. Usahlah ingat kamu berdua berjumpa di Apartment bersorok-sorok tidak disedari orang. Awaslah diri sebagai public figure. 

Bila dua orang lelaki dan perempuan berdua-duan dalam sulit, pihak ketiga adalah syaitan. Mungkinkah syaitan yang beritahu Unspinners? Muahahaha .....hahaha.

source : the unspinners

No comments: