NUFFNANG

Thursday 16 April 2009

Komen Pilhan Hari Ini - Salam MSO

Komen Pilhan Hari Ini
Salam MSO,Terdengar jugak angin-angin berita yang mengkhabarkan perihal golongan anti ulama'risme yang beranggapan hanya golongan mereka saja yang dapat menaiktarafkan PAS di persada politik tanahair.

Al-maklumlah ulama' dlm PAS di cop sebagai tak cukup cergas, lambat tindakannya, jumud, tidak mengambil kesempatan atas sesuatu isu dll. Itu kata mereka.

Iya lah! Bila matlamat perjuangan telah tersasar perkara begini akan berlaku dalam mana-mana organisasi. Bila mana amanah dan kemenangan yang ALLAH anugerahkan kepada Islam telah dianggap sebagai batu loncatan untuk mencipta nama, kedudukan dan harta.

Kalau begini sikap yang ada pada pemimpin Islam yang anti ulama'risme terutamanya gaya hidup kemewahan yang mereka sediada...lebih baik mereka menyertai UMNO BN yang semakin lebur.

ALLAH baru uji sedikit akan nikmat kemenangan, mereka telah lupa asal usul perjuangan dalam Islam...Perlukan pentarbiyahan! Jika dulu PAS belum diterima oleh masyarakat, amat sukar hendak dapatkan pemimpin yang terkedepan...jika bukan golongan ulama' yang menyedarkan.

Waktu PAS gagal membentuk kerajaan, belum ada rungutan tentang sumbangan tenaga malahan kewangan. Namun sekarang timbul persengketaan gagal bantu beri sumbangan pada masyarakat sebab tiada peruntukan.

Selaku professional yang hendak memartabatkan Islam, saya amat bersyukur dengan peranan ulama'. Sedarlah wahai sahabat...Kembalilah menghayati Perjuangan Islam!!!

- BANG AJI

sumber : http://msomelayu.blogspot.com/

No comments: