NUFFNANG

Tuesday 21 April 2009

Taib Azamudden Dijatuhkan Kerana Video Ini? Pada 14 April 2009, Taib Azamudden, bekas imam besar Masjid Negara, tewas jawatan Timbalan YDP Pas Baling

Taib Azamudden Dijatuhkan Kerana Video Ini?

Pada 14 April 2009, Taib Azamudden, bekas imam besar Masjid Negara, tewas jawatan Timbalan Yang Dipertua PAS Baling kepada Johari Abdullah (ADUN Kupang) dengan majoriti lebih 40 undi daripada lebih 600 perwakilan. Apakah kerana ungkapan dalam video ini maka Taib Azamudden (Ahli Parlimen PAS Baling) dijatuhkan dalam PAS?. Taib Azamudden mengajak ahli-ahli parlimen agar melihat tuntutan pengunaan kalimah Allah bukan dari aspek politik tetapi dari segi kepentingan untuk menjaga kesucian agama Islam. Apakah Erdogan akan setuju dengan saranan Taib Azamudden tersebut? Sudah tentu tidak, kerana Anwar Ibrahim dan Nik Aziz mempunyai pandangan yang berbeza dengan bekas Imam Masjid Negara tersebut.
Atau kerana video ini Taib Azamudden mulai tidak digemari oleh kumpulan Erdogan? Video ini adalah pengakuan terbuka antara Sukma Darmawan di hadapan Taib Azamudden. Apakah Anwar Ibrahim masih lagi berdendam kepada kumpulan ulama dalam PAS? Satu persatu kumpulan ulama ditukar dan dijatuhkan oleh kumpulan Erdogan yang dikepalai oleh Anwar Ibrahim. PAS bakal ditakluki oleh Erdogan. Kalau kumpulan ulama tiada, sudah tentu tiada orang lagi yang akan menghalang janji Anwar untuk membenarkan kalimah Allah digunakan oleh bukan Islam sebagaimana yang diucapkannya di Batang Air, Sarawak. Mampukah golongan ulama menghalang perancangan Anwar Ibrahim untuk tewaskan Haji Hadi dan kumpulan ulama?

sumber : AZRINIZAM IBRAHIM
Presiden Gabungan Pemimpin Mahasiswa Malaysia (GPMM)

No comments: