NUFFNANG

Sunday 7 February 2016

MESTI BACA (Edisi Terjemahan Bahasa Melayu) TAN SRI RAFIDAH AZIZ JAWAB KENYATAAN SHAHRIZAT JALIL

MESTI BACA (Edisi Terjemahan Bahasa Melayu)TAN SRI RAFIDAH AZIZ JAWAB KENYATAAN SHAHRIZAT JALIL

----
Episod Baru Telah Bermula

Kini drama ini telah membawa masuk watak-watak antarabangsa. Daripada Malaysia, ke Amerika, hingga ke Swiss, Perancis dan sekarang watak dari Timur Tengah. Saya yakin beberapa penulis sedang memikirkan tajuk skrip paling sesuai untuk menamakan filem ini. Lebih-lebih lagi apabila terdapat lebih banyak pendedahan dan perkembangan.

Sekarang saya di sini sebagai rakyat yang prihatin telah diperintah untuk menutup mulut oleh si tukang angguk yang begitu tegas mengatakan kita mesti "setia kepada pemimpin."

Sila teruskan dengan mengangguk kerana saya tidak akan berhenti!

SEBAGAI PENJELASAN
SAYA AHLI UMNO YANG SETIA. HAMPIR 50 TAHUN SEBAGAI AHLI.
SAYA ORANG MALAYSIA. JANGAN MAIN-MAIN DENGAN SAYA SOAL ITU.
SAYA TAHU MEMBEZAKAN ANTARA SETIA KEPADA PARTI DAN NEGARA DARI "SETIA MEMBUTA TULI KEPADA INDIVIDU SEMATA"
INDIVIDU SEMATA TIDAK KEKAL LAMA. SEMUANYA PASTI AKAN MATI. SAMA JUGA SEPERTI SAYA.

TETAPI SOAL PARTI DAN NEGARA TIDAK BOLEH DIKOMPROMI.

PARTI INI TELAH DIDAFTAR SEMULA PADA 1987 HASIL DARI PENAT LELAH BERJUANG. Para pengangguk SUDAH SEMESTINYA LUPA SEJARAH HITAM DI DALAM PARTI.

TIDAK ADA SEORANG PUN patut meminta "SOKONGAN" kepada pemimpin seolah-olah sebagai sokongan terhadap individu. Mintalah rakyat untuk menyokong PARTI. PARTI dan NEGARA TIDAK sepatutnya menjadi mangsa dengan apa jua tindakan seseorang yang berada di kerusi pemimpin. Tak kira pemimpin peringkat apa sekalipun.

Sudah ada pun keretakan di dalam parti dan ketidakpuasan hati rakyat Malaysia masih berterusan.

TOLONG SEDAR
BERHENTILAH DARIPADA MENAFIKAN
BERHENTILAH BERMAIN POLITIK BERKELOMPOK
DUNIA SEDANG MEMERHATI PEMIMPIN MALAYSIA dan mereka sedang membuat kesimpulan mereka sendiri!

TOLONG jangan jadi seperti BURUNG UNTA. Sorok kepala di bawah tanah tetapi yang lainnya terdedah boleh dilihat semua orang.

TOLONG BERI PERHATIAN KEPADA APA YANG SEDANG BERLAKU DI BAWAH SANA.

TOLONG BERHENTI DARI MENDENGAR CERITA CERITA YANG MENYEDAPKAN TELINGA. Dua (tiga atau empat) kesalahan tidak mungkin boleh bertukar menjadi betul.
Tolonglah berhenti daripada mengelirukan semua orang.

Kita SEMUA TERPAKSA MENANGGUNG KEJATUHAN HASIL DARI ISU-ISU YANG BERLAKU.

SEBAB ITULAH SAYA MENYUARAKAN PANDANGAN SAYA.
PERKARA YANG TERJADI HARI INI TIDAK PERNAH BERLAKU SEBELUMNYA.
SAYA PEDULI KERANA UMNO
SAYA PEDULI KERANA MALAYSIA

SAYA BERDOA KEPADA YANG MAHA KUASA UNTUK MENYELAMATKAN NEGARA INI DAN DEMI KEUTUHAN GENERASI MASA HADAPAN.

~ Tan Sri Rafidah Aziz
6 Februari 2016

No comments: