NUFFNANG

Monday 25 April 2011

Sodomy II: Anwar is 'Male Y', prosecution submits / ‘Lelaki Y’ ialah Anwar Ibrahim / / Sah Lelaki Y = Anwar Ibrahim...!! O-me-ga!/ Anwar perlu bela diri?

Sodomy II: Anwar is 'Male Y', prosecution submits

By LISA GOH

Solicitor-General II Datuk Mohd Yusof Zainal Abiden, in his submissions, told the court that Anwar was the unidentified person called 'Male Y', as his DNA matched that of 'Male Y', whose semen was found in complainant Mohd Saiful Bukhari Azlan's anus.
Anwar's DNA was taken from a Good Morning towel, a white toothbrush and a water bottle, acquired from his lock-up cell at the police headquarters here in July 2008.
"This confirms that the unknown contributor 'Male Y' is Datuk Seri Anwar," Mohd Yusof told the court.
source : thestar

‘Lelaki Y’ ialah Anwar Ibrahim




Ingat lagi bagaimana Datuk Seri Anwar Ibrahim sangat liat nak beri sampel DNA beliau kepada mahkamah bicara kes liwat hingga jadi isu yang heboh.
Ramai yang mempersoalkan mengapa beliau takut sangat nak bagi sampel DNA itu.
Akhirnya mahkamah putuskan tiga bahan bukti yang diperolehi dari sel Anwar ditahan pada malam 16 Julai 2008 yakni botol air mineral,berus gigi dan tuala good morning diterima untuk ujian berkenaan.

Perbicaraan kes liwat yang disambung Isnin  di Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur masuk ke babak yang menarik .Khabar yang ditunggu-tunggu terjawab.

Ini bila Peguam Cara Negara II, Datuk Mohd. Yusof Zainal Abiden memberitahu mahkamah bahawa semua ujian DNA yang dibuat oleh dua ahli kimia keatas sampel air mani dalam dubur Saiful Bukhari Azlan dengan tiga barang itu sahkah LELAKI Y itu ialah Anwar.
Katanya Anwar merupakan satu-satunya tahanan dalam sel itu ketika tia barangan berkenaan diambil.
Beliau menegaskan hakikat ini mengesahkan penyumbang tidak dikenali ‘lelaki Y’ itu ialah Anwar.Maka ini menunjukkan ada kes prima facie.
Menurut Yusof ujian yang dijalankan tidak boleh diragui.
Beliau juga mengemukakan laporan dari dua ahli kimia bebas mengenai hal berkenaan.- 
LAPORAN LANJUT AKAN MENYUSUL 25/4/2011 - OLEH NOOR HASILAH ISMAIL
source : agendadaily

Sah Lelaki Y = Anwar Ibrahim...!! O-me-ga!


SMS alert Utusan : 
"RM0.UM.25/4: Peguam Cara Negara II Mohd. Yusof Zainal Abiden dalam hujahnya kaitkan semua ujian DNA 2 ahli kimia & sahkan Lelaki Y ialah Anwar Ibrahim"
Habis kau Nuar. Peguam negara sahkan DNA "Lelaki Y" yang ditemui pada dubur Saiful Bukhari adalah milik Anwar Ibrahim. Ia hasil kajian dua pakar kimia dan dua-duanya sahkan DNA Lelaki Y sepadan dengan DNA Anwar. O-Me-Ga!

Sebelum itu peguam kesayangan Anwar, Karpal Singh persoal kenapa Saiful tidak larikan diri ketika disontot oleh Anwar. Tapi Karpal tak pula tunjukkan alibi bahawa Anwar tiada di tempat kejadian dan tidak meliwat Saiful. Dia cuma kata Saiful tak cakap betul ketika beri keterangan kepada polis dan mahkamah... Hemmm teknikal aspek lagi.

Apa pun aku percaya hakim bakal memanggil Anwar untuk membela diri kerana bukti-bukti yang ada begitu kukuh untuk heret Anwar sebagai peliwat Saiful. Nak tunggu apa lagi usaha Anwar supaya dia dibebaskan atau menampakkan dia tidak bersalah?

Zizah...!! Mana jam Omega aku....!!


source : mesintaipburuk





Anwar perlu bela diri?


Sama ada Hakim Mohd Zabidin Mohd Diah akan memutuskan bahawa Anwar perlu mempertahankan dirinya atas tuduhan Sodomi II, semuanya tergantung kepada hujah balas peguam Anwar-Karpal Singh pada perbicaraan hari ini.

Bulan lalu Anwar menerima tamparan hebat apabila keputusan "Perbicaraan dalam Perbicaraan" berjaya disemak semula oleh pihak pendakwaan, dan barang bukti yang diperoleh daripada lokap di mana Anwar direman dimana sebelumnya tidak diterima sebagai barang bukti mahkamah.

Pada hari ini-pihak pendakwaan akan berhujah bahawa berasaskan bukti-bukti yang dikemukakan di mahkamah, maka Anwar perlu dipanggil untuk membela diri.

Apa Yang Tersirat

Bertahun rakyat Malaysia menunggu bertahun untuk tahu samada Anwar ada enam alibi yang dikatakan ada. Nak tahu di mana Wan Azizah dan Nurul berada ketika itu kerana dua beranak ni sekejap ada bersama dan sekejap mesyuarat.

Kami rasa Anwar tiada alibi dan bukti untuk menunjukkan DNA bukan dia dan dia tidka liwat. Sepanjang presentation bukti terhadapnya, dia dok sebuk tunda dan teknikaliti.

Bamboo river ...

... tunggu aksi sakit belakang untuk tunda. Tapi sakit belakang boleh pergi Sarawak.







No comments: