NUFFNANG

Sunday 26 April 2009

Edisi Pagi : Anak Nik Aziz diserang geng Erdogan dalam PAS

Edisi Pagi : Anak Nik Aziz diserang geng Erdogan dalam PAS



Pagi ini saya tertarik menyentuh isu Erdogan dan juga anak Nik Aziz iaitu Nik Abduh. Selepas tampil dengan posting panas bertajuk kerja kerja bodoh dalam PAS ( nak baca ? klik sini ), maka beberapa blog telah menghentam beliau dengan teruk sekali.

Antaranya blog Malaysiawave yang terkenal sangat pro kepada Anwar dan jelas penganut anwarisme di kalangan ahli PAS. Blogger yang terkenal dengan gelaran Tulang Besi dan ada orang meneka ia blog tulisan Zaharuddin dan saya tidak mengia atau menafikannya.. Cuma saya nak tambah gelaran tulang besi kena lengkapkan dengan urat dawai ;)

Blog yang saya lihat turut menyokong Tulang Besi ialah PerakExpress yang barangkali anak buah Nizar, salah seorang geng Erdogan penganut Anwarisme (mungkinkah Karpalisme juga ? ) Selain itu blog Marhaen juga turut menyokong Tulang Besi dengan menyiarkan kembali artikel tersebut di sini http://www.marhaen.info

Posting beliau menghentam dan menghina anak Nik Aziz jelas dengan tajuk : Nik Abduh tak faham penerangan ayahandanya.

Selain itu Penarik Beca turut dengan sinis mengulas isu tersebut walau turut berhati hati agar tidak dipandang sini oleh team Ulama di sini http://penarikbeca.blogspot.com/2009/04/ayat-puteri-gunung-ledang-tok-guru-nik.html

Saya melihat isu yang diutarakan Nik Abduh adalah realiti yang berlaku serta suara akar umbi yang jelas sudah nampak dengan jelas peranan geng Erdogan yang disifatkan pembantu yang telah sesat seperti mana yang disebut dalam artikel Nik Abduh itu.

Bahkan jelas artikel tersebut ditujukan kepada ahli yang berasal bukan dari PAS dan menjadi orang besar dalam PAS hingga membentuk team Erdogan yang disokong oleh beberapa orang PAS untuk naik lebih tinggi dalam hieraki parti.

Lihat komen terakhir sebagai bukti :

Masihkah anda mahu hanyut dalam dunia politik yang kotor hatta dalam PAS? Jika begitu, sayalah musuh anda!


Yang jelas, beberapa blog rasmi dan peribadi penyokong PAS telah menyiarkan artikel panas Nik Abduh seperti :










Jika anda teliti satu persatu link di atas ( yang sebenarnya banyak lagi blog yang menyalin artikel tersebut ) maka anda dapat melihat segenap lapisan dalam PAS sangat meluat dengan proksi Anwar bergelar Erdogan itu. Bahkan blog yang menyiarkan artikel Nik Abduh lebih ramai dari blog yang menyiarkan tulisan Tulang Besi.

Mereka yang pro Ulama, merasa sangat gembira dengan komen pedas berapi Nik Abduh dan menyokongnya dengan menyiarkan kembali tulisan tersebut di blog blog mereka samada peribadi, atau blog rasmi parti.

Sebab itu mereka yang pro Erdogan telah melenting dengan kritikan pedas tersebut dan bacalah komen blog Malaysiawave tulisan Tulang Besi di atas menghentam anak Tok Guru Nik Aziz Nik Mat yang sangat disanjung oleh ahli ahli PAS.

Kata Tulang Besi : Nik Abduh tak faham penerangan ayahandanya !


Habis jika anak sendiri tak faham siapa lagi ? Husam lebih faham ka ?


Orang pasti tanya saya, kenapa panglima sibuk2 ulas pasal PAS ni ?

Sebab saya takut parti yang memiliki keahlian orang sebangsa dan seagama dengan saya ini, akan hancur kerana proksi Anwar di dalam PAS yang tidak lagi tulen niat mereka membela agama kerana sudah terpesona dengan janji janji dunia melebihi akhirat. Dan mereka inilah yang akan bawa Islam Liberal hingga persoalan agama makin bercelaru termasuk membenarkan kalimah Allah untuk non Muslim demi mendapat sokongan politik bangsa lain..

Itu saja alasan saya.

PAS sepatutnya menjadi KAWAN bukan LAWAN kepada UMNO dan golongan Erdogan adalah mereka yang meLAWAN kepada usaha berKAWAN segelintir pemimpin PAS dengan UMNO !!!!

Usaha mereka yang mahukan perpecahan umat Islam ini pasti akan ditentang BPN kerana kita mahu semua umat Islam bersatu tidak kira di mana jua tempat mereka berada...

Takbir !!!!!!!!!!!!!!!! Allahu Akbar.....

sumber : penembak-tepat.blogspot.com

No comments: