NUFFNANG

Friday 15 April 2011

RPK says Pakatan disunited, Anwar incapable to lead / RPK : "Anwar tiada kredibiliti" / Video Raja Petra londehkan pembohongan 16 Sept & shadow kabinet Pakatan ! / Polis kenal pasti identiti lelaki dalam video seks /


RPK says Pakatan disunited, Anwar incapable to lead

April 14, 2011
KUALA LUMPUR, April 14 — Pakatan Rakyat (PR) remains disunited as a coalition due to differing ideologies between its three parties as well as having an incapable leader, Raja Petra Kamarudin said in an interview aired by TV3 tonight.
The once-villified blogger said that PR’s inability to operate together in Selangor, coupled with Datuk Seri Anwar Ibrahim’s infamous September 16 failed takeover of the federal government had resulted in voters losing faith in the opposition.
Raja Petra (picture), who operates the Malaysia Today news portal accused Anwar of having failed to fulfil the “empty promises” proposed during the 2008 general elections.
“So if as the opposition we cannot prove our worth, how then do the voters expect to believe that the opposition can form the government, because being the opposition is easier, when we are the opposition we oppose we do not have to implement.
“But when we are the government, we need to implement what we have criticised when we were the opposition..that is not easy,” Raja Petra said in the second part of an exclusive interview by pro-government news channel TV3.
PR is a made up of PKR, DAP and PAS and was formed shortly after the last general elections in 2008.
“But if you fail as the opposition party, of course people will not be confident of you to form a government.
“Many people have told me that they are disillusioned...they have lost faith in the opposition,” he said.
The blogger cited the failed PR takeover bid in September 16 2008 and PR’s failure to form a shadow Cabinet as contributing factors to the loss of public faith and support in the opposition.
“And because of the September 16 issue where many people believed in Anwar’s promises including me, at the time I was under arrest via the Internal Security Act (ISA) in Kamunting.
“Anwar came to see me in court...he told me not to worry as “you will be out soon because we will form the September 16 government,” said Raja Petra.
The former editor of Suara Keadilan accused Anwar of denying party members the right to voice concerns, saying that anyone found criticising party leaders would face disciplinary action.
Raja Petra also said that the clearest example of PR’s inefficiency to govern together as a stable government was the handling of the beer ban issue in Selangor back in 2009.
“In Selangor Datuk Hasan Ali comes out with a statement that differs from the state government’s policy..Hasan Ali says its PAS’s policy, but PAS says its a private view..even in PAS they cannot agree.
“One says can, one says cannot..people are confused..what is the policy? Anwar is supposed to be economic advisor, has he ever come out with a statement saying that this is the policy? He keeps quiet while those below fight.
“This is not an example of good leadership..a leader knows how to control his soldiers,” said Raja Petra.

Anwar tiada kredibiliti
Oleh Zanariah Abd Mutalib
zanariah@bharian.com.my
2011/04/15

pix_gal0
Raja Petra persoal kemampuan Ketua Pembangkang 

KUCHING: Pengendali blog Malaysia Today, Raja Petra Kamarudin yang suatu ketika dulu rakan karib dan penyokong kuat Datuk Seri Anwar Ibrahim berkata, Ketua Pembangkang itu sudah kehilangan kredibiliti sebagai pemimpin serta tidak dihormati dalam pakatan pembangkang.

Beliau juga mempersoalkan kemampuan Penasihat Parti Keadilan Rakyat (PKR) itu untuk memimpin negara kerana sering menabur janji kosong serta gagal menangani krisis dalaman pakatan pembangkang yang tidak berkesudahan, di samping menghadapi pelbagai masalah peribadi.
“Anwar gagal menjaga parti komponen (pakatan) dan menjaga pemimpin. Alasan yang diberi, kita (sebagai pembangkang) bagi kebebasan bersuara, tapi itu pun tak betul sebab apabila sesiapa mengkritik pemimpin, dia ambil tindakan terhadap mereka... kebebasan tidak diberi,” katanya. 

Mendedahkan perkara itu dalam bahagian kedua temu bual dengan TV3 yang disiarkan malam tadi, Raja Petra yang pernah dilantik oleh Anwar sebagai pengarang akhbar PKR berkata, pakatan pembangkang termasuk PKR, PAS dan DAP tidak boleh bersatu kerana berlainan ideologi. 

“Perkara itu dapat dilihat melalui perselisihan faham antara tiga parti berkenaan di Selangor yang begitu ketara. Hassan Ali (Ahli Exco Selangor) keluar kenyataan yang berbeza daripada dasar kerajaan negeri dan mengatakan ia dasar PAS. 

“PAS kata bukan... itu pandangan peribadi... bukan dasar parti. Jadi, dalam PAS pun, mereka tak bersatu. DAP pula mengatakan tak boleh... jadi kecoh. Kita ambil isu bir (arak). Orang sudah keliru, boleh ke tak boleh? Yang ini kata boleh... yang ini kata tak boleh. Yang ini kata rampas... yang ini kata serah balik, tak boleh rampas. 
“What is the policy (Apakah dasarnya)... Anwar sepatutnya jadi economic adviser (penasihat ekonomi) kerajaan Selangor. Ada pernah Anwar keluar kenyataan dan berkata, this is the policy (inilah dasarnya). Tapi Anwar diam, sementara di bawah... (pemimpin) bergaduh. 

“Itu bukan satu contoh kepemimpinan yang baik. A leader knows how to control his soldiers (ketua tahu bagaimana untuk mengawal tenteranya),” katanya. 

Raja Petra juga berkata, selepas tiga tahun berkuasa di negeri yang dimenangi, rakyat boleh menilai prestasi pembangkang dan tidak lagi yakin, terutama selepas kegagalan menubuhkan kerajaan Persekutuan pada 16 September 2008 seperti yang dijanjikan Anwar. 

“Ketika itu, saya di bawah tahanan ISA (Akta Keselamatan Dalam Negeri) di Kamunting. Anwar ada berjumpa saya di mahkamah dan beliau bagi tahu jangan susah. Tak lama lagi awak akan keluar sebab kita akan bentuk kerajaan pada 16 September,” katanya. 

Beliau juga berkata, pakatan pembangkang sebenarnya memang tidak bersatu kerana sehingga kini gagal membentuk Kabinet bayangan yang sepatutnya diumumkan untuk makluman rakyat. 

Katanya, Anwar sebaliknya mendakwa Kabinet bayangan tidak perlu, sebaliknya terus gagal memainkan peranan sebagai pembangkang kecuali lebih banyak mengkritik. 

“Istilah shadow cabinet (Kabinet bayangan) ialah seorang ahli pembangkang menjadi shadow (bayangan) kepada seorang ahli Kabinet. Tak semestinya shadow cabinet ialah Kabinet yang bersedia untuk memerintah. Tapi, sekiranya shadow cabinet pun tak mampu tubuh, macam mana nak memerintah,” katanya. 


source : bharian


Video Raja Petra londehkan pembohongan 16 Sept & shadow kabinet Pakatan !



Siri kedua pendedahan RPK di Buletin Utama TV3 semalam melondehkan lagi satu persatu penipuan oleh Raja Pembohong bernama Anwar Ibrahim .  Kali ini beliau bongkarkan bagaimana kisah kecingan terang-terang Anwar kepada seluruh dunia tentang 16 Sept , beliau akan ambil alih kerajaan dan jadi Perdana Menteri .

Selain itu , RPK juga mengulas persoalan mengapa pembangkang tidak berani bentangkan lagi Kabinet Bayangan ( shadow cabinet ) Pakatan Rakyat .

Memang panas la kali puak2 najis Pakatan ini dengan pendedahan RPK .. haha




Polis kenal pasti identiti lelaki dalam video seks

Akhirnya penantian pelbagai pihak terjawab pada Khamis selepas Ketua Polis Negara Tan Sri Ismail Omar berkata polis sudah mempunyai cukup bukti untuk mengenal pasti identiti lelaki di dalam video seks yang heboh diperkatakan itu. 

Bagaimanapun siasatan terhadap skandal yang dikaitkan dengan Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim dijangka selesai minggu depan.
 

Ditanya samada perempuan dalam video tersebut dapat dikesan dan disoal-siasat, kata Ismail, "Polis berjaya menemubual semua yang terlibat dalam video seks tersebut,".
Bagaimanapun, polis belum menamakan individu yang sudah dikenal pasti itu.

"Sebelum ini pihak pakar telah sahkan video itu tulen dan kini berasaskan bukti dan fakta yang diperolehi, kita punya asas untuk mengenal identiti.

"Bagaimanapun kita tidak boleh umumkan hasil siasatan sekarang kerana siasatan masih berjalan dan setelah siap nanti, kertas siasatan akan dimajukan kepada Pejabat Peguam Negara untuk tindakan susulan," katanya.

Ketika ditanya lokasi video seks itu dirakamkan, sama ada di dalam negara atau luar negara, beliau menjawab,"yang penting kesahihan video itu tulen bukan video yang ditindan atau ditiru...itu jadi pokok siasatan."

Beliau berkata tindakan hanya akan diambil terhadap perakam video terbabit setelah bukti yang dikumpul mencukupi dan dapat mengaitkan kesalahan mereka mengikut peruntukan undang-undang.

Mengenai jam tangan Omega pula, Ismail berkata polis juga masih menunggu laporan rasmi dari syarikat pengedar jam tangan tersebut bagi mengesahkan siapa pemiliknya berdasarkan kad pendaftaran jam itu.
Pada 21 Mac lalu, negara dikejutkan dengan pendedahan video seks oleh 'Datuk T' yang kemudiannya diketahui sebagai Tan Sri Rahim Tambhy Chik, Datuk Esykay Shazaly Abdullah dan Datuk Shuib Lazim.
Pendedahan itu bermula dengan beberapa editor kanan akhbar dipanggil untuk menonton tayangan video berdurasi 22 minit itu.
Berikuta itu, Anwar Ibrahim membuat laporan polis mendakwa satu tayangan video lucah telah dilakukan di tempat awam iaitu di hotel Carcosa Sri Negara.
Polis pada 1 April lalu polis mengesahkan rakaman video seks itu tulen hasil penelitian oleh pakar tempatan yang melakukan pemeriksaan terhadap video berkenaan

source :agendadaily

kzso : sapalaaa agaknyer jejaka idaman satu Malaya tu yeeeer?




No comments: