NUFFNANG

Wednesday 4 June 2014

UDAH UDAH LER ...SILA ABAIKAN Cerita Buruk Sofya Dyana dan Keluarganya, Kembali Tersebar! Wednesday, 4 June 2014

UDAH UDAH LER ...SILA ABAIKAN Cerita Buruk Sofya Dyana dan Keluarganya, Kembali Tersebar!

Pada 16 Mei lalu, blog THE SELANGOR CHRONICLE telah mendedahkan tentang calon DAP untuk PRK Teluk Intan, Dyana Sofya yang tinggal serumah tanpa nikah dengan teman lelakinya di Taman Melawati. Rumah yang disewa oleh abangnya yang juga merupakan salah seorang penjawat awam di MIDA yang sekarang ini ditugaskan di United Kingdom, telah dijadikan sebagai sarang kedua-duanya untuk tinggal berdua-duaan.


Dikhabarkan, hubungan antara Dyana Sofya dengan Fairuz Azhan Amiruddin direstui oleh ibu Dyana, Yammy Samat. Malah ibu serta bapa Dyana Sofya juga tidak menghalang serta melarang tingkah laku kedua-duanya yang tinggal serumah.



Kejadian tersebut berlaku antara tahun 2011 sehingga 2012 ketika Dyana masih lagi belajar di UiTM. Hubungan antara Dyana Sofya dan Fairuz Azhan Amiruddin putus sekitar 2013 walaupun kedua-duanya pernah dipublisitikan dan diberikan promosi apabila mengisytiharkan menyertai DAP di tangan Lim Kit Siang.


Ketika PRU-13 dan Lim Kit Siang menjadi calon Parlimen Gelang Patah, Dyana Sofya telah dilantik sebagai pegawai khas Lim Kit Siang. Pada masa yang sama, Dyana Sofya menjalinkan hubungan dengan seorang pemuda Cina bernama OOI CHIO SEONG yang menggunakan telefon bernombor 012-3179775.


Ooi Chio Seong merupakan Pembantu Khas Lim Kit Siang di Gelang Patah.



Oii Chio Seong dan Dyana Sofya tinggal serumah di Gelang Patah. Alamat rumahnya adalah No.98, Jalan JASA 41, Taman Rini Hill Mutiara Rini. 


Setiap permainan ada dalangnya. Dalam kes Dyana Sofya, dalang sebenarnya adalah YAMMY SAMAT, ibunya sendiri.


Yammy Samat pernah bertanding sebagai Ketua Wanita Bahagian Ipoh Barat. Disebabkan kalah dan segala permohonan untuk mendapatkan projek-projek baru, tidak lagi dilayan, Yammy Samat cuba bermain politikugut. Anaknya, Dyana Sofya, yang merupakan satu-satunya anak perempuan daripada 4 orang anaknya telah diarahkan menyertai DAP.

Menariknya, bapa Dyana, hanyalah pepatung dan langsung tidak mempunyai sebarang kuasa. Ini adalah kerana, segala perbelanjaan keluarga tersebut ditanggung oleh isterinya, Yammy Samat yang kuat mainprojek politik. Bapa Dyana Sofya ini pernah belajar sampai peringkat MASTER di universiti seberang laut atas pinjaman MARA tetapi sehingga kini, hutang tersebut tidak pernah dibayar.


Yammy Samat diketahui merupakan orang kuat Tengku Razaleigh Hamzah dan rapat dengan pemimpinveteran UMNO itu untuk meraih projek-projek buatnya. Yammy Samat merupakan anak keempat daripada lapan beradik. Hubungan Yammy dengan adik-beradiknya yang lain, tidak begitu mesra malah ada di kalangan keluarga yang menganggap, Yammy bukanlah 'sebahagian' daripada mereka.



Ini adalah kerana Yammy merupakan 'anak derhaka' dan suka mencari gaduh dengan semua orang terutama sekali di kalangan adik-beradiknya. Yammy yang kuat mencari projek, lebih dikenali sebagai KONTRAKTOR ATAS ANGIN dan tidak memiliki sebarang lesen pun. Paling menarik ialah, perangai Yammy yang suka bermegah-megah.


Antara yang cuba dimegahkan oleh Yammy adalah pemilikan Hotel Tower Regency yang dimiliki oleh saudaranya yang dikenali sebagai Simon. Walaupun tidak mempunyai sebarang saham di dalam pemilikan hotel tersebut, di kalangan kawan-kawannya, Yammy mengaku hotel tersebut adalah kepunyaannya. 


Maka tidak hairanlah apabila Yammy Samat amat bangga apabila dia dikenali sebagai IBU DYANA SOFYA kerana dia cukup optimis, anaknya akan menang di Teluk Intan dan dia boleh menyapu projek-projek di Teluk Intan atas platform anaknya.


Agak malang kerana Dyana Sofya gagal dalam buruan menjadi Ahli Parlimen apabila kalah dan banyak perkara aib membabitkan keluarga Yammy Samat mulai terbongkar satu persatu, termasuklah perangai buruk Dyana Sofya yang menjadi kegilaan golongan muda setelah dicalonkan sebagai calon DAP di PRK Teluk Intan.

No comments: