NUFFNANG

Friday 4 April 2014

PANASSS !!! Dari Parlimen: VIDEO: PERDEBATAN ISU HUDUD DI DEWAN RAKYAT : Sokongan Penuh Dari Ahli Parlimen UMNO

Dari Parlimen: VIDEO: PERDEBATAN ISU HUDUD DI DEWAN RAKYAT : Sokongan Penuh Dari Ahli Parlimen UMNO

Oleh rmf
Sokongan Penuh telah diberikan kepada PAS dan Negeri Kelantan oleh Ahli Ahli Parlimen UMNo didalam Usul Perdebatan Mengenai perlaksanaan Hudud di Kelantan. Menteri di Jabatan Perdana Menteri Datuk Seri Jamil Khir Baharom menegaskan sekiranya kerajaan negeri Kelantan sudah bersedia melaksanakan  hukum Hudud, kerajaan Pusat turut  bersedia bersama-sama. ( Apakah ada lagi Fitnah yang dilemparkan kepada UMNO selepas ini – rmf )
hudud14“Terpulang kepada ahli-ahli Yang Berhormat untuk membawa usul persendirian bagi membentang Rang Unang-Undang daripada ahli yang bukan ahli kerajaan di Dewan Rakyat,” katanya ketika menggulung perbahasan titah Agong di Parlimen, Khamis.
Menjawab soalan ahli parlimen PAS Pasir Mas Nik Abdul Nik Abdul Aziz mengenai reaksi kerajaan Pusat terhadap Enakmen Jenayah Syariah di negeri Kelantan, Jamil Khir menegaskan, ahli-ahli Yang Berhormat dari Barisan Nasional atau UMNO telah memberi sokongan kepada enakmen itu Dewan Undangan Negeri.
Ikuti video perbebatan atau perbahasan mengenai hukum Hudud antara Jamil Khir dengan beberapa ahli parlimen BN dan pembangkang di Dewan Rakyat. –bnbbc.my

source : rmf7

No comments: