NUFFNANG

Wednesday 27 May 2015

[DEMI ANWARINAS, DAP...PAS HILANG HALATUJU ASAL] Salahuddin Ayub Guna Strategi Halus Tewaskan Nik Abduh

[DEMI ANWARINAS, DAP...PAS HILANG HALATUJU ASAL] Salahuddin Ayub Guna Strategi Halus Tewaskan Nik Abduh

AIDCNews – 27/5/15 – Naib Presiden PAS, Salahuddin Ayub didakwa telah menggunakan stratagi halus untuk mengekalkan kemenangan Suhaizan Kaiyat sebagai ketua Dewan Pemuda PAS Pusat serta menewaskan pencabarnya, Nik Mohamad Abduh Nik Abdul Aziz.
Taktik pertama, menyebarkan gambar Nik Abduh bersama seorang individu bernama Suwardi Yaacob dan ditutup gambar Salahuddin Ayub.
Setelah, Salahuddin berjaya dibuktikan berada dalam majlis itu didedah pula kenyataan Naib Presiden PAS yang disifatkan mahu memberi imej negatif terhadap Nik Abduh.
“Sejak 2 hari ni Tok tengok Ustaz Nik Abduh diserang dan difitnah dengan begitu dasyat sekali dengan menggunakan gambar beliau dan Suwardi di Program PAS Perlis…Dan yang amat malang lagi apabila berita itu disahkan oleh Naib Presiden PAS Salahudin Ayub melalui jawapan beliau dalam pertanyaan di Whatsapp.
“Sepatutnya Salahudin Ayub menjernihkan keadaan dan memberi pencerahan bukannya dengan memberi jawapan tanpa usul periksa yang hanya akan menyemarakkan lagi api fitnah terhadap Ustaz Nik Abduh tanpa usul periksa oleh ‘JEBON-JEBON WALAUN TULI’,'” kata facebooker pro ulama, Tuc Tok Usin Ceroi.
“Siapa Suwardi hinggakan banyak jebon kelupoq dan tersentap dengan hanya melihat kelibat beliau???? Kamu tanya soalan tu pada jebon, tok gerenti mereka pun akan jawab TAK TAU !!! Mereka ikut saja apa yang bapak jebon arahkan dan tumpang viral sekali fitnah tersebut..!!
“Untuk makluman kamu, ni kisah yang sebenarnya…
“Suwardi ni orang perlis, anak buah Tuan Guru Dr Haron Din, dan Suwardi ni juga adalah kawan Ustaz Nik Abduh dan mereka berkawan lama dah atas sebab dia rapat dengan Tuan Guru Dr Haron Din.
“Puak JEBON WALAUN TULI marah pada Suwardi ni sebab dia rapat juga dengan Hasan Ali dan Ustaz Nasharudin (Mat Isa). Tapi sekarang dia (Suwardi) dah tinggalkan mereka dua orang tu sebab dia bersama dengan Tuan Guru Dr Haron Din.
“Memang Suwardi ni keras lawan puak yang lawan ulamak dalam PAS. Kebetulan Program Konvensyen PAS Perlis, Suwardi ajak Ustaz Nik Abduh, kenal rumah orang tua dia di sana.. Tuan Guru Hasyim Jasin pun rapat dengan dia..!!!
“Jadi kepada JEBON2 WALAUN TULI tolonglah hentikan fitnah yang bangang macam tu dan kepada BAPAK-BAPAK JEBON lain kali gunakanlah saraf yang bersih dan benar untuk meraih sokongan. Pesanan ni tok tujukan khas kepada SALAHUDIN AYUB dan yang seangkatan dengannya..!!!
“Jebon tolong jangan malukan PAS dengan fitnah-fitnah bodoh yang macam tu,”katanya lagi.
Sebelum ini, El Haraki menyifatkan Salahuddin sebagai ‘pembunuh dalam senyap’ apabila menggunakan bahasa halus mahu menukar Presiden PAS, Datuk Seri Abdul Hadi Awang atas nama demokrasi.
“Beliau ada mengatakan bahawa suara akar umbi mahukan Presiden PAS ditukar, jika kita perhatikan jumlah pencalonan yang diterima oleh Tuan Guru Haji Hadi (TGHH) jauh meninggalkan Ustaz Ahmad Awang (UAA) dari segi pencalonannya selaku Presiden PAS.
“Nyata hujah songsang cuba dimainkan oleh Salahudin Ayub untuk mempengaruhi perwakilan supaya memilih UAA sebagai presiden baru. Beliau cuba mengalih perhatian kononnya majoriti ahli PAS seolah-olah hilang kepercayaan kepada TGHH.
“Seandainya beliau mengatakan penukaran Presiden bukan bererti hilang kepercayaan kepada TGHH, maka apakah dengan alasan ahli perlu berfikir positif untuk menukar presiden sudah memadai untuk melenyapkan tanggapan hilang kepercayaan tersebut? Andai kita perlu fikir positif sudah pasti perbandingan diantara kemampuan dan keupayaan TGHH dan UAA wajar dilakukan.
“Jika dilakukan perbandingan sudah semestinya TGHH wajar terus dikekalkan sebagai Presiden jauh meninggalkan UAA. Dari faktor usia TGHH jauh lebih muda dari UAA, dari sudut ilmu TGHH jauh lebih terkehadapan, dari sudut penerimaan global TGHH diterima hingga ke seluruh dunia meninggalkan UAA yang hanya dikenali oleh rakyat Malaysia, dari sudut pengalaman pula nyata TGHH sudah pastinya sarat dengan pengalaman memimpin bukan sahaja PAS malah hingga ke Kesatuan Ulamak Islam dunia meninggalkan UAA yang hanya mentadbir urus didalam Malaysia itupun baru sahaja muncul setelah lama menyepi,”dedah El haraki yang memetik kenyataan Mohd Azuan Nawi dari Kota Bharu, Kelantan.
Salahuddin juga digambarkan melakukan penipuan di sebalik imejnya sebagai ‘Mr Clean’
“Adalah lebih baik Salahudin Ayub menyatakan terus sokongannya kepada UAA supaya perwakilan bertindak bijak untuk menunjukkan pintu keluar kepada Salahudin Ayub dari kerusi jawatan tertinggi. Apa guna kita menyimpan pimpinan yang tidak mempercayai kemampuan Presiden sendiri. Kenapa harus kita bagi undi kepada orang yang cuba menipu ahli dengan bertopengkan karektor sebagai “Mr Clean”.
“Semoga Allah membuka pintu hati Salahudin Ayub kearah kebenaran. Semoga dia diberi hidayah agar dapat melihat perbezaan manakah yang baik dan mana satukah yang buruk.
“Semoga kekalahan Salahudin Ayub dalam merebut jawatan Naib Presiden PAS pada kali ini akan menginsafkan beliau dan mengembalikan beliau ke pangkal jalan,” dedahnya lagi.
source : aidc

No comments: