NUFFNANG

Thursday 29 May 2014

Bangsa Cina Ketawakan Kemarahan Bangsa Melayu Yang Sedar Tertipu

Bangsa Cina Ketawakan Kemarahan Bangsa Melayu Yang Sedar Tertipu

Sekarang bangsa Cina mentertawakan bangsa Melayu yang berada dalam keadaan marah kerana menyedari bahawa bangsa Cina telah mempermainkan kita selama ini. Mereka memang biadap. 

Bangsa Cina telah menyuarakan pendirian tidak menyokong Barisan Nasional dalam PRU13 yang lepas. 

Ini seolah-olah memberitahu kita bahawa “padan muka orang Melayu yang bodoh dan baik hati”. 

Hanya dengan alasan Negara mengamalkan demokrasi , oleh itu mereka berhak mengundi mana-mana parti yang mereka suka.

Oleh itu Kerajaan Barisan Nasional yang telah mendapat mandat  dari rakyat juga harus melaksanakan langkah tegas mengambil tindakan menarik balik segala hak istimewa yang telah diberikan kepada bangsa Cina yang langsung tidak menghargai budi baik Barisan Nasional. 

Kerajaan harus ajar bangsa Cina yang kurang ajar ini. Sekolah Cina wajib dimansuhkan. 

Ini antara tindakan yang bakal membuka mata bangsa Cina.  

Pastikan anak-anak Cina tahu berbahasaMalaysia bagi menghilangkan kebiadapan anak bangsa Cina.

Sekarang mereka cuba mempermainkan dan mentertawakan kontrak sosial kemerdekaan Negara. 

Kontrak sosial adalah asas kepada sistem pemerintahan yang menjadikan kita negara demokrasi berparlimen raja berperlembagaan dengan konsep negeri dan persekutuan.  

Perlembagaan Persekutuan pada tahun 1957 memberikan kewarganegaraan terbuka kepada bukan Melayu, sebahagiannya imigran dan diterima secara automatis sebagai warga Negara dan diberikan jussoli.

Inilah antara sifat negara dan bangsa Malaysia yang harus difahami – berbilang kaum tetapi berakar umbi dalam sistem kenegaraan Melayu. Perlembagaan juga mengiktiraf bahasa Melayusebagai bahasa kebangsaan, Islam sebagai agama rasmi dan sistem pemerintahan beraja. 

Ini adalah perkara asas yang cuba dihapuskan oleh bangsa Cina yang amat biadap yang didalangi oleh DAP dan disokong sepenuhnya oleh bangsa Cina.

Bangsa Cina cuba menidakkan hak bangsa Melayu di tanahiar milik bangsa Melayu itu sendiri. 

Mereka telah menjalankan propaganda kononnya mereka pencinta Negara dan terlalu sayangkan Negara lalu menyusun agenda mahu merampas Negara dari Barisan Nasional yang telah menjalankan tugas dengan baik menjaga keharmonian Negara  dan memastikan tuan punya tanah Melayu ini sentiasa terbela segala hak milik mereka.

Bangsa Cina tahu bahawa mereka hanya boleh merampas Negara dengan menjatuhkan kerajaan Barisan Nasional. 

Maka mereka sanggup berkerjasama dengan pengkhianat Negara seperti Anwar Ibrahim dan PAS walaupun sesungguhnya mereka amat bencikan PAS yang bersikap melampau dan Anwar yang terlalu tidak bermoral.  

Kita bertanggungjawab menyampaikan agenda jahat pembangkang ini kepada seluruh bangsa Melayu demi memberi kesedaran dari terus ditipu oleh agenda jahat pembangkang.  

Pada masa yang sama , UMNO juga harus berusaha menguatkan parti dari dalam. 

Semua peringkat dalam UMNO bertanggungjawab mengelakkan sebarang pepecahan kerana ini bakal melemahkan parti.  

Mari kita rapatkan Barisan dan kuatkan UMNO demi agama, bangsa dan tanahair.

source : mykmu

kzso - mari kita rapatkan perpaduan dan kesatuan umat Melayu-Islam tanpa mengira partai mereka dan juga yang tidak menjadi ahli kepada mana-mana partai!

No comments: