NUFFNANG

Wednesday 27 July 2016

[oops...it's getting more confusing or are the plots getting thicker...] GANI, ZETI, ABU KASSIM BAKAL TAMPIL JAWAB TUDUHAN GULING NAJIB?

GANI, ZETI, ABU KASSIM BAKAL TAMPIL JAWAB TUDUHAN GULING NAJIB?

Image result for azwan+pemuda+laporan polis

TIADA seorang pun di dalam kepimpinan Umno BERANI bertindak membuat laporan polis TANPA kebenaran pemimpinnya ataupun orang sekelilingnya.

Hari ini Naib Ketua Pemuda Umno Khairul Azwan Harun membuat laporan polis terhadap bekas Gabenor Bank Negara Zeti Aziz, bekas Peguam Negara Gani Patail dan Ketua Pesuruhjaya SPRM Abu Kassim Mohamed.

Kita boleh mengandaikan Khairul mendapat ARAHAN untuk membuat laporan ini, dan kita boleh membuat spekulasi siapa yang mengarahkannya. Adakah Malaysia Officer 1? 

Tetapi ada juga mempersoalkan tindakan ini - samada ada udang di sebalik batu. Biasalah di dalam Umno, kadang-kadang ada laporan polis dibuat untuk membantu dan ada dibuat untuk MENYUSAHKAN orang tertentu serta membuat orang yang dirundung malang menjadi bertambah parah.

Dakwaan Khairul: 



"SAYA, KHAIRUL AZWAN BIN HARUN (NO KP761019-06-5697) SEMASA BERADA DI PEJABAT DI ALAMAT TINGKAT 28, MENARA DATO ONN, PWTC, KL, MEMPUNYAI SEBAB-SEBAB UNTUK MEMPERCAYAI BAHAWA INDIVIDU-INDIVIDU YANG DINAMAKAN BERIKUT:

1) TAN SRI ABU KASSIM BIN MOHAMED (BEKAS KETUA PESURUHJAYA SPRM)
2) TAN SERI ZETI AKHTAR AZIZ (BEKAS GABENOR BANK NEGARA)
3) TAN SRI ABDUL GHANI PATAIL (BEKAS PEGUAM NEGARA)

ADA SECARA BERSEORANGAN DAN/ATAU BERSAMA TERLIBAT DALAM SATU KONSPIRASI MENGGULINGKAN YANG AMAT BERHORMAT PERDANA MENTERI DATO' SRI NAJIB SERTA KERAJAAN MALAYSIA YANG SAH, MEKANISMA YANG DIGUNAKAN OLEH SESIAPA DI ANTARA MEREKA INI, ADALAH SEPERTI BERIKUT:

1) MEMBERI MAKLUMAT SULIT DAN DOKUMEN KEPADA AGENSI-AGENSI DI AMERIKA SYARIKAT TERMASUK FBI
2) MAKLUMAT-MAKLUMAT DAN DOKUMEN-DOKUMEN INI TELAH DIBERIKAN KEPADA PIHAK ASING TANPA KELULUSAN YANG SAH OLEH PIHAK BERKUASA MALAYSIA YANG BERKENAAN TERMASUK JABATAN PEGUAM NEGARA.
3) SEBAHAGIAN BESAR DARIPADA MAKLUMAT TERSEBUT ADALAH DIREKA, DIPALSUKAN SERTA DIPUTAR BELIT UNTUK MENCAPAI TUJUAN-TUJUAN JAHAT
PERKARA YANG DILAPORKAN DI SINI, BUKANLAH DAKWAAN SEMATA-MATA TANPA ASAS DAN SAYA POHON SUPAYA PIHAK POLIS MENYIASAT PERKARA INI DENGAN SEGERA. SEKIAN LAPORAN SAYA.


Kita ucapan terima kasih kepada Saudara Azwan bro.

1) Jelas kini Zeti, Abu Kassim dan Gani dianggap musuh oleh Najib Razak selain Jabatan Keadilan Amerika Syarikat dan rakan-rakan beliau yang lain termasuk Muhyiddin Yassin, Shafie Apdal dan ramai lagi.

2) Jelas bahawa saman Jabatan Keadilan Amerika Syarikat hasil siasatan FBI bukan agenda YAHUDI, kerana maklumat yang diperolehi adalah dari Peguam Negara, Bank Negara dan SPRM.

3) Bahawa fakta yang diberikan kepada FBI TIDAK direka dan tidak dipalsukan. Jika benar palsu dan direka sudah lama Najib dan kerajaan Malaysia bertindak balas terhadap Amerika Syarikat. 

Untuk makluman, sehingga hari ini, Menteri Luar Negeri Anifah Aman BELUM memanggil Duta Amerika Syarikat di Kuala Lumpur untuk MEMBANTAH tindakan Jabatan Keadilan Amerika Syarikat dan menyatakan bahawa segala tuduhan termasuk terhadap anak Rosmah Mansor dan anak tiri Najib menggunakan wang 1MDB untuk BERJUDI adalah palsu.

Bagi kita, laporan polis ini sekadar untuk mendapat ruang di stesen TV dan akhbar pro-Umno.

Dan kepada saudara Azwan, tahniah. Hari ini dapatlah sedikit publisiti.

Cuma tadi Jelapang ada terdengar khabar angin bahawa Zeti, Gani dan Abu Kassim mungkin TAMPIL menjawab tuduhan ini.

DIPERSILAKAN TAN SRI-TAN SRI. Lagi pun Tan Sri kini musuh Najib Razak.




No comments: