NUFFNANG

Monday 29 August 2011

MAT SABU PENGGANAS DAN PENGKHIANAT ?


MAT SABU PENGGANAS DAN PENGKHIANAT

" Ada 6,000 pegawai dan anggota polis dibunuh oleh komunis, tak kan mereka sanggup gadai nyawa jika bukan mahu mempertahankan negara tetapi malang sekali pengobanan mereka diperlekeh oleh seorang pengkhianat seperti Mat Sabu". Inilah kenyataan Bekas Ketua Polis negara, Tan Sri Musa Hasan ketika mengulas ceramah mat Sabu di Tasek Gelogor, Pulau Pinang pada 21 Ogos lalu.

Bagi saya memang wajar bekas Ketua Polis Negara ini melabelkan Mat Sabu sebagai pengganas dan pengkhianat negara. sedarkah Mat Sabu bahawa komunis telah melakukan kezaliman bukan sahaja di Tanah melayu tetapi rangkaian pejuang-pejuang mereka juga telah melakukan pembunuhan beramai-ramai umat Islam di kemboja sepanjang pemerintahan Rejim Polpot..pada ketika itu umat islam dari kalangan bangsa cham dianggarkan berjumlah hampir 750 ribu orang..hampir 500 ribu/setengah juta orang cham Islam yg telah dibunuh oleh komunis..hari ini umat Islam Cham cuma tinggal tak sampai 250 ribu orang sahaja.

Bayangkan kalau komunis yg mengganas di tanah melayu pada ketika peristiwa serangan Bukit kepong pada tahun 1950 dahulu berjaya menawan semua balis polis di seluruh negara..? dah tentu komunis akan memerintah Tanah melayu dan negara kita hingga kini diperintah oleh komunis..bayangkan apa yg berlaku pada akidah umat Melayu yang beragama Islam jika diperintah oleh komunis..dah tentu sama macamana nasib umat Islam di Kemboja hari ini..mungkin Mat Sabu tak lagi beragama islam pada masa ini..ataupun nama Mat Sabu ditukar kepada nama bukan Islam...tak tergambar ke di fikiran Mat Sabu..saya sarankan supaya mat Sabu pergi melihat kesan-kesan kezaliman komunis di Kemboja...pergi lihat apa terjadi pada masayrakat Islam Cham di sana kesan daripada kekejaman Rejim komunis Polpot..

Mat Sabu dalam ceramahnya juga dikatakan bahawa mempertikaikan Dato' Onn bin Jaafar serta TUnku Abdul Rahman sebagai bukan pejuang kemerdekaan kerana menjadi pegawai British...sedarkah Mat Sabu bahawa nabi Allah Musa A.S dibesarkan di Istana Firaun dan menjadi anak angkat Firaun pulak..! Adakah nabi Musa tidak layak untuk diangkat oleh Allah s.w.t sbagai nabi dan rasul kerana dibesarkan oleh Firaun dan diberi makan oleh Firaun dari kecil hingga dewasa..? Mungkin Mat Sabu terlupa tentang satu fakta mengenai komunis iaiu Parti Komunis malaya (PKM).

PKM adalah asalnya satu force ataupun pasukan yang ditubuhkan oleh British untuk menentang Jepun sewaktu pemerintahan Jepun di tanah Melayu..Pada masa itu PKM dinamakan " Malayan People Anti Japaness Army" (MPAJA).. pihak British telah membekalkan senjata kepada MPAJA ini untuk menentang Jepun. Kemudian apabila Jepun menyerah kalah, maka MPAJA ini yang kebanyakannya berfahaman komunis telah membawa lari senjata yg dibekalkan oleh British dan mereka telah mengambilalih pemerintahan Tanah melayu selama dua minggu sebelum British kembali semula ke Tanah melayu..mereka ini dimenggelarkan dirinya sebagai "Bintang Tiga"...Ini bermakna bahawa komunispun pada asalnya ditubuhkan oleh British dan makan gaji dengan british untuk menentang Jepun..

Habis tu kenapa Mat Sabu membela komunis dan mendakwa komunis ni sebagai pejuang kemerdekaan, dan menafikan sumbangan Tunku Abd. rahman dan dato' Onn Jaafar.? Kalau alasannya bahwa kedua tokoh UMNO ni pegawai British dan makan gaji dengan British, maka bagaimana pula dengan PKM yang dahulunya MPAJA yg terang-terangan sebagai pejuang barisan hadapan British untuk menentang Jepun..? Nampak sangat mat Sabu ni tak faham fakta sejarah...

Saya amat setuju dengan kenyataan Bekas Ketua Polis Negara, tan Sri Musa hasan kepada akhbar Utusan pada 28 Ogos (semalam) yang menggesa PDRM supaya memantau tindak tanduk Timbalan Presiden PAS itu dan mengambil tindakan tegas terhadap mat Sabu termasuk dikenakan ISA kerana kenyataan Mat Sabu itu menunjukkan kecenderungan menjadi pengganas..dan juga menyokong kegiatan pengganas komunis..

Semalam (28 Ogos) Mat Sabu buat kenyataan balas dengan mengatakan bahawa beliau tak ingat dan lupa apa yang diperkatakannya dalam ceramah beliau pada 21 Ogos lalu di Tasek Gelugur tentang perkara ini..beliau kata nak tengok video rakaman itu dulu...hairan juga mat Sabu ni...bila dia tersepit maka sanggup pula mengaku tak ingat dan lupa..rupa-rupanya mat Sabu ni jenis manusia yg pelupa rupanya..seperkara lagi, lupakah Mat Sabu bahawa Tuan Guru Hadi Awang, residen PAS pernah menolak rakaman Video sebagai bahan bukti seperti kes video DSAI dengan perempuan pelacur Cina tempohari..Video ini hanya kotak besi yg tak boleh berbuat apa-apa..Macamana pula Mat Sabu boleh meenrima pulak rakaman video sebagai bahan bukti tentang kesahihan ucapannya itu..kenapa Mat Sabu tak merujuk kepada orang-orang ataupun sekurang-kurangnya 4 orang saksi yang hadir mendengar ceramahnya itu..! Satu lagi menunjukkan Mat Sabu semakin keliru dengan perkara ini...

Saya serahkan kepada anda sekelian untuk menilai siapa sebenarnya Mat Sabu..! 

source : abu nawas

No comments: