NUFFNANG

Wednesday 10 September 2008

Skrip lawak : anwor, saifuddeen, lim kidding siang dan husam + mamat sebelah lim kidding siang

BABAK 1 :
wokyoh said... tengok gambar kat atas dan baca dialog ni..

nuar:saifudin...macammana ni...kata 30 orang...ni baru 5 orang je yang ada...

saifudin:sabar bos...sabar boss...dok tunggu panggilan dari taiwan kejap..

kit siang:gua rasa lepas taiwan dia olang pergi lawatan sambil itu belajar ke cina pula...bila agaknya diaolang mau balik sini?..ermmmm....

husam:bos...saya dah tengok kat belakang ni...tak ada lagi boss...kalau hantu diorang tak tahu la boss.....sedih saya ni boss...

nuar:err...saiful mana???oppss silap...syed husin mana???

husam:tak sampai lagi boss...saya dok intai la ni boss...malu kita ni boss..

orang sebelah kit siang: baik aku tutup bontot aku ni..kalau nuar tengok...nahas aku...aku letak tangan aku kat belakang dan control macho je la...aku ni ikut je..tapi aku percaya ni gimik anwar je ni...(berkata dalam hati)

nuar:saifudin..you dengan kit siang ni...cara dan gaya tutup hidung sama je...nak gelak ke serius ni...please la wei....serius sikit...aku nak jadi PM ni....

BABAK 2:

anwor : manaa pi saiful nih? eh-eh bukan... mana pi husam ni?

saifuddeen : don't worry boss... dia nak pastikan pah dalam endogan kita... dia pi nak siasat apa mat sabut nak buat. takut keluaq skrip al-juburi lagi dari mat sabut.

lim kidding siang : dalam dee-ay-piiraaah lu jangan takut... gua dah kow tim dengan kapal ship to keep quiet dalam kes ini.

anwor : tengkiu...tengkiu... tapi amacam dengan 30mp tu. gua rasa gua pun nak buat lawatan juga kat taiwan, bawa exco pii-kay-arr dan pii-arr untuk tengok ternak babi kat sana. then jumpa dan diskuss dengan semua bn mps... mana tahu boleh kow tim kat sanaaa

saifuddin : tolon' bawak exco dari pah jugak...cari point nak defend nanti sebab lepas selangor, perak pon ada potential buat ternak babi jugak; tapi boss, kat taiwan depaa ada ladang ternak babi kaaa?

lim kidding siang : amacam anwor, lu sudah kow tim kaa sama itu 30 olang?

saifudeen : aha boss... ok ke 30 orang tu?

anwor : gua rasa gua tak perlu risau.... 30mp tu bukan tahu apaa... mahu duit sajaaa. lagipun pengundi di sabah tu bukannya pandai.... depa gerenti tak ambil eksen nyer bila mps depa lompat parti kita. depa orang sabah semua gua dah tarik hidung depa...lu semua jangan risau wokeh... weei... lu mamat sebelah lim kidding siang, apsal lu dah keluaq dari enter frame?

mamat sebelah lim kidding siang : takut nanti kena gossip... habis saham.

anwor : you don't worry laaa... lu bukan taste gua... oops... gua tak buat kes itu.

mamat sebelah lim kidding siang : kalu itu macam , berani mubahalah kaa?

anwor : issshhhh ke situ pulak.... takut kena sambar petir....ni tengah risau nih.. sebab mps balik selepas 16 sept... camana nak chong lagi

saifuddeen & lim kidding siang : aisey boss/bro anwor; hal kelentong dan buat ayat power ni, boss/bro 1st class.. tun dr mahathir pon cakap setan pon boleh tergoda...

anwor : iyelaaa tu

BABAK 3:

anwor : excuse me... ada hal jap.

anwor : hello-hello bushy... wolfowitzy...ricey...hsieen loooong...(teleconferencing)can you help me...i need you to give me more money... need to up the ante and create more chaos and need money for by-election in sabah.

bushy/wolfowitzy/ricey,hsieen loooong (teleconferencing): no problem maaa... as long you get elected the next pm... we need you to ensure malaysia are in our hands...the only islamic developed country not in our hand. iraq, the arabs, indonesia are all in our arm-pit ( ketiak); after this we go for iran ok bro anwor

anwor : tq boss... i know what to do... all malays are under my hands... the chinese and indian, murut and kadazan easy one.... i get them hear what they want to hear... kow tim...about iran no problem.. i am moderate islam, know how to ayat this iran president...

kzso - by looking at lim kit siang, saifuddin and husam body language and faces; they know that that this anwar guy cannot be trusted but for their own political agenda to topple umno and bn, they'll play along with him. anwar is aware about this too but his thirst and desire for the premiership seat is too big. may ALLAH SWT protect our beloved country, Malaysia. aameeeeeen

No comments: