NUFFNANG

Sunday 23 August 2009

pas kata moral umno rosak...pemimpin pakatan haram yang rosak akhlak macamana lak?

Pemimpin Pakatan Haram yang Rosak Akhlak

Menepati ramalan sebelum ini, PAS menggunakan serangan peribadi terhadap calon Barisan Nasional (BN) bagi pilihan raya kecil DUN Permatang Pasir Rohaizat Othman. pengarah Pilihan Raya PAS DUN Permatang Pasir Datuk Mahfuz Omar dalam kempen awal parti itu cuba membangkitkan isu penggantungan lesen guaman Rohaizat oleh Majlis Peguam dan mengaitkkannya dengan moral calon BN itu.

Menurut beliau calon BN itu sepatutnya menarik diri kerana mempunyai masalah moral selepas didakwa terbabit dalam kes pecah amanah dan lesen guamannya ditarik balik oleh Majlis Peguam pada tahun 2008.Katanya, tak perlulah pembangkang sebut soal moral Rohaizat kerana calon BN itu tidak lakukan sebarang kesalahan dalam isu syarikat guamannya, kes itu kan dah settle.

kalau nak di ikutkan rohaizat ni tidak pun dituduh di mahkamah, macam mana pulak nak kata dia bersalah sedangkan pemimpin pembangkang ada yang sedang hadapi dakwaan di mahkamah kerana kes liwat. ini masalah moral lagi teruk. korang tengok Anwar Ibrahim pun berdepan soal moral tetapi PAS buat bodo je tak depun depa nak kecoh-kecoh,soal moral kerap jadi isu setiap kali ada pilihan raya dan selalunya calon BN jadi sasaran.

Padahal ramai tahu, pemimpin pembangkang juga hebat dengan kes-kes moral ini termasuk ADUN Bukit Lanjan, Selangor, Elizabeth Wong. gambar-gambar separuh bogel Exco kerajaan Selangor itu dan tinggal bersekedudukan dengan teman lelaki Melayunya, seorang ahli PKR, senyap begitu sahaja malah ada yang mengatakan ada rakaman video lucah mereka..

Orang PAS pun tak kisah soal itu kerana Elizabeth sudah jumpa Mursyidul Am PAS, Nik Aziz untuk mencuci dosa itu bagai tak nampak wanita itu ada kesalahan moral. Selain kes Anwar, Elizabeth.

Bagai mane pula dengan pemimpin PAS? ada seorang pemimpin PAS bertaraf ulama iaitu Ketua Dewan Ulama Perlis, Abdul Rashid Rahman yang moralnya boleh dipertikaikan.ekoran sikap panas barannya, isteri beliau, Siti Rosmala Mohamed menuntut cerai.

Haa...haa.. ni yang paling syok ni, dalam perbicaraan kes perceraian itu isteri beliau mendedahkan selain sering dipukul suami dan suami dia ni ‘hari-hari mau’, maksudnya kuat main la isterinya turut mendedahkan “dari segi batin dia tidak pernah lupa. Kalau boleh setiap hari dia mahu sehingga kadangkala dia tetap memintanya walaupun saya dalam pantang” .kerana tak tahan isterinya tuntut cerai dan keluarlah macam-macam cerita ketika kes itu dibicarakan.

Tentu kau orang ingat lagi kes Mohamad Sabu atau Mat Sabu dengan Norma, isteri orang di bilik 121 hotel Perdana Kota Bharu, Mat Sabu mengaku memang Norma datang jumpanya di bilik hotel dengan alasan kununnya nak beri ubat kerana Mat Sabu sakit kepala. sakit kepala... kepala atok kau, kau nak bertenggek dengan minah tu kau cakap je la...Namun parti itu tetap terima Mat Sabu hingga beliau sebelum ini dipilih Naib Presiden parti walaupun ada isu moral dan baru tigakeempat bulan lepas ADUN Melor, Wan Ismail Wan Jusoh yang berkahwin dengan wanita Kemboja selepas mengislamkan wanita itu. Ibarat habis madu, sepah dibuang mereka akhirnya mereka bercerai.

Yang menariknya, wanita itu tuntut harta sepencarian berjuta-juta ringgit. Kenapa wanita itu tuntut sebanyak itu, kerana beliau pasti tahu di mana wakil rakyat itu kaut duit. haa..haa... kantoi. ni belum kita cerita pasal pengarah pilihanraya pas permatang pasir mahfudz omar, dengar cerita dia ni kerap sangat pi melawat pusat serenti, betul ka??, mahfudz pi melawat sapa? ada anak beranak dia ka chek in kat situ ka ? atau dia ada buah hati kat situ ka?, so kalau mahfudz ada anak beranak yang chek in kat sana, maka mahfudz tak layak lah untuk bercerita dan mempertikaikan moral orang lain. pasal moral famli hang pun hang tak boleh nak jaga.

No comments: