NUFFNANG

Monday 28 December 2015

[gemparrr!!! #najibiscrackingup bongkar rahsia dia bukan ahli kabinet Tun Mahathir! ] Jangan Galak Sangat Serang Pentadbiran Lama

[gemparrr!!! #najibiscrackingup bongkar rahsia dia bukan ahli kabinet Tun Mahathir! ] Jangan Galak Sangat Serang Pentadbiran Lama

Raja Petra bukan main lagi, dua tiga minggu ini balun Tun Mahathir kanan dan kiri. Siap dapat bantuan daripada pihak berkepentingan. Keluar lah segala macam agreement lama yang berkait dengan pentadbiran Tun M.
Tidak salah kalau nak keluarkan segala macam busuk dan nanah lama. Tapi kena ingat-ingat juga istilah COLLECTIVE RESPONSIBILITY.
PM yang ada sekarang ini pun ada waktu keputusan-keputusan besar ini dibuat. Apa dia buat? Ada dia menentang? Ada minit mesyuarat kabinet yang boleh dedahkan bagaimana Najib sebagai Menteri bercakap tentang kesan jangka panjang kepada semua usaha penswastaan? Ada?
Kalau ada, kita minta Sekretariat Kabinet serahkan copy kepada RPK dan publish bagaimana Najib banyak bercakap tentang rakyat sewaktu kepimpinan Tun M dahulu. Baru sedap kita nak balun Tun M.
Bila Muhyiddin bercakap sedikit, kita guna istilah Collective Responsibility. Sebagai anggota kabinet, kita mesti bersetuju.
Makna kata, Najib pun sebahagian daripada Kabinet yang setuju dengan ERL dan banyak lagi program penswastaan.
Sebab setuju itu lah Najib kekal dalam kabinet.
Kalau nak ikutkan, waktu hampir kalah 190 undi, dah lama kena terajang.
Blog ini hanya cakap realiti.
Kalau dah dokumen rahsia pun boleh lambak kepada RPK, tunggu sahaja masa senjata makan tuan.
Source : gelagat anwar

No comments: