NUFFNANG

Friday 24 April 2009

Sabar.. Ada batasnya...

Sabar.. Ada batasnya...

Di Mahkamah Tinggi Shah Alam.
Foto dari Mstar



Assalammualaikum dan Salam Sejahtera,

Writ saman yang saya failkan pada hari ini adalah susulan laporan polis saya tempoh hari berkenaan dengan lebih kurang 6 artikel berunsur fitnah dan berniat jahat telah ditulis dan disiarkan oleh www.pahangdaily.blogspot.com dan yang seumpamanya dari September 2008 hingga ke hari ini.

Artikel-artikel tersebut telah menuduh bahawa saya kini sedang terlantar akibat sakit tenat, kemaluan bernanah dan termaksa menggunakan “tiub” yang dipasang pada badan untuk membuang air besar. Tuduhan-tuduhan ini dilemparkan kononnya akibat daripada sumpah laknat yang telah saya lafazkan.

Namun, disebalik kemunculan saya di balai polis Damansara tempoh hari yang dengan jelas membuktikan dakwaan mereka itu tidak berasas, satu laporan polis pula dibuat oleh mereka kononnya untuk mereka mempertahankan dakwaan dan fitnah jahat tersebut. Tidak cukup dengan itu, pelbagai lagi tuduhan-tuduhan dilemparkan yang ternyata tidak berasas.

Memandangkan sikap angkuh dan keterlaluan mereka ini, maka saya dan seluruh keluarga merasakan adalah wajar bagi kami untuk mengambil tindakan undang-undang pada hari ini.

Pembohongan besar yang disiarkan oleh Pahangdaily.blogspot.com seperti :

Difahamkan “Anu”nya kini telah semakin bernanah dan beliau sukar untuk membuang air kecil. Tambah parah lagi beliau juga kini termaksa menggunakan “tiub” yang dipasang pada badannya untuk membolehkan beliau membuang air besar dan sebagainya.”

Ini adalah satu contoh pembohongan besar dan fitnah jahat yang tidak benar samasekali. Saya tidak pernah sakit sebagaimana yang didakwa oleh mereka. Tahap kesihatan saya adalah ditahap yang terbaik

Nama penulis yang menulis artikel-artikel tersebut juga tidak pernah didedahkan. Inilah yang dikatakan ''baling batu, sembunyi tangan''. Kononnya berani kerana benar, tetapi apabila disuruh tampil, tiada seorangpun yang mahu mengaku bertanggungjawab menulis dakwaan-dakwaan tersebut. Walaubagaimanapun, kami mempunyai bukti yang kukuh bagi mengaitkan individu terbabit.

Saya doakan agar penulis ini kembali ke jalan yang benar serta diberi taufiq dan hidayah dari Allah s.w.t. Amin..


Yang HAK pasti BERDIRI, Yang BATIL pasti JATUH!!


SAIFUL BUKHARI


p/s: Saman-saman ''yang lain'' akan menyusul selepas perbicaraan utama Julai ini bagi mengelakkan daripada kes terjejas.


Terdahulu:

Laporan Polis terhadap PahangDailyOnline


Artikel-artikel fitnah Pahang Daily Online dari September 2008 hingga kini:


http://pahangdaily.blogspot.com/2009/03/kontroversi-terkini-isu-saiful-saman.html
http://pahangdaily.blogspot.com/2009/02/eksklusif-gara-gara-sumpah-laknat.html( sini, sini atau sini).
http://pahangdaily.blogspot.com/2009/01/konspirasi-hebatnya-saiful-bukhari.html
http://pahangdaily.blogspot.com/2008/12/eksklusif-saiful-bukhari-berhijrah-enam.html
http://pahangdaily.blogspot.com/2008/11/eksklusif-saiful-nampak-sihat-muncul-di.html
http://pahangdaily.blogspot.com/2008/10/eksklusif-terbongkar-lagi-penyakit.html
http://pahangdaily.blogspot.com/2008/09/gempar-keluarga-saiful-bukhari-buat.html
http://pahangdaily.blogspot.com/2008/09/isu-liwat-gempar-saiful-bakal-buat.html


No comments: