NUFFNANG

Wednesday 20 May 2015

[AN OPEN LETTER FROM TH DEPOSITOR TO TH BOARD OF DIRECTORS AND NAJIB!] ... GAMBAR EKSKLUSIF: PENCARUM RAYU TH TIDAK JUAL TANAH, KAMU TAK AKAN DIAMPUNI JIKA JUAL!

[AN OPEN LETTER FROM TH DEPOSITOR TO TH BOARD OF DIRECTORS AND NAJIB!] ... GAMBAR EKSKLUSIF: PENCARUM RAYU TH TIDAK JUAL TANAH, KAMU TAK AKAN DIAMPUNI JIKA JUAL!

ASET TH DI TRX, KENAPA NAK JUAL KERJA TANAH SUDAH BERMULA? KEUNTUNGAN SUDAH DALAM TANGAN!
Assalamualaikum Warahmatullahih Wabarakatuh.

Tan Sri-Tan Sri, Dato'-Dato' dan para Ahli Lembaga Pengarah Tabung Haji.

Saya adalah pencarum TH sejak saya berumur 12 tahun. Selama ini saya berdiam diri dalam isu TH kerana saya menganggap isunya hanya mainan orang politik sahaja. Tetapi kini, saya merasakan TH tidak patut mengalah kepada para pengkhianat dan orang yang menyerangnya. 

TH sepatutnya mengukuhkan pendirian mempertahan agenda TH membantu umat Islam dan pencarum TH seperti saya. Sedangkan agenda 'musuh' Islam dan para pengkhianat adalah untuk melihat TH mengalami kerugian!
Tanah TH Ini Sudah Dibangunkan Dengan Pakej Keuntungan Yang Besar Apabila Siap, Kenapa Bodoh-Bodoh Nak Jual?
Saya mendapat tahu, bahawa pakej kerja tanah pertama yang dimulakan pada tahun 2013 hampir siap. 

Pakej infrastruktur seterusnya termasuk pembinaan jalan raya, terowong, struktur bawah tanah dan pemasangan utiliti, kini dalam proses tender. Jadi jika semua proses yang bererti keuntungan sudah dalam tangan dalam bentuk aset-aset ini sedang sukses, kenapa nak jual?

Ramai orang lupa, fasa pertama TRX dijangka siap pada 2018. Bukannya lama lagi pun untuk TH menikmati keuntungan besar! 3 tahun tidak lama, maka Kenapa terburu-buru nak jual sekarang???

Saya juga diberitahu, tanah ini dilengkapi dengan Pelan Induk Devlopment sehingga mudah untuk TH membina menara kediaman yang akan menambah lagi keuntungan.

Daripada kajian saya sendiri, saya mendapati pakej kerja tanah telah dimulakan oleh 1MDB pada tahun 2013. 

Apabila TH membeli tanah itu pada tahun 2015, ia adalah termasuk di dalamnya pakej-pakej yang sangat menguntungkan di bawah. Patutlah berebut-rebut orang nak beli!!! Pakej-pakej itu ialah:-
Kerja Tanah Sudah Dimulakan Pada Tahun 2013, Tabung Haji Membelinya Pada Tahun 2015, Keuntungan Besar Sudah Dalam Tangan Pada Tahun 2018, Kenapa Ada Pengkhianat Dalam TH Suruh Jual? Double Stupid!
1. Tanah 
2. Kerja Tanah 
3. Insfrastruktur 
4. Kereta api laju termasuk ke Singapura (2 rel) 
5. Lebuh raya utama iaitu MEX-SMART-DUKE saling bersambung.
6. Laluan pejalan kaki berbumbung ke Bukitt Bintang dan KLCC.
7. Cukai Insentif Khas oleh Kerajaan
Kerja-Kerja Tanah Ini Bukan Suatu Keuntungan kah? Kamu Di Dalam Board TH Bukalah Minda Buktikan Pembelian Tanah Ini, Sangat Menguntungkan, Jangan Dijual, Pertahankan Untuk Pencarum, Jaga Harta Itu Baik-Baik!!! Saya Tidak Akan Maafkan Kamu Jika Kamu Jual Harta Pencarum Sewenang-Wenangnya!!!
Kesimpulan
Nilai tanah TRX itu telah menikmati nilai tambah yang semakin tinggi. Dengan nilai yang semakin meningkat itu, cuba anda bayangkan nilainya apabila sudah siap dengan bangunan pada tahun 2018!. Bukankah keuntungannya akan berlipatkali ganda!!!

Oleh itu, saya selaku pencarum TH sejak 30 tahun dahulu mendesak THtidak menjual aset ini. Bukan untuk saya, tetapi untuk generasi umat Islam yang akan datang. 

Saya juga mendesak Perdana Menteri supaya mengabaikan para pengkhianat di sekelilingnya, dan mengarahkan TH untuk menjaga harta itu untuk kebaikan pencarum TH seperti saya. 

Kepada para pencarum TH, marilah kita bangun mendesak TH supaya tidak menjual tanah itu dan membangunkan 'tanah pusaka' itu tanah kita para pencarum sekalian.

Saya mencabar TH supaya membuktikan kepada para pengkhianat bahawa selama ini TH adalah di landasan yang betul. Sedarlah kamu di dalam TH bahawa TH sebenarnya telah dikhianati dengan menjadikan isu ini untuk menghalalkan penjualan tanah itu!. 

Kepada TH, saya mahu memberitahu kamu, saya sebagai pencarum yang rasional tidak akan mengampuni THjika kamu menjual atau tidak menjaga tanah itu dengan baik !!!. 

Itu bukan harta kamu Sendirian Berhad. Kami juga berhak mempertahankan aset dan pakej keuntungan tanah itu untuk masa hadapan kami dan para pencarum yang lain!

Kamu jual tanah itu, jangan menyesal jika kami akan ambil tindakan Mahkamah!

Pencarum Berwawasan,
Kampung Baru,
Kuala Lumpur.
18 Mei, 2015.
Hanya Pengkhianat, Orang Gila, Orang Bodoh Sombong Sahaja, Yang Akan Menjual Tanah Yang Semakin Bertambah Nilainya Menjelang Tahun 2018 !
___________
*Surat di atas adalah kiriman emel pembaca. Terima kasih. Para pembaca dipersilakan menghantar artikel ke alamat mymassa@gmail.com
Source : 

No comments: