NUFFNANG

Sunday 22 November 2015

[panass berapi!!] RUPA-RUPANYA NURUL IZZAH TIDAK MINTA MAAF?

[panass berapi !!] RUPA-RUPANYA NURUL IZZAH TIDAK MINTA MAAF?

Sebelum ini MiM menulis artikel bertajuk 

RUPA-RUPANYA NURUL IZZAH TIDAK MINTA MAAF?

Dilaporkan bahawa Nurul Izzah telah 'meminta maaf'. Lihat 2 laporan di bawah : 
1. … “Saya faham bahawa banyak keluarga anggota keselamatan yang gugur dalam pencerobohan Lahad Datu, masyarakat Sabah yang terkesan [dengan insiden itu] termasuk rakyat Malaysia amnya terguris dengan gambar saya bersama Jacel Kiram. 
“Untuk itu, saya dengan ikhlas memohon maaf,” kata naib presiden PKR itu kepada Malay Mail Online. 
http://www.themalaymailonline.com/projekmmo/berita/article/tekanan-demi-tekanan-nurul-izzah-mohon-maaf#sthash.3VV94HBy.dpuf 
2. … . “I understand that many families of the fallen servicemen in the Lahad Datu incursion, affected members of the Sabahan community, including Malaysians in general, are hurt by the photographs of me and Jacel Kiram and for this I sincerely apologize,” she said. 
http://www.themalaymailonline.com/malaysia/article/nurul-izzah-says-would-co-operate-if-police-probe-sulu-princess-meet#sthash.njfGN6Mh.dpuf
Di ketika MiM menulis artikel ini dan apabila diteliti kembali, kenyataan rasmi Nurul Izzah hanya 'deeply regretful' atau 'amat kesal' sahaja dan bukannya 'minta maaf'.
…. I understand that families of the fallen servicemen in the Lahad Datu incursion, affected members of the Sabahan community, including Malaysian in general, are hurt by the photographs of me and Jacel Kiram and for this I am deeply regretful of.  
My sympathies and support have always been and will always be with our fallen heroes, victims of the incursion, and continuous affected communities due to the ongoing conflict and demands by the separatists. 
http://www.nurulizzah.com/site/2015/11/my-loyalty-is-to-malaysia/
Malah, 2 portal pro-pembangkang juga melaporkan Nurul Izzah 'amat kesal' sahaja.
1. …… "Saya memahami keluarga wira negara yang terkorban di Lahad Datu ketika pencerobohan, ahli keluarga Sabah yang terkesan termasuk rakyat Malaysia secara umumnya terkilan dengan gambar saya bersama Jacel Kiram dan untuk itu saya amat kesal. 
"Simpati dan sokongan saya sentiasa terhadap wira-wira negara, mangsa pencerobohan dan masyarakat yang terkesan akibat daripada konflik berterusan dan tuntutan pihak pemisah," katanya dalam satu kenyataan kepada The Malaysian Insider. 
http://www.themalaysianinsider.com/bahasa/article/nurul-izzah-kesal-gambar-bersama-jacel-lukakan-hati-mangsa-lahad-datu#sthash.9FfTVWGy.dpuf
2. …… Gambar pertemuan Nurul Izzah itu tersebar selepas Jacel memuat naik empat keping gambar bertarikh 9 November dalam akaun Facebook beliau. 
"Saya berasa amat kesal atas hakikat ini," kata Nurul Izzah merujuk kepada perasaan ahli keluarga bekas anggota keselamatan yang terkorban akibat pencerobohan Lahad Datu pada 2013.Gambar dengan Jacel Kiram: Nurul Izzah 'kesal'
http://www.malaysiakini.com/news/320504
Persoalan besar sekarang, apakah Nurul Izzah telah 'meminta maaf' atau hanya 'amat kesal' sahaja? Nurul Izzah diminta jawab.

'Minta maaf' dan 'amat kesal' adalah 2 kenyataan yang sangat berbeza intonasi dan pengertiannya.'Amat kesal' tidak bererti Nurul Izzah mengaku bersalah di atas perbuatan beliau yang dimarahi rakyat dan mengguris teruk perasaan ahli keluarga perajurit yang dibunuh. 

Jika Nurul Izzah 'amat kesal' sahaja, rakyat Malaysia patut menekan habis-habisan anak Anwar Ibrahim supaya meminta maaf dan disiasat oleh pihak berkuasa dengan segera. 

Dan jika sudah 'meminta maaf', Nurul Izzah jugadiminta meletakkan jawatan seperti ahli Parlimen untuk menunjukkan keikhlasan dan kebenaran yang beliau benar-benar insaf ketika meminta maaf.

Source : dr mim  

No comments: