NUFFNANG

Friday 11 February 2011

KISAH BENAR DISEBALIK OPS LALANG YANG MESTI ANDA KETAHUI!

KISAH BENAR DISEBALIK OPS LALANG YANG MESTI ANDA KETAHUI!

Masing-masing pakat mengulas tentang Operasi Lalang pada 1987 yang melibatkan penahanan 40 orang yang kebanyakannya adalah pemimpin UMNO, MCA, PAS dan DAP. Semuanya berpunca daripada buku yang ditulis oleh Tom Plate, 'Doctor M: Operation Malaysia - Conversation with Mahathir Mohamad' serta penafian bekas Perdana Menteri itu yang dia bertanggungjawab sepenuhnya dalam operasi berkenaan.

Mat Sabu sudah bersuara. Lim Kit Siang juga sudah bersuara. Karpal Singh sahaja yang masih sakit tekak. Begitu juga dengan beberapa orang pemimpin UMNO seperti Fuad Hassan, Ibrahim Ali dan lain-lain... semuanya diam.

Sememangnya sukar untuk puak-puak yang menyokong Pakatan Rakyat untuk menerima hakikat bahawa Mahathir Mohammad tidak terlibat dalam arahan penangkapan pemimpin-pemimpin politik dalam Operasi Lalang. Bebudak yang ubun-ubun lembik dan tidak tahu apa-apa pun, turut menulis di blog masing-masing yang Mahathir terlibat sebab para pemimpin mereka kata macam tu.



Bekas Ketua Polis Negara, Tun Hanif Omar telah mengesahkan Mahathir tidak terlibat, sebaliknya polis yang terlibat. Tun Hanif Omar adalah salah seorang daripada saksi yang ditolak oleh Mahathir ketika kali pertama mendedahkan perangai syaitan Anwar Ibrahim iaitu sukakan jubor jantan. KLIK SINI

Pastinya, penjelasan sesiapa pun tidak akan diterima oleh bebudak Pakatan Rakyat yang sudah menanam doktrin di dalam kepala mereka bahawa Mahathir terlibat. Ia sama seperti kisah pengungkitan tentang Tabung Memali.

Mereka tidak menerangkan tentang Tabung Memali dan penyelewengan duit tersebut sehingga mencetuskan kemelut antara balu, anak, waris dan ahli keluarga mangsa peluru polis di Memali, sebaliknya masih sibuk menceritakan bagaimana Ibrahim Mahmud atau Ibrahim Libya dibunuh oleh polis atas arahan Mahathir Mohammad.

Walhal semasa kejadian, Mahathir berada di luar negara dan peristiwa tersebut mencetuskan pergeserannya dengan Musa Hitam, timbalannya yang kemudian menyaksikan Timbalannya lucut jawatan sebagai Timbalan Perdana Menteri. Paduan 2M tidak berterusan kerana Tragedi Memali...

Dan Operasi Lalang kedengaran semula bagi mengingatkan betapa zalimnya Mahathir... bagi mereka yang hidup berakal pada 1987, pastinya tahu bagaimana keadaan yang sangat tegang pada waktu itu. Para pemimpin dan orang Melayu telah pun berkumpul di Stadium TPCA di Kampung Bharu dengan para pemimpin Melayu sudah mula bercakap berapi-api menaikkan kemarahan dan semangat orang Melayu. Begitu juga dengan DAP menerusi lidah Lim Kit Siang dan Karpal Singh yang cuba menaikkan emosi para penyokong mereka terhadap UMNO dan Raja-Raja Melayu...

Ianya berlaku tidak lama selepas Karpal Singh ditampar di pekarangan Mahkamah Tinggi di Bangunan Sultan Abdul Samad oleh Allahyarham Kiyai Arshad!!!

Tanpa Operasi Lalang, pastinya tragedi 13 Mei berulang semula...

Namun dendam daripada puak-puak yang gagal melunaskan dendam mereka, masih berterusan. Mereka memutarbelitkan fakta sejarah kerana masing-masing tahu, generasi muda tidak berminat dengan sejarah yang dikatakan berbaur perkauman....

Perhatikanlah bagaimana Lim Kit Siang terus-menerus menyerang Sejarah Malaysia yang menurutnya tidak adil, berat sebelah dan terlalu mengagungkan Melayu!!!!


House PK: Selama ini rakyat semua ditipu dan dikencing oleh mereka-mereka ini semua. Mereka selalu mengatakan bahawa Tun M la dalang disebalik Ops Lalalng ni padahal ianya bukan begitu pun! Bangsat sungguh pemimpin Pakatan Harami ni semua kan?

Terima kasih aku ucapkan pada Tun Hanif kerana memberitahu kami perkara yang sebenar! Wahai ahlul Pakatan Harami yang bebal nak mampos, bertaubatlah kamu dan mohon maaf pada Tun M! Tu Tabung Memali tu bila PAS nak bagitau rakyat Malaysia semua bahawa apa yang sebenarnya yang terjadi?

No comments: