NUFFNANG

Wednesday 19 March 2014

#MH370 MYSTERY : ANOTHER BREAKING NEWS !! TERKINI ! ANWAR MENGESAHKAN CAPT. ZAHARIE #MH370 SEDANG 'SEDIH & TERGANGGU' - WARTAWAN PERANCHIS #PRKKAJANG

TERKINI ! ANWAR MENGESAHKAN CAPT. ZAHARIE #MH370 SEDANG 'SEDIH & TERGANGGU' - WARTAWAN PERANCHIS #PRKKAJANG

Kita tentu terkejut dengan satu laporan terbaru di dalam twitter wartawan Peranchis, Carrie Nooten di bawah :

Anwar mengesahkan Captain Zaharie sedang 'bersedih dan terganggu' kerana kes mahkamah beliau?

Itulah yang ditulis oleh Carrie Nooten yang tiba-tiba menjadi kontroversi kerana menanyakan soalan yang dianggap bodoh dan tidak relevan semasa sidang akhbar DS Hishammuddin Hussein.

Soalan tidak relevan tersebut :
"Can you confirm that you are PM Najib’s cousin? Are you protected?"
Dek soalan bodoh dan tidak relevan itu, twitter Carrie Nooten telah dihujani dengan respons-respons yang menyekolahkan coresponden dari Perancis tersebut. Twitter beliau : Klik Sini

Tetapi, apakah benar Anwar Ibrahim berkata demikian kerana sebelum ini Makcik Azizah menyangkal dakwaan Anwar kenal Captain Zaharie MH 370?

Lihat foto di bawah yang tersebar di twitter dan FB :



Calon PKR di PRK Kajang disarankan menjawab isu di atas kerana pendedahan tersebut sudah pasti akan menyebabkan rakyat Kajang berasa amat ragu dengan integriti calon tersebut.

Sudahlah calon PKR itu mempunyai isu keluarga. Sekarang, beliau berdepan dengan soal integriti pula? Kata mudah, pilih Chew Mei Fun, calon terbaik untuk PRK Kajang.



Berbalik kepada twitter Carrie Nooten, apabila MiM rujuk portal RFI, memang terdapat temuramah di antara RFI dan Anwar Ibrahim. Link tersebut :  http://www.rfi.fr/asie-pacifique/20140318-anwar-ibrahim-interview-exclusivite-vol-malaysia-airlines/

Tetapi laporan portal tersebut adalah dalam bahasa Peranchis. Maka MiM gunakanGoogle Translation. Di antara terjemahannya :
.. Tuesday morning , the latest revelations in the Malaysian media : the driver is a distant uncle of the daughter of Anwar Ibrahim , who lives inNew York. Anwar Ibrahim told our correspondent Carrie Nooten did have learned that on Monday a message via the mobile application WhatsApp . 
 
There are actually six degrees of separation between him and the driver. But he returned with it on their relationship and how the Malaysian authorities manage research aircraft ...

.... I knew him by sight , I recognized his face looking at the pictures that have been published . He was very critical of undemocratic practices in Malaysia , we have seen with a T- shirt on which was written "Demo- Crazy " to denounce the lack of democracy here . I asked people to check whether the party was at the courthouse , as was mentioned , no one has been able to confirm this. 
Q : Because there were only a few hours between your conviction and when he took control of the plane ... 
I think he followed the developments anyway. It was 19 hours , and theflight was only midnight. He had ample time to hear what was myconviction, even before the history of MH370 , everyone was talking about. It seems it is now established that he was sad , disturbed by the conviction.
Anwar juga mengambil kesempatan untuk 'menjual' politik beliau dan menuduh kononnya pihak yang berkuasa gagal menangani krisis Mh 370 di dalam temuramah tersebut. 

Senangnya Anwar Ibrahim menuduh, pada hal beliau langsung tidak terlibat dalam operasi mencari dan menyelamat MH 370. Apa yang Anwar tahu pasal keadaan sebenar yang berlaku di bilik operasi dan semasa operasi itu?

Cakap memang senang. Seperti kata Dr Haron Din, 'Berat mata memandang, berat lagi bahu yang memikul' klik sini

MiM bersetuju dengan kenyataan DS Shabery Cheek di bawah dan patut dicontohi oleh kepimpinan pembangkang :




Malah, Komander Tentera Amerika Syarikat yang turut terlibat secara langsung di dalam operasi mencari dan menyelamat MH 370 sendiri mengaku dan memuji kerajaan Malaysia.


  
Carrie Nooten mendakwa bahawa Anwar telah mengesahkan Captain Zaharie 'bersedih dan terganggu' dengan kes mahkamah. Apa lagi selepas ini?

Bagaimana pula dengan video kontroversi ini : Klik Sini

source : dr mim

No comments: