NUFFNANG

Saturday 30 April 2011

Tindakkan Kurang Bijak Ketua AMK di Masjid BB Sentul !! / PANAS ! VIDEO 'GEMPAR' - Anwar Ibrahim Mengaku Mahu Bersumpah vs Eskay Mengaku Mahu Bersumpah !!

Tindakkan Kurang Bijak Ketua AMK di Masjid BB Sentul !!

KUALA LUMPUR:

Suasana kecoh menyelebungi majlis angkat sumpah lakmatsalah seorang trio 'Datuk T', Datuk Shazryl Eskay Abdullah yang dijadual diadakan di Masjid Amru Al-As, Bandar Baru Sentul di sini, Jumaat.

Suasana menjadi tidak terkawal sekitar pukul 2.10 petang apabila jemaah dan penyokong Parti Keadilan Rakyat (PKR) masuk ke ruang solat utama di hadapan mimbar masjid dengan laungan takbir sambil dipercayai bagi menghalang majlis angkat sumpah diadakan.

Bagaimanapun Shazryl Eskay yang pada mulanya dijadual turut sama menunaikan solat Jumaat di masjid berkenaan masih belum hadir ketika berita ini ditulis.

Kekecohan seterusnya berlaku apabila Ketua Angkatan Muda Keadilan (AMK), Shamsul Iskandar Mohd Akin masuk ke ruang solat ditengah-tengah kekecohan berkenaan.

Shamsul Iskandar kemudiannya dijulang oleh penyokong PKR sambil menunjukkan buku 'Qazaf' - hukum Islam.

Ketegangan terus berlaku apabila penyokong yang dipercayai di pihak Shazryl Eskay bertindak mengganggu ceramah ringkas Shamsul Iskandar.

Penyokong PKR kemudiannya menunaikan solat sunat hajat. - mstaronline
EDYES wrote:
Aku tak paham apa yang ketua AMK cuba buat? Adakah Shamsul Iskandar cuba untuk menjadi hero??
Kenapa harus buat kecoh dalam masjid sedangkan si sesumpah belum kelihatan lagi? Sepatutnya dari semalam AMK melalui ketuanya yang lauyar itu harus desak para mufti, JAKIM, dan menteri berkaitan supaya keluar kenyataan mengenai keperluan sumpah laknat Eskay. Atau sekurang-kurangnya mengarahkan jawatankuasa Masjid bertindak mengikut hukum agama. Bukan dengan menjadi samseng dalam tempat ibadah !!
Aku tak setuju dengan apa yang dilakukan oleh ketua AMK! Nampak seolah-olah kita semua takut Eskay bersumpah laknat sedangkan selama ini banyak sudah sumpah laknat dilakukan dan menjadikan rakyat ramai yang tidak percaya dengan sumpah cara sebegini - Sumpah yang tidak mengikut hukum syarak!
Daripada ramai rakyat yang langsung tak percaya apa yang cuba dilakukan oleh Trio jahanam, termasuklah yang terbaru berupa sebuah sumpah laknat, kini apa yang dilakukan oleh Shamsul Iskandar di atas kapasiti ketua AMK telah menyebabkan rakyat buntu dan suspen - Apa yang ditakuti sangat oleh PKR sehingga sanggup menjadi samseng masjid untuk menghalang sumpah Eskay?
Aku harap dengan tindakkan yang ternyata sangat tidak cerdik ini, Shamsul Iskandar disaran agar melepaskan jawatan Ketua AMK yang disandang hampir 5 tahun ini. Lebih baik Shamsul tumpu kepada negeri Melaka dan serahkan jawatan itu kepada yang lebih berkelayakan dan punya idea politik baru berasaskan nilai !
Undurlah Shamsul, tindakkan tidak cerdik ini tidak harus berlaku jika AMK dipimpin dengan bijak.

source : EDYESDOTCOM 



PANAS ! VIDEO 'GEMPAR' - Anwar Ibrahim Mengaku Mahu Bersumpah vs Eskay Mengaku Mahu Bersumpah !!


Artikel kali ini sangat ringkas.

Kita ada 2 orang yang pernah mengaku di depan khalayak ramai bahawa mereka berani bersumpah muhabalah untuk membersihkan nama masing-masing.

Orang pertama ialah Datuk Eskay.

Video di bawah menunjukkan bahawa beliau berani bersumpah untuk menegakkan kebenaran :- 




Video: Eskay mengaku berani bersumpah di depan khalayak ramai.


Finale : Seperti yang anda sekalian tahu, Datuk Eskay telah mengotakannya dengan bersumpah muhabalah. Lihat video di bawah :-



Video : Eskay bersumpah muhabalah



Orang kedua ialah Anwar Ibrahim.


Jangan lupa bahawa beliau pernah mengatakan bahawa beliau berani bersumpah untuk menegakkan kebenaran di depan khalayak ramai. Dalam masa yang sama, Anwar brahim turut mengaitkan beberapa nama seperti Hj Haron Din.

Lihat video 'classic' di bawah :-




Finale : Anwar menjadi seorang pengecut dan tidak mengotakannya.

source : M.i.M


jawapan saya untuk komen saudara (ataupun saudari?...kenapa takut hendak beri nama..nama samaran pun sudah memadai))



Klip Video Anwar, Aku Nak Share Dengan Korang Semua.


Aku tak tau sapa yang buat klip video ni, kepada orang buat tu terima kasih aku ucapkan, dalam klip video ni, di tunjukan macam mana anwar berpusing-pusing mencarai jawapan untuk mengelakan diri dia dari bersumpah muhabalah.

Dalam klip video ni juga, ada ulasan dari ustaz asri mengenai sumpah muhabalah dan hukum hudud yang kerap di mainkan oleh pas, aku tak pasti la korang dah tengok ke belum video ni, tapi bagus untuk kita tengok macam mana gelabahnya anwar bila orang suruh dia bersumpah kalau betul dia tak liwat saiful.

2 comments:

Anonymous said...

Salam...BIJAK KE TAK BIJAK KER itu persoalan lain...tetapi adakah betul perbuatan 'SUMPAH LAKNAT' masih dilakukan meskipun telah diberi tazkirah pendek oleh DA'I sebelum SUMPAH itu dilaksanakan.
Rujukan DA'I tersebut terang lagi nyata dengan NAS2 dari AL QURAN...
Apakah tuan punya BLOG masih ingin meneruskan lagi persoalan Video SEKS ini setelah menyaksikan penerangan yang telah diperjelaskan oleh DA'I tersebut.
Apakah dengan sedikit kesenangan DUNIA Tuan punya Blog ini mahukan AZAB yang maha DASHYAT DI AKHIRAT KELAK? Saya harap dengan sedikit nasihat ini berundur lah dari menambah fitnah yg merugikan Tuan sendiri..BIAR MEREKA KAYA sebabnya kekayaan itu akan menambahkan persoalan2 yg balak dijawab diakhirat nanti..
Terima Kasih...

KZSO said...

Buat saudara (atau adakah saudari? kenapa takut memberi nama walaupin nama samaran?),

Jawapan saya kepada komen saudara/saudari:

Klip Video Anwar, Aku Nak Share Dengan Korang Semua.

Aku tak tau sapa yang buat klip video ni, kepada orang buat tu terima kasih aku ucapkan, dalam klip video ni, di tunjukan macam mana anwar berpusing-pusing mencarai jawapan untuk mengelakan diri dia dari bersumpah muhabalah.


Dalam klip video ni juga, ada ulasan dari ustaz asri mengenai sumpah muhabalah dan hukum hudud yang kerap di mainkan oleh pas, aku tak pasti la korang dah tengok ke belum video ni, tapi bagus untuk kita tengok macam mana gelabahnya anwar bila orang suruh dia bersumpah kalau betul dia tak liwat saiful.

click link ini : http://darulehsantoday.blogspot.com/2011/04/klip-video-anwar-aku-nak-share-dengan.html

Posted by det

source : darul ehsan today