NUFFNANG

Saturday 11 September 2010

Azizah tak Suka Azmin

Siapa 'Second Lady' dalam PKR ?

| 0 Comments | 0 TrackBacks

Oleh gelagat anwar

Mungkin ramai yang susah nak percaya, namun nampaknya dalam 'keluarga pertama' (first family) PKR pun ada masalah politik. Masing-masing ada kepercayaan dan kehendak sendiri. Ada 'taste' politik sendiri. Ada planning politik sendiri. Ada kiblat politik sendiri. Pelik...tetapi benar.

Sementara Anwar mahukan Azmin. Izzah dan Kak Wan lebih kepada Zaid Ibrahim. Sebab? Kak Wan tak larat nak gagal sekali lagi, seperti yang pernah berlaku dengan Ezam. Kak Wan sayangkan Ezam. Sebagai adik. Sebagai pejuang.

Malahan, segala rahsia rumah tangga - Kak Wan share dengan Ezam. Ezam kira-kiranya macam 'shoulder to cry on', waktu Kak Wan mengadu pasal segala 'kerja buat belakang tabir' Anwar suatu ketika dahulu. Siapa Ezam tak kenal? Apa Ezam tak buat? Deal apa yang Ezam tak involve? Semuanya hampir Ezam terlibat sama. Waktu Kak Wan mengadu pasal Anwar yang selalu 'lesap'. Hilang tak dapat dikesan. Sampai ADC, Polis Pengiring pun tak tahu Anwar pergi mana.

Kak Wan tanggung keresahan 'citarasa' Anwar sudah sekian lama. Sampai satu peringkat, Kak Wan minta tolong Ezam. Ezam pun tak larat nak komplen banyak. Kalau dibalunnya Boss nanti - murka; maka terbalik pulak nasib politik Ezam. Waktu itu, Anwar sudah menjanjikan bulan bintang kepada Ezam. Termasuk saham satu syarikat minyak di USA yang dibeli oleh mantan Setiausaha Agung PKR. Semua dah susun baik. Akhirnya, Ezam jadi 'korban politik' juga; bila dah nampak semua janji sudah dibuang ke dalam parit.

Kalau Azmin jadi terlalu 'powerful' - ini sekaligus bermakna Shamsidar Tahrin (Cougar) akan kembali mengganas di dalam circle Anwar. Mana boleh! Kak Wan tak rela Shamsidar jadi '2nd lady' di dalam PKR. Jauh panggang dari api.

Si 'cougar' ini garang dan hebat. Boleh buat banyak perkara. Nanti kembali berputik cinta lama - siapa yang nak jawab? Itu sebab Kak Wan lebih minat kepada Zaid. Isteri Zaid akan jadi '2nd lady' yang baik untuk PKR. Itu yang penting. Isteri Zaid sudah ada 'touch' politik. Bijak. Profesional. Bertudung. Tidak mempunyai perangai 'cougar' - biang keladi dalam pergaulan seharian.

Kak Wan sudah tegaskan kepada ramai perwakilan wanita; jangan hanya pilih 'sang suami' - kena tengok juga 'sang isteri'. Kalau isteri jenis 'Sang Kelembai' - banyak menceceh, suka perhatian, seksi, gatal, biang, birah dan tidak duduk diam; ini akan membahayakan suasana dalaman.

Kak Wan sendiri sudah bercakap dengan Anwar - bahawa pilihannya adalah Zaid & Isteri. Pakej. Bukan Zaid sahaja. Kak Wan tak mahu 'Cougar Shamsidar' timbul semula dalam PKR. Ini ultimatum. Anwar cuba explain; PKR akan hancur kalau Azmin tarik diri dan keluar. Ini risiko besar. Kak Wan tak peduli.

Anwar kena pilih....antara Azmin dan Kak Wan. Pilihan yang sukar. Tapi, Anwar biasanya ada 'taste' sendiri.

gelagatanwar

source : http://www.anwaraidc.com/2010/09/siapa-second-lady-dalam-pkr.html#more

No comments: