NUFFNANG

Saturday 7 March 2015

[PANASS BERAPI!! ZAHID HAMIDI DAN PENGARAH PENJARA SG BULOH SILA LETAK JAWATAN ~ TIDAK AMANAH DALAM MENJALANKAN TUGAS DAN TANGGUNGJAWAB! ] ... Tolonglah HENTIKAN Layanan Istimewa Anwar Di Penjara Sungai Buloh

[PANASS BERAPI!!ZAHID HAMIDI DAN PENGARAH PENJARA SG BULOH SILA LETAK JAWATAN ~ TIDAK AMANAH DALAM MENJALANKAN TUGAS DAN TANGGUNGJAWAB! ] ... Tolonglah HENTIKAN Layanan Istimewa Anwar Di Penjara Sungai Buloh

Manusia istimewa....!

Semakin menjadi-jadi nampaknya dan semakin banyak lemak Bapak Peliwat Negara yang hampir sebulan menjadi permastatutin Penjara Sungai Buloh.

Beberapa hari yang lepas bukan main lagi melambung-lambung pujian oleh laman sosial memuji pihak Penjara Sungai Buloh kerana membuat keputusan menolak permohonan kurang siuman famili Anwar dan pimpinan PKR yang mahukan KETUM mereka menghadiri sidang Dewan Rakyat di Parlimen dan minum teh dengan DYMM Yang Dipertuan Agong.

Sebenarnya keputusan pihak Penjara Sungai Buloh itu bukanlah satu isu besar yang layak mendapat pujian... Sudah pasti pihak Penjara Sungai Buloh tak akan berani buat keputusan gila membenarkan permintaan pimpinan PKR dan famili Anwar dipenuhi. Ini adalah kerana natijah daripada keputusan itu dapat disaksikan oleh secara umum ianya berlaku, terang dan jelas!

Apa yang sebenarnya membimbangkan kita adalah jika ada perkara yang berlaku tetapi TAK dapat disaksikan oleh umum.... Sebagai contoh layanan ISITIMEWA untuk Anwar dalam penjara. Itu lebih bahaya.

Menurut apa yang didedahkan oleh salah seorang sahabat Blogger, Blog House PK menceritakan mengenai beberapa layanan istimewa yang sedang dinikmati oleh Anwar dalam penjara.

Diantara layanan istimewa untuk Anwar;
  1. Sejak Anwar Ibrahim dipenjara 10 Feb 2015, familinya telah beberapa kali melawatn beliau
  2. Diberitakan hampir setiap hari Anwar boleh mengadakan perjumpaan dengan peguamnya di penjara, dan ketika pertemuan beliau dibenarkan bebas bersama peguamnya tanpa kawalan pihak penjara
  3. Anwar diberi kebebasan menggunakan telefon bimbit
  4. Anwar diberi kebebasan untuk memesan makanan dari luar penjara
Kesemua pendedahan mengenai kesitimewaan Anwar anda boleh lihat di Blog House PK, sila klik di SINI.


Pelik...? Jika kita ingat semula sewaktu hukuman hendak dijatuhkan Anwar telah membuat permintaan untuk dihantar ke Penjara Sungai Buloh dan bukannya Penjara Kajang.... Mungkin sekarang kita boleh meneka apakah sebabnya  dia mahukan Sungai Buloh!

Sekiranya ini benar benar berlaku, diharapkan agar Menteri KDN siasat dan pastikan tidak ada berlaku sebarang Double Standard untuk mana mana banduan  yang sedang menjalani hukuman.

No comments: