NUFFNANG

Tuesday 2 June 2015

[DAP DAN PKR! INI TANAH MELAYU TANAH BERDAULAT... SENDIRI MAHU INGAT!]...LAGI AKTIVIS REVOLUSI PAYUNG DITAHAN , APA MOTIF DAP-PKR HERET KE MALAYSIA ?

[DAP DAN PKR! INI TANAH MELAYU TANAH BERDAULAT... SENDIRI MAHU INGAT!]...LAGI AKTIVIS REVOLUSI PAYUNG DITAHAN , APA MOTIF DAP-PKR HERET KE MALAYSIA ?



Selepas aktivis & pemimpin pelajar China Joshua dihalau balik ke Hong Kong sebaik sahaja tiba di P.Pinang , kini seorang lagi pemimpin pro demokrasi China iaitu Ahli Parlimen Leung Kwok Hung  telah ditahan hari ini  juga di P.Pinang .

Kedua-dua pemimpin ini terlibat dalam Revolusi Payung di Hong Kong  dan sering terlibat dalam demontrasi untuk menuntut pilihan raya yang adil pada tahun 2017  yang dilihat  mempunyai persamaan dengan perhimpunan BERSIH . 

Syabas kepada KDN dan POLIS yang mengesan lebih awal kegiatan pemimpin PKR & DAP yang kini semakin menggila menjemput pemimpin reformasi pro demokrasi dari negara asing untuk datang membuat onar di negara kita . Melihat kepada latar belakang dan tingkahlakunya  " Long Hair " seperti gangster dibawa ke sini oleh pembangkang .



PKR & DAP mempunyai agenda menjemput pemimpin2 Revolusi Payung ini ke P.Pinang dan sewajarnya pihak berkuasa perlu memantau lebih ketat lagi tindak tanduk pemimpin2 pembangkang ini .

Pastinya mereka mempunyai perancangan untuk menggunakan 2 pemimpin Revolusi Payung ini untuk gerakan yang sedang dirancang di Malaysia .




Seorang Ahli Parlimen pro demokrasi China, Leung Kwok-hung atau popular dengan gelaran “Long Hair” kerana gaya rambutnya, dilaporkan ditahan di Lapangan Terbang Antarabangsa Pulau Pinang hari ini, dan pasport beliau dirampas oleh pihak berkuasa.

Leung ditahan sejurus tiba di Pulau Pinang tengah hari tadi.


Beliau dikatakan berada di negara ini bagi menghadiri forum mengenai demonstrasi anti kerajaan di Medan Tiananmen serta tindakan pihak berkuasa China bagi mematahkan kebangkitan rakyat itu.

Maklumat mengenai penahanan Leung itu dimaklumkan oleh rakan beliau Raphael Wong Ho-ming yang menganggotai parti yang sama dengan beliau, lapor portal berita yang berpangkalan di Hong Kong, South China Morning Post, Jumaat.

Menurut Raphael lagi, Leung baru sahaja diusir keluar dari Malaysia petang ini menaiki pesawat Cathay Pacific Penerbangan CX722 ke Hong Kong dan dijangka tiba di “pulau mutiara” kira-kira jam 5 petang ini.KLIK DI SINI


No comments: